Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er vanlig å betale for deltagelse i utdrikningslag?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 17:28   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hva er vanlig å betale for deltagelse i utdrikningslag?

Nuh til dags? Jeg har ikke vært på utdrikningslag på mange år, og etter hva jeg skjønner så er prisen høynet siden den gang.

Søstern er bedt i udrikningslag til ei hun nettopp har blitt kjent med. Det er 9 deltagere.
Det er to alternativer:
1: Å låne rib på fjorden her - 1600 kr.
2: Rapelering ned SAS-hotellet - 1900 kr.

Søstern ringte med og var litt himmelfallen over prisen. Hun studerer for tiden, og jobber derfor kun 60%, så hun var litt lei seg for at hun måtte melde avbud. Hun har ikke råd tiil en slik utgift akkurat nå.

Den gang jeg var med på slike ting, betalte vi drøye 500 kr pr pers, men det er altså lenge siden. Jeg er visst litt gammel.

Er det vanlig å legge opp til såpass dyre ting?

Gammel 11-05-12, 17:33   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er vanlig å betale for deltagelse i utdrikningslag?

Nei, det er absolutt ikke vanlig å legge opp til så dyre ting. Ikke i det hele tatt.
De jeg har vært i har vel vært rundt 4-500 pr pers. Og da har vi da jammen hatt det artig alle mann.

Gammel 11-05-12, 17:43   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Den prisen er da vel bare for aktiviteten, og så kommer det mat og drikke i tillegg?
Steindyrt synes jeg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 17:44   #4
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg meldte avbud til et utdrikningslag idag. Prisen pr. pers der lå an til minst 1600,- pluss gave til bruden. Ergo ca. 2000,-
Det har jeg ikke råd til. Ferdig med det.

Nå sa jeg ikke det da. Skyldte på andre ting. Men det er det som er den virkelige grunnen til at jeg ikke deltar.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 17:58   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Altfor dyrt spør du meg.
De jeg har vært i har vi betalt ca 500 kr, men det er en del år siden.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:02   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes ofte det tar helt av med pris på utdrikningslag. 2000 kr er langt i overkant av hva jeg er villig til å betale for utdrikninglag (kanskje med unttak av hvis det var en av mine absolutt næreste venninner, og opplegget var helt spesielt).
Vanligvis synes jeg å høre at det ligger på mellom 800 og 1200 kr. Jeg synes det er dyrt nok, spesielt om det er litt perifere venninner.

Gammel 11-05-12, 18:04   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det var mye penger synes jeg. Når de som er forlovere arrangerer såpass dyre utdrikkingslag, så ekskluderer de mange.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:06   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg synes ofte det tar helt av med pris på utdrikningslag. 2000 kr er langt i overkant av hva jeg er villig til å betale for utdrikninglag (kanskje med unttak av hvis det var en av mine absolutt næreste venninner, og opplegget var helt spesielt).
Vanligvis synes jeg å høre at det ligger på mellom 800 og 1200 kr. Jeg synes det er dyrt nok, spesielt om det er litt perifere venninner.

Det er vel kanskje noe av grunnen til at det av og til blir dyrt, forlover som arrangerer er jo ofte en av brudens beste venner og opplegget er jo gjerne spesielt når det er dyrt. Men alle er ikke like nære venner for alle de det er aktuelt å invitere.

Gammel 11-05-12, 18:11   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Altfor dyrt, og synes det er korttenkt av forlover å tenke at det er ok for alle. Man kan fint ha det superdupert for way less. I tillegg så er det mange andre utgifter knyttet til et bryllup; gave, klær og i noen tilfeller hotell. Jeg tror jeg nevnte det for min forlover at de ikke måtte gå overboard når de kom til utdrikningslaget. Viktigere å ha med alle enn at noen melder frafall pga økonomi

Gammel 11-05-12, 18:15   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vant med å bidra med 500-lappen, +/-. Priser over godt over 1 000,- og enda mer er for mye synes jeg!

Gammel 11-05-12, 18:23   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du spør om det er vanlig. Jeg tror dessverre det. Sjelden man hører om noe til under tusenlappen nå for tiden.

Jeg synes det er altfor mye. 500 er ok.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:25   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen skal på utdrikkingslag i morgen, og han betaler visst 1400 kr. De skal ta en minibuss noen mil til et sted med paintball og sånt i mange timer. Deretter skal de på en eller annen motorsykkelklubb-greie. Han aner ikke om han må betale drikke i tillegg.

Vi er begge enige om at det er veldig dyrt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:30   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er vel kanskje noe av grunnen til at det av og til blir dyrt, forlover som arrangerer er jo ofte en av brudens beste venner og opplegget er jo gjerne spesielt når det er dyrt. Men alle er ikke like nære venner for alle de det er aktuelt å invitere.

Det er absolutt et poeng.
De gangene jeg har vært med å arrangere, så har bruden spesifisert at hun ønsket at de fleste skulle være med, og at det derfor ikke skulle være så dyrt. Veldig greit!

Gammel 11-05-12, 18:48   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes fortsatt det er hinsides dyrt.

Jeg klarer å ha det veldig gøy sammen med mine beste venninner for prisen av to flasker rødvin og ville syntes det var kjempetrist om utdrikkingslaget mitt skulle vært så dyrt at vennene mine ikke ville være med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:53   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er alt for dyrt, og helt unødvendig, med mindre hele gjengen er skikkelig action-jenter. Rapellere nei, ikke om jeg fikk så mye penger en gang

Utdrikningslag blir dyrere og dyrere da, før syns jeg 500 var vanlig, nå nærmer det seg fort 1000 + mat og drikke den dagen :S

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:59   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal i morgen, 700 kr. Mannen var i brudgommen sitt, 1500 kr. Alt for dyrt syntes flere.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:07   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det var alt for dyrt! Rundt 500 kr er greit.

Gammel 11-05-12, 19:21   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg skal i utdrikningslag snart, og vi betaler vel ca kr 1000, utenom drikke, lunch og taxi hjem til forlover på kvelden. Synes prisen er helt overkommelig
Prisen inkl 2 aktiviteter og middag.

Gleder meg

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:45   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min hjemby betaler man 200-300 kroner i utdrikningslag, men da må man ha med en rett til koldtbord og litt snacks i tillegg. Og egen drikke. Da møter jo en hel haug, og Drt blir ganske mye penger å gjøre aktiviteter for allikevel.

I Oslo nærmer det seg ofte 1000 kroner. Jeg har full forståelse for at det blir for dyrt for noen.

Gammel 11-05-12, 19:51   #20
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal i morgen, og betaler 700,-. Planen var visst 600, men flere har meldt avbud så da ble det 700,-. Ikke så mye fancy i den prisen synes jeg, et dansekurs alle er med på + mat.

Mer enn 700,- er dyrt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.