Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Walking Dead

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 10:14   #1
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The Walking Dead

Noen andre enn meg som har rukket å se denne? Hæ?

"How many hours are in a day when you don't spend half of them watching television?
When is the last time any of us REALLY worked to get something that we wanted?
How long has it been since any of us really NEEDED something that we wanted?

The world we knew is gone."

The Walking Dead er en rykende fersk dramaserie, første episode ble sendt i USA på søndag. Bakgrunnen er intet mindre enn zombie-apokalypsen, over noenlunde samme lest som George Romeros klassiske Dawn of the Dead. De døde reiser seg og går, og hungrer etter de levendes kjøtt og blod. Samfunnet kollapser, og små grupper av overlevende må greie seg som best de kan. Som i enhver zombiefilm med respekt for seg selv kan dynamikken mellom de overlevende skape minst like mye problemer som de sultne døde.

Serien er basert på en tegneserie med samme tittel (som har holdt det gående siden 2003), og såpass mye kan jeg si at hvis de beholder halvparten av elementene fra originalhistorien blir det noen temmelig drøye sekvenser. Ansvarlig for TV-versjonen er ingen ringere enn Frank Darabont (regissør av bl.a. The Shawshank Redemption).

Gammel 03-11-10, 10:17   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Walking Dead

Har ikke sett enda - men jeg har lagt merke til den og vurdert å legge den til på den lange lista med ting jeg skal se. Så den bra ut?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:25   #3
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Yess!! Første episode var knall! Anbefales på det sterkeste (hvis man er en litt snål zombie-fan som har sett litt for mange av George Romeros filmer )

Gammel 03-11-10, 10:25   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Elsker tegneserien, liker tvserien (så vidt jeg vet, jeg likte i alle fall første episoden) og gleder meg stort til å se mer. Det lover godt, det her.

Gammel 03-11-10, 10:30   #5
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inntrykket etter én episode er VELDIG positivt, ja. Ellers hadde jeg neppe giddet å starte denne tråden. Produksjonsverdiene minner mer om en kinofilm enn en TV-serie, og i tilfelle noen var skeptiske til hvor langt tv-folka er villige til å gå i å presentere zombie-effekter, vold osv. burde den skepsisen bokstavelig talt være død etter de første minuttene av pilotepisoden. Det er dog langt fra noen hjernedød voldsorgie, det aller meste av tida går med på person- og miljøskildringer osv.

Har allerede bitt meg merke i noen små forandringer de har gjort i forhold til originalen, og det er sannsynlig at historien etterhvert kommer til å gå i en del andre retninger; dette kan være like greit (andre filmatiseringer eller tv-serie-fiseringer av bøker og tegneserier har gjort tilsvarende grep med stort hell, f.eks. Dexter.)

Første sesong er bare 6 episoder; det virker svært sannsynlig at det blir mer (pilotepisoden har satt grundig publikumsrekord for AMC).

Gammel 03-11-10, 11:07   #6
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke fått sett den, så jeg har ikke noe å tilføye, men jeg har fått med meg at omtalen jevnt over er veldig positiv de stedene jeg leser om amerikansk tv. Og det ser heldigivs ut til at idéen om at folk er lei av zombier nå ikke stemmer, det skulle tatt seg ut.

Ben "World War Z survivor" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 11:11   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg har ikke fått sett den, så jeg har ikke noe å tilføye, men jeg har fått med meg at omtalen jevnt over er veldig positiv de stedene jeg leser om amerikansk tv. Og det ser heldigivs ut til at idéen om at folk er lei av zombier nå ikke stemmer, det skulle tatt seg ut.

Ben "World War Z survivor" Murphy

Er det ikke sånn at zombiefilmer og republikanske tider henger sammen i USA? I følge mellomvalget i går så skulle man jo tro at zombieindustrien ikke er på hell ennå.

Gammel 03-11-10, 11:21   #8
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Er det ikke sånn at zombiefilmer og republikanske tider henger sammen i USA? I følge mellomvalget i går så skulle man jo tro at zombieindustrien ikke er på hell ennå.

Jepp, republikanerne har jo tatt tilbake kongressen. Det kan se ut som strategien fra i fjor med å la Ronald Reagan lede partiet igjen har båret frukter.

Ben "Brrrrains for Bonzo" Murphy

Gammel 03-11-10, 13:46   #9
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så den for et par dager siden, og som zombiefan så må jeg si at jeg elsket den og gleder meg til fortsettelsen.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 13:51   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ventet leeenge på denne, elsker zombier. Men jeg skal ikke se den enda, vil spare opp endel episoder så jeg slipper å vente så lenge på hver!

Gammel 07-11-10, 19:59   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har første episoden liggende, men den skal få ligge en liten stund, i tilfelle jeg liker den - orker ikke pine meg gjennom uke etter uke slik jeg har gjort med så mye annet.

I disse dager fyller jeg dog ventetiden med Beverly Hills 91210 - originalen altså. Har pløyd hele den første sesongen på noen dager og er oppslukt; igjen!! Men det er jo en helt annen sak ...

Gammel 07-11-10, 20:20   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Absalone, hvor finner du den originale Beverly Hills? Jeg finner nemlig bare den nye serien som går nå.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:39   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

I disse dager fyller jeg dog ventetiden med Beverly Hills 91210 - originalen altså. Har pløyd hele den første sesongen på noen dager og er oppslukt; igjen!! Men det er jo en helt annen sak ...

Jeg er på Charmed for tiden, sesong 2.

Gammel 09-11-10, 14:00   #14
Benmurphy
-

Standard

AMC har allerede bestilt en sesong til. Jeg har sett piloten så langt, og den var jo veldig bra, om enn litt vel langsom og tradisjonell.

Ben "They eat horses don't they?" Murphy

Gammel 09-11-10, 14:49   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 09-11-10, 15:26   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Forresten, er det han der britiske sikle-skuespilleren som spilte i den der britiske versjonenn av Ghost Whisperer?

Gammel 09-11-10, 15:32   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke sånn veldig begeistret for zombie-filmer, men nå er 1. episode lastet ned. Det kan jo hende man blir positivt overrasket. :håper:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 23:59   #18
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Vel, episode 2 besvarte et viktig spørsmål jeg lenge har gått og grublet på.

Det viser seg at selv i en zombie-apokalypse så har amerikanerne fortsatt sex med undertøyet på

Fikk forøvrig litt Shaun of the Dead-følelse av sekvensen hvor de prøver å lure zombiene

Gammel 10-11-10, 09:10   #19
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Standard

Merker at de allerede har introdusert en hel del personer som ikke finnes i tegnesereien. Ikke overraskende, forsåvidt.

Ellers viser det seg at zombiene her er litt smartere enn stereotypen skulle tilsi -- i hvert fall er noen av dem tilstrekkelig på nett til å bruke steiner til å knuse vinduer, eller klatre over gjerder. Dessuten kan de være litt raske til beins innimellom (ikke noen turbo-berserker som i 2004-utgaven av Dawn of the Dead, men raskere enn en søvngjenger). Hvilket skulle bidra til å gjøre dem til en noenlunde troverdig trussel.

Gammel 10-11-10, 12:32   #20
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sett første episode, spennende! Gleder meg til fortsettelsen.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.