|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt konge
|
![]() Glutenfri tortilla og vårruller?Jeg trenger hjelp, og her er det mange med stor oversikt over hva som kan fås tak i av glutenfri mat. Min nevø har aldri smakt vårruller noe han ønsker sterkt, og hans mor drømmer om å servere fylte tortillas til ham. Noen som vet om og evt hvor man kan få tak i ferdige vårruller og tortilla? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Her er noe som kalles "wrap", det burde vel være tilsvarende tortilla? https://www.allergimat.no/butikk/s/p...301&ref=search
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Hva med Rispapir våruller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helt konge
|
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?
Tusen takk for tips. Jeg sjekker ut wrapsene og funker ikke det får vi be om oppskriften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
De er nok bare nettbutikk, men leverer kjapt og enkelt. De har også Schär-produkter på Ultra på Bryn, jeg la ikke merke til om disse var i sortimentet da jeg var der sist, da.
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Vet ikke om du får kjøpt ferdige. Men de selger hvertfall papirene på alle store butikker som Ica supermarked og obs her. Jeg lager med kjøttdeig, risnuddler, gulerot. Som krydder bruker jeg østersaus, pepper, sukker og tai kyllingbuljong som jeg ser er vanlig kyllingkraft med hvitløk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Vårruller med rispapir blir kjempegodt! Jeg pleier å frityrsteke dem, de kan også lages "rå" Vil tro at barn liker dem best frityrstekte
![]() |
#12 |
|
Bare vær obs på mulig gluten i østerssaus, soya og buljong |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Det går fint an å kryddre med salt, pepper, gurkemeie, karri og hva annet du har i skapet. Men vårullene mine har blitt mye bedre med østersausen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
soya, østerssaus og buljong er litt sånn "notoriske" på gluteninnhold, var derfor jeg nevnte det. Fort gjort å glemme at den typen matvarer kan inneholde gluten når du ikke er kjent med den typen diett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Dragen har engang hatt planer, så hun har rispapir i skapet sitt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Vårruller med rispapir er ikke noe særlig, og noe møkk å lage. Klistrer seg over alt og de blir fort seige etter fritering.
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?Jeg har en god oppskrift på vårruller. Bare du bytter soyasausen til glutenfri,og vårrullpannekakene med rispapir burde det vel gå? (Bør nok sjekke den teriakisausen/marnaden også) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|