|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
![]() |
![]() Deler barna rom?Noen venner av oss som sier at de har tenkt å beholde gjesterommet. De to barna på 3 og 6 skal dele rom på ubestemt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Mine deler rom, de er seks og fire, en gutt og en jente, det fungerer helt fantastisk bra.
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom" Tre stk! Sist redigert av Daisy : 04-05-12 kl 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Deler barna rom?Her har de aldri delt rom, men jeg delte rom med min søster som er 3,5 år yngre enn meg helt fram til 9-10-årsalder, da følte mine foreldre og jeg at jeg trengte mer "privatliv".
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Deler barna rom?Hvordan det går avhenger vel som mange ting av barna. Mine har delt og det har vært veldig koselig. Men nå som de er eldre er det greit at de har sitt eget område de råder over selv.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Deler barna rom?Ja, vi har ikke like mange rom som vi har unger.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Deler barna rom?Gutta på snart fire og snart åtte deler rom. Det går veldig fint. |
![]() |
![]() |
#8 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Deler barna rom?mine gjorde til inntil nylig.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Deler barna rom?Mine to har hvert sitt rom. Jeg ville aldri prioritert gjesterom framfor eget rom til barna, selv om jeg også mener at små barn ikke har noe problem med å dele rom (men når de blir eldre synes jeg barn skal få ha litt privatliv).
![]() |
#10 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Mine på 3 og 5 deler rom, og har gjort det siden minste flyttet ut av vårt. En liten periode var det vanskelig å falle til ro, de ville heller tulle og tøyse, men nå fungerer det supert. Ingen har ytret ønske om å ha rommet for seg selv. Jeg tror de synes det er trygt å sove sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Deler barna rom?I teorien nei, men i praksis ja. De har egne rom, men sover som regel sammen likevel, så de kunne nok like gjerne delt rom. Mine er fem og ni, begge jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Deler barna rom?Våre har delt rom siden minsten var et halvt år. I løpet av sommeren får de hvert sitt, men det har gått bra til nå. De er 6 og 9.5. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Deler barna rom?Her delte de rom fra de var ca 2,5 og 6 og til de var ca 4,5 og 8. de kunne fint delt videre, men de ble skilt da vi var ferdige med alle rommene her.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Nei, vi har fire soverom og to barn, så de har eget rom. Men uansett hadde jeg ikke prioritert gjesterom fremfor det å la barna ha hvert sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Deler barna rom?9 og 11-åringen deler fremdeles rom, ikke fordi de må, men fordi de har lyst.
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Deler barna rom?Ang gjesterom ja...
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Deler barna rom?Mine deler ikke rom, men søster'n og jeg delte rom til vi var 8 og 10, da flyttet vi og fikk hvert vårt rom, heldigvis med mulighet til å sove over hos hverandre, hvilket vi til stadighet gjorde. Jeg husker det som veldig trygt å dele rom, tiltross for at vi kranglet og sloss på dagtid. De fineste samtalene hadde vi om kvelden og natten.
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Deler barna rom?
Samme her, og det er gutt på 7 og jente på 12. De ønsker det selv.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Deler barna rom?Ungene mine (4 og 7) har vært sitt rom, men sover svæt ofte sammen. Nå har snuppa en sofa på rommet sitt som knerten kan sovne på, men vi har vært gjennom en periode på et halvt år hvor de begge sov i samme seng (70*120 cm). Så jeg tror det hadde vært helt greit å dele rom på fast basis også.
![]() |
![]() |
|
|