|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Postens nye størrelsesreglerAltså, det rabler snart for meg av Postens nye størrelsesregler for pakker. Jeg skal sende 4 pakker, noe jeg har solgt her inne, og har pakket og målt etter alle kunstens regler, men det blir jo litt luft inni pakka og papiret buler jo litt. Likevel ser det ok ut med linjalen her hjemme, men så skal Posten stappe pakka inni den måledingsen sin, og de legger ikke ned så mye som spor av velvilje for å presse ut litt luft for å få den inni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerJepp, jeg er med på
![]() |
#4 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerDet er helt utrolig disse prisene.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg skjønner nesten ikke at det er lov? Det er altså 1 vektkategori mellom 350 gram og 1 kg. Jeg skal sende noe som veier 500 gram. Hvis jeg da ikke får det lavere enn 5 cm, må jeg betale over 90 kroner? Mannen ble så sur igår at han tok med seg pakkene igjen og gikk. Jeg kommer til å forsøke igjen selv idag, og evt repakke, for dette gidder jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Postens nye størrelsesregler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerNei, det er egentlig ikke vits i å basere seg på å sende noe som helst annet enn tynne ark i posten. Utrolig kjipt og dyrt system. Skulle sende en liten bursdagshilsen til sønnen til en venninne, som bor noen få mil unna. Det fordoblet prisen på gaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
stoffavhengig
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerTil sammenligning vet jeg en som har butikk i Praha, og han sender pakker til Norge med sporing for 45 kr.
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Postens nye størrelsesregler
Til jul sender jeg en del pakker - kanskje jeg rett og slett skal kjøpe meg billige flybilletter til Praha i november og postlegge pakkene der. Det hadde nesten vært litt gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg returnerte en genser som Boden hadde sendt meg i feil størrelse. Det kostet over 300 kr. Siden det var Boden som hadde gjort feil fikk jeg pengene refundert, men det er jo likevel utrolig dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
stoffavhengig
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg fikk nettopp en pakke med stoffbiter fra USA, der var portoen 16 dollar. Jeg handler faktisk heller fra USA enn Norge.
![]() |
#15 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerDe kan jo ikke vise velvilje skjønner dere vel. For maskinene klemmer jo ikke pakkene sammen før de sendes igjennom systemet.
![]() |
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerNå har jeg klippet meg selv i papp en sånn målegreie med hull som Posten bruker. Jeg testet den på alle pakkene mannen prøvde sende igår. To av dem gled rett inn, de to andre gikk inn med et lite dytt (dvs at de er akkurat 2 og 7 cm). Jeg får jo håpe det var de to siste de avviste i det minste (han ble så sur at han gikk igjen med alle |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerMan skulle jo tro at de ikke hadde lyst til å sende småpakker mer. Det må jo komme konkurrenter og feie dem av banen ganske kjapt om det er sånn de skal holde på?
![]() |
#18 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerEr dette hvorfor så mange av nettbutikkene nå mer enn gjerne sender med tollpost også?
![]() |
#19 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerDet er jo fantastisk å stille opp med sitt eget mål! Det er nesten så jeg håper du får brukt det.
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Postens nye størrelsesreglerDet som tok kaka her var post-i-butikk rett borte ved jobben skulle ha avsindes mye penger for å sende en pakke. Jeg mente de skulle ta en helt annen pris, men de var ikke enig. Tok med meg pakken og postet den på postkontoret i byen dagen etterpå når jeg måtte hente en pakke der. De var enig i min pris.
![]() |
![]() |
|
|