Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gikk (nesten) galt i bryllupet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 20:40   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hva gikk (nesten) galt i bryllupet ditt?

Har du et Bridezilla Moment fra bryllupet ditt, hvor du nesten klikket, men (forhåpentligvis) hentet deg inn igjen? Og som nå er blitt en god historie du kan le av på nettet?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:42   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gikk (nesten) galt i bryllupet ditt?

Jepp. Gifteringene kom ikke! De var bestilt i verdens beste tid, men et eller annet gikk galt. Vi måtte dermed bruke de eldgamle forlovelsesringene i gult gull (som jeg var _veldig_ klar for å bytte ut) under sermonien. Vi satte ny-ringene på oss på mandagen etter.

Gammel 15-05-12, 20:44   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, pappa glemte buketten hjemme. Han (og sjåfør) skulle hente meg og forlover hos frisøren på vei til kirka. Jeg trodde han tullet da han sa det, men skjønte han mente alvor da han lettere panisk ba sjåføren om å kjøre "omvei" til kirka ...

Gammel 15-05-12, 20:44   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Selve bryllupet.
Nei sånn ellers tror jeg da ikke det var noe som gikk galt. Blomsterdamen ringte og lurte på om jeg hadde glemt buketten da, men da var vi på vei fra frisøren.

Gammel 15-05-12, 20:50   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar skadet høyre ringfinger i felt uka før bryllupet, så den var for hoven for gifteringen. Biologer altså!

Gammel 15-05-12, 20:55   #6
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde på en måte glemt å tenke på bordpynten. Stod der kvelden før og var rimelig stressa for å si det sånn. Hadde lys, men dette med blomster og annen pynt gikk liksom i dass. Fikk noen venninner til å fikse biffen og ba de om kjøpe noe pynt med grønt i som skulle være på bordet. De plukket blomster som var fine og så pyntet med noe som så ut som grønn kattesand. Hehe. Ja, ja det spilte virkelig ingen rolle. Det ble et ordentlig artig bryllup!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 20:56   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi leverte inn forlovelsesringene våre til inngravering et par uker før bryllupet. Da vi skulle hente de dagen før dagen, var de sporløst borte!
Så vi fikk helt nye ringer med inngravering. De kom med taxi et par timer før vielsen.

(3 uker etterpå kom ringene våre til rette. )

Gammel 15-05-12, 20:58   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg merket ikke noe, takket være mannen min som skjermet meg. Og lurt var det, for bakeriet hadde kakekrise, pga det varme været tror jeg. Fromasjkake som ikke oppførte seg helt bra. Men de avverget krisen ved å forandre litt på utseendet, og kaken kom på plass til rett tid uten at jeg trengte å bli gal av krisetanker. (de la sjokoladeflak rundt kanten på kaken, så den holdt seg på plass. )

Gammel 15-05-12, 20:58   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi glemte ringene hjemme. Jaja, de skulle liksom bare være noe midlertidige greier, så den helt store katastrofen var det jo ikke.

Gammel 15-05-12, 20:59   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fant ikke ambassaden.

Jeg stod midt på gata og sløret flagret i vinden mens mannen løp begge retninger for å hoste opp den riktige adressen. Bilene tutet på meg og folk ropte ting på portugisisk ut av bilvinduene i fart.
Men vi rakk det akkurat. Den norske ambassaden i Lisboa altså.

Gammel 15-05-12, 21:00   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Venninna mi fant ikke bilnøklene da vi skulle kjøre hjemmefra. Hadde ordnet både hår og sminke hjemme, mens vi skravlet og koste oss. Prøvde å ringe noen som kunne hente oss, men alle hadde satt mobilene sine på lydløs, høflige som de var. Jeg tror kanskje hun tømte hele veska si ut på gulvet til slutt, og da fant vi de. Kom vel 5-10 minutter for sent.

Gammel 15-05-12, 21:01   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tråkket i hundebæsj og merket det ikke før det var hundebæsj overalt der vi hadde selskapet.

I konfirmasjonen min var det verre. Da fløyt kloakk fra hele gata inn på badet hos foreldrene mine og den rosa dotømmebilen måtte komme. Gjestene måtte brette opp ermene, ta av seg skoa og bære ut bøttevis med bæsj. Tjohei!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:04   #13
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Vi glemte helt av tiden, vi. Så en knapp halvtime før vi skulle være hos byfogden, spør forloverne litt forsiktig om vi kanskje skal gjøre oss klare, og reise snart?? Vi satt i pysj rundt frokostbordet ennå.... 5 voksne og 1 barn som skulle kle på seg, sminke seg og ordne hår- pluss at bilen var nedsnødd, og måtte måkes fram. Og det tok 15 minutter å kjøre til byfogden.

Vi rakk vårt eget bryllup likevel.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:04   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Når jeg først begynte å tenke på dette kom hele dagen litt frem fra sitt femårs-glorifiseringsslør. Særlig været, skikkelige stormkast merkes når man skal frakte alle gjestene ut på en øy. Båtene ble forsinket og bruden lettere stressa.

Sist redigert av Minerva : 15-05-12 kl 21:15. Årsak: og/å feil
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:06   #15
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt bryllup var så lite detaljplanlagt og så uformelt at jeg ikke vet hva som kunne gått galt i grunnen. Det måtte ganske store fadeser til. Det gikk heldigvis bra alt sammen. Eneste som var komisk var at mamma tok litt av da hun insisterte på å bestille bryllupskake til oss.
Vi hadde et veldig lite bryllup og hadde 35 kaffegjester utpå kvelden. Mamma og svigermor er veldig redd for at det skal bli lite mat. Vi hadde bestilt snitter og det var laget 8 kaker. Mamma insisterte som sagt på å kjøpe bryllupskake (noe jeg mener ikke var nødvendig) og svigermor insisterte på å ta med multer.
10 kg multer og bryllupskake på 5 etasjer ble plassert på bordet.

Noe som var pinlig i min venninnes bryllup var at jeg hadde glemt å ta med vesten til bunaden min. Det var virkelig pinlig. Jeg hadde ikke annet alternativ enn å ta på meg bunad uten vest og med sjalet litt tettere dandert enn ellers. Det ble en del latter på festen kan man si.

Jeg har mange morsomme historier fra andres brylluper, men de deler jeg ikke her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:07   #16
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Og litt på siden. Forloveren min... hun drakk seg sanseløs dritings, sovnet på toalettet og ble hentet av foreldrene sine før kl 22.
Ikke helt etter planen det heller. Godt hennes tale ble holdt tidlig under middagen.

Gammel 15-05-12, 21:08   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Talen min var forsvunnet. Papirutgaven altså. Jeg fant dog kladden, som ikke inneholdt alt, og improviserte resten etter hukommelsen.

Gikk så bra så.
Jeg gikk på mer enn tillatt dose smertestillende da, ettsom mensen gjorde sitt inntog under fotograferingen... Fikk i meg piller så jeg kom meg gjennom vielsen, men det pappa og forlover trodde var nerver, var at jeg brakk meg av smerter utenfor kirken.

Ja, også kom et av barna i bryllupet inn med en frosk og viste til meg. Uvitende om at sånn ca 15 år tidligere kom fetteren min inn med en frosk i et bryllup i samme lokale, men han ble fanget opp av sin mor og hun som da var brud fikk ikke vite om dette før på vår bryllupsdag...

Det gikk så bra så. (det tyngste med den smertefulle mensen var egentlig hverken smertene eller det kompliserende å bytte tampong på et trangt rom med brudekjole på seg, men skuffelsen over at det ikke ble baby den mnd heller)

Gammel 15-05-12, 21:09   #18
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Og litt på siden. Forloveren min... hun drakk seg sanseløs dritings, sovnet på toalettet og ble hentet av foreldrene sine før kl 22.
Ikke helt etter planen det heller. Godt hennes tale ble holdt tidlig under middagen.

Utrolig spesielt.

Gammel 15-05-12, 21:09   #19
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Njei, ingenting gikk galt, men jeg var så opptatt av å drikke kaffe og skravle med forloveren min (mamma) på hotellrommet at jeg var litt treig med å få på meg kjole og sminke. Nevnte jeg at jeg var en meget avslappet brud? Vi rakk det fint, da.

Gammel 15-05-12, 21:10   #20
vixen

vixen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tråkket i hundebæsj og merket det ikke før det var hundebæsj overalt der vi hadde selskapet.

I konfirmasjonen min var det verre. Da fløyt kloakk fra hele gata inn på badet hos foreldrene mine og den rosa dotømmebilen måtte komme. Gjestene måtte brette opp ermene, ta av seg skoa og bære ut bøttevis med bæsj. Tjohei!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.