|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barnehagen og sikring av barn i bilNår barnehagen dere har barna deres i skal ut på tur(med buss/bil/minibuss), hvordan ivaretas barnas sikkerhet av barnehagen?
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.De drar på busstur i 80-sone med busser der det bare er magebelte. Vi - de sære foreldrene - kjører etter med vårt barn i egen bil.
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilHer drar de ikke så mye på tur som innebærer bruk av bil/buss. Hele stedet her vi bor er et turområde i seg selv. Men om de skal noe, så har vi levert med sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilNå er jeg i den heldige posisjonen at jeg har mulighet til å stille opp når som helst.
![]() |
#5 |
Frøken
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilVi monterer også selv hvis vi har levert med sete.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilBarnehagen vår reiser ikke på tur, og om de gjør det, er det med rutebuss i byen. Da sitter han i vogn, og det gjør han jo når jeg har ham med på busstur også.
![]() |
![]() |
#7 |
Frøken
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil
Jeg vet ikke helt om jeg hadde stolt på at de hadde klart monteringen heller, med mindre de hadde fått forsøkt seg på monteringen et par ganger. Dette gjelder uansett retning på barnesetet.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilVi har Brio Zento, og jeg klarer ikke helt skjønne hvordan man kan montere det feil, men jeg er likevel ikke sikker på om jeg hadde klart å stole på at de fikk det riktig, nei.
![]() |
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilDet der er et skikkelig dilemma for meg som jobber i barnehage også.
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilDet jeg har sagt til min barnehage er at jeg forventer at de sørger for at barna mine er trygge i barnehagetiden og at de har et godt pedagogisk tilbud i tråd med rammeplanen. Det går det an å oppfylle uten å måtte dra på bussturer langt fra barnehagen.
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilDa storebror gikk siste året i barnehagen oppdaget jeg at de kjørte til svømmingen uten seter i privatbiler. Med barn foran. Med airbag
![]() |
#12 |
This is normal!
|
Dette hadde jeg anmeldt.
![]() |
![]() |
#13 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.De reiser med vanlig rutebuss og altså ingen sikring - det har jo ikke vi heller når vi reiser med rutebuss. Det er stort sett 50- og 60-soner. Jeg sender av gårde uten snev av bekymring.
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.Bybuss her betyr rett ut i 80sonen. Jeg liker ikke det. Barnehagen har engen minibuss. Den har 4 plasser med 3punkt sele ellers bare 2punkt. Vi har kjøpt en beltestol som står fast i bussen. Andre barn får låne den når han ikke er med. vi begynte med å ta med fra bilen men det er ofte impuls turer som de ikke vet om på morgenen så løsningen ble å kjøpe. Vi er dog de eneste rom bryr oss på de 2barnehagene som bruker bussen. En mor jeg spurte svarte at hun stolte på at barnehagen vet hva de gjør. Det gjør ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilDe reiser med bybuss uten seler. Ca to minutter i 80-sone, resten 50 eller 30. Vi reiste selv samme tur til og fra barnehagen et halvår. På småbarns tok vi med sete de gangene de dro på langtur med minibuss.
![]() |
#17 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilDe drar så og si aldri på tur med de minste. Svært sjelden med de eldste, men da i privatbiler og vi får beskjed om å ta med seter. Dette synes jeg er veldig greit. Noen fordeler med en barnehage med dårlig råd skal man jo ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilJeg tillater faktisk ikke at ungene mine er med på biltur med barnehagen uansett sikring. Jeg er særest sikkert, men det jobber endel veldig unge mennesker i barnehager, og jeg lar ikke barna mine sitte på med hvem som helst. Jeg føler meg tryggere på å sende dem med en erfaren sjåfør i en minibuss med suboptimal sikring enn å sende dem riktig sikret med en ung og fersk sjåfør.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnehagen og sikring av barn i bilBarnehagen vår reiser stort sett bare på tur med rutebuss/t-bane/trikk. Vi bor sentralt i Oslo, og bussen kjører på veier med maksimalt 50-grense.
![]() |
![]() |
#20 |
Hvor: Oslo
![]() |
|
|