Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargevalg - hjelp og synsing

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 22:09   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fargevalg - hjelp og synsing

Huset, innvendig, er malt i caffe latte. Jeg er lei, det er litt slitt her og der (jeg synes det) og skal mest sannsynlig ha inn maler til å male stue/kjøkken (åpen løsning) og evt. gang også. Tror jeg ender med å ikke male resten av huset, skillet går ved trappen opp.

Hvilken farge skal jeg velge? Jeg tror jeg ønsker noe hvitt. Ønsker at det skal være en farge som er nokså nøytral også mtp. salg senere. Jeg trodde jeg kunne tenke meg eggehvit, men vet at det finnes så mange andre hvite, lyse som også er fine. Hva ville dere valgt?

Og - over benken på kjøkkenet har jeg gjennomsiktig glass. Det ble satt opp stygt av forhandler. Jeg vurderer å ha fliser i stedet for. Hvilke fliser ville dere valgt til åpen løsning? Kjøkkeninnredningen er lys bjørk fra Norema, gårsort benkeplate, også Norema. Hvitevarene er hvite.

Gammel 23-04-12, 22:31   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fargevalg - hjelp og synsing

Vi har akkurat malt over caffe latte vegger med en lys grå, Morgendis, vi er veldig fornøyd.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 22:38   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde Refleksjon (Jotun Lady) i leiligheten. Den er også lys grå og går godt sammen med bjørketoner. Eggehvit kan se gul ut i enkelte typer lys, og det synes jeg ikke er like fint sammen med lyse tretyper.

Gammel 23-04-12, 22:47   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det enkle er ofte det beste (og billigst) - vi har malt alt hvitt - som i hvitt uten noe brekk i. Blir så fint atte.

Gammel 23-04-12, 22:55   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det enkle er ofte det beste (og billigst) - vi har malt alt hvitt - som i hvitt uten noe brekk i. Blir så fint atte.

Vi har nøyaktig det samme og er veldig fornøyde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:41   #6
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Refleksjon er fin.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:52   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har du fargekode?

Gammel 24-04-12, 08:53   #8
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Vi hadde Refleksjon (Jotun Lady) i leiligheten. Den er også lys grå og går godt sammen med bjørketoner. Eggehvit kan se gul ut i enkelte typer lys, og det synes jeg ikke er like fint sammen med lyse tretyper.

Går den sammen med caffe latte?

Trappen opp er i caffe latte, tror ikke det vil bli malt fordi da må hele loftsstuen også males......Så fargen må også passe greit til caffe latte.

Gammel 24-04-12, 09:49   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lys antik ser iallefall grå ut... Det var det som var hvit for 11 år siden så det er uansett på tide å male om alle vinduer og lister.
Tenkte å bruke Egghvit.

Hva med Latte på veggen? Den er vel ikke så "brun" som kaffe latte`n?

Gammel 24-04-12, 09:50   #10
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Går den sammen med caffe latte?

Trappen opp er i caffe latte, tror ikke det vil bli malt fordi da må hele loftsstuen også males......Så fargen må også passe greit til caffe latte.

Vi har malt alt lyst i sommerhuset vårt. 2 av soverommene har lys antikk på tømmerveggene og cafe latte på gulvene. Det passer sammen.
Refleksjon har vi på kjøkkenet, og det er lekkert sammen med de grå skapdørene og det grå gulvet.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:51   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har du fargekode?

Hm, nei. Det er base - rett og slett. Uten noe som helst i. Man tar bøtta og betaler. Aner ikke om det er kode på den. Man må selvsagt velge glans etter hva man liker.

Gammel 24-04-12, 09:52   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har N1000S tror jeg det var i stua. Lys grå, veldig fin. Og jeg har akkurat malt trimrommet i noe som jeg tror het klassisk hvit (0500S) som er enda lysere grå - den ser hvit ut. Den er også veldig fin.

Men jeg er allergisk mot hvitfarger med gult i, så jeg er kanskje ikke helt objektiv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:55   #13
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi malte hvit lin i stua vår. Den er lyse grå.

Gammel 24-04-12, 09:59   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hm, nei. Det er base - rett og slett. Uten noe som helst i. Man tar bøtta og betaler. Aner ikke om det er kode på den. Man må selvsagt velge glans etter hva man liker.

Nemlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 18:30   #15
millact

Standard

Har hatt firma her nå på befaring. De synes jeg burde velge samme farge som listene. Aner ikke hvilken farge de er, da, men hvite.

Gammel 24-04-12, 18:35   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Jeg synes det er for mye gult i sånne ferdigmalte lister, men så er jeg også "allergisk" mot hvitt med gult i

Gammel 24-04-12, 22:17   #17
millact

Standard

Jeg synes det er for mye gult i sånne ferdigmalte lister, men så er jeg også "allergisk" mot hvitt med gult i

Ja, de heller nok mot gult, jeg ser det.

Gammel 25-04-12, 07:56   #18
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hørte i malebutikken at ferdigmalte ting er i Bomull? Og den er skikkelig gul når den blir sammenlignet med ren hvit.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 08:04   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fan av hvitfargen chi. Den er helt hvit, men samtidig varm og fin.

Jeg blir smågretten av caffe latte (på alle vegger, en kontrastvegg funker sikkert), eggehvit og ellers andre farger som har litt gult i seg. Det har en tendens til å se gammelt og utslitt ut etter en liten stund.

Gammel 25-04-12, 12:27   #20
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skumring eller chi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.