Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Når kommunen legger ut filmer med bl.a. vårt barn på youtube

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-12, 00:35   #1
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Når kommunen legger ut filmer med bl.a. vårt barn på youtube

I dag kunne datteren vår fortelle at hun lå ute på youtube. Hun og en del andre barn på skolen hennes, var lagt ut på kommunene youtube kanal. De aktuelle filmene var filmopptak fra hun var ca. 7 år og viste bl.a en sekvens med sangleker og en framføring på et skolearangement fra ca samme tid. Datteren vår er nå 14 år.
Jeg reagerte i det jeg hørte dette, for vi har selv bevisst unnlatt å legge ut bilder av våre barn på internett. Spurte henne om hva hun syntes og hun likte det egentlig ikke selv heller, for hun følte filmene viste henne lite fordelaktig.
Det jeg reagerer på her, er at filming gjort for 7 år siden, på skoleforestillinger, nå blir lagt ut på nett.
Ville dere tatt det opp med kommunen, eller ville dere latt det passere?
Jeg føler vel egentlig at kommunen tar seg friheter de ikke burde ta seg, da hverken vi eller datteren vår (eller de andre ungene for den del) har gitt vår tillatelse, til at dette skulle legges ut på youtube.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.