Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotobok fra apple?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 23:37   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotobok fra apple?

Jeg skal ta meg selv i nakken og få laget fotobøker av endel bilder. Jeg har prøvd ulike produsenter og er så langt mest fornøyd med japanfoto, men jeg har ikke testet apple. Noen som har testet og kan si noe om kvaliteten der?

Gammel 10-04-12, 23:43   #2
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotobok fra apple?

En kollega på jobb hadde nylig med seg en fotobok fra Apple som hun viste frem, det så veldig bra ut både når det gjaldt bildekvalitet og layout. Fotoboka ble levert kort tid etter bestilling.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 06:04   #3
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker vledig godt apple sine BEdre kvalitet enn japen syns jeg.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 06:35   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fra Apple og Eurofoto, og de fra Apple er bedre. I tillegg var det veldig lett å kunne lage bøkene i iPhoto.

Gammel 11-04-12, 07:32   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fornøyd!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 07:36   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Kanskje jeg også sksl prøve? HAr brukt Japanfoto.

Lager du årbøker, katta? Eller hvordan organiserer du det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 07:42   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blir veldig fine.

Jeg har også bestilt kalendre fra Apple flere år på rad, og de har veldig fint trykk og holder seg bra.

Gammel 11-04-12, 08:37   #8
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også bestilt fotobøker og kalendre to år på rad hos Apple nå. Veldig fine, og blir raskt levert.

Gammel 11-04-12, 08:52   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt meg i nakken og bestilte to stykker i påskeferien. Kan oppdatere når jeg har mottatt dem.

iPhoto var veldig greit å jobbe i, jeg har satt en maksgrense på 300 bilder fra året, og de sorteres automatisk i datert rekkefølge. Dette blir rene fotobøker, uten så mye tekst, men jeg lagrer prosjektene, så om jeg får ånden over meg kan jeg gå inn og redigere inn tekst. (As if...)

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:26   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Det var det og ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:35   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags fotobæker lager dere? Ja, jeg mener ikke layout og format, selv om dere godt kan fortelle det også. Men er det type "Sommerferien 2011", "Jula 2011", "Turen til Galhøpiggen" etc?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:44   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hittil har jeg laget Familie Wix 2011, Familien Wix 2012 osv. Dvs en for hvert år for familien. Men neste gang lurer jeg på å lage en fotobok i tillegg, med bilder som ikke nødvendigvis handler om familien, mest fordi jeg tar en god del bilder av annet som ikke passer i et familiealbum. Ok dette høres mer spennende ut enn det er.

Gammel 11-04-12, 10:03   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva slags fotobæker lager dere? Ja, jeg mener ikke layout og format, selv om dere godt kan fortelle det også. Men er det type "Sommerferien 2011", "Jula 2011", "Turen til Galhøpiggen" etc?

Jeg lager årbøker.

Gammel 11-04-12, 10:05   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo mesteparten av bildene mine på Fotoknudsen… får jeg ført over de til Iphoto da?

Gammel 11-04-12, 10:38   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg lager 2009, 2010 etc, hele året med alle begivenheter, maks 300 bilder. De årene det har skjedd noe spesielt, feks jubileer, spesielle reiser etc, blir det et eget album for disse, feks Kreta 2004, USA 2011, konfirmasjon 2005 etc.

I tillegg skal jeg lage et med bilder fra hytta gjennom noen år.

Gammel 11-04-12, 10:42   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Kanskje jeg også sksl prøve? HAr brukt Japanfoto.

Lager du årbøker, katta? Eller hvordan organiserer du det?

Årbøker og litt utenom for ferier og andre begivenheter. Som 2009, 2010, Langedrag 2008, Kreta 2007, Idas konfirmasjon mm. Og så har jeg scrappealbum som babyalbum, men jeg lurer faktisk på om jeg skal lage fotobøker over samme tema - første år for alle fire. Jeg synes fotobøker er veldig flott og greit og så tar de ikke mange hyllemeter i året.

Gammel 11-04-12, 10:54   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har jo mesteparten av bildene mine på Fotoknudsen… får jeg ført over de til Iphoto da?

Ja, men du må laste de ned på macen.

Gammel 11-04-12, 10:56   #18
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg har laget et album til kommende storebror med første år, og det kommer jeg til å lage til babyen også.

Etterhvert tenker jeg at familiealbumet for året kan lages i flere kopier, jeg kommer ikke til å lage spesielle album for hvert år for hvert barn. Men, for spesielle begivenheter kommer jeg jo til å gjøre det.

Gammel 11-04-12, 10:58   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har laget album til barna fra 0-1 år. Men så har det vært stopp.
Jeg har til og med fremkallet en del bilder, men de er ikke systematisert i et album.

Gammel 11-04-12, 11:01   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes fotobøker er så fint der, for jeg tar en halv fantasillion bilder i året. Og da kan jeg få ganske mange av dem i liten størrelse og noen kjempesvære. Det er jo ikke alt som er riktig like bra for å si det sånn, men det kan være viktige bilder likevel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.