Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tråden for oss som er utrolig gode i svada-prat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-12, 19:23   #1
Left
Passiv

Standard

Tråden for oss som er utrolig gode i svada-prat

Det skulle vært karaktergiving på svadaprat på eksamener. Da hadde jeg fått A hver gang.

Jeg har i dag "svadaet" meg gjennom ped.eksamen, og håper jeg står.

Er det flere som har slike talenter?

Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:25   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som er utrolig gode i svada-prat

Jeg er flink til det. Bårde i RL og ellers.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:25   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men som etter hvert erfaren sensor, kan jeg melde at det ikke virker på meg. I det hele tatt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:26   #4
Left
Passiv

Standard

Hadde det funket, så hadde jeg blitt betenkt faktisk.

Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:33   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så dårlig på svada-prat at jeg føler jeg fortjener en plass i denne tråden likevel. Psykiatrieksamen (= per def. svada-prat) gikk relativt dårlig nettopp av den grunn.

Gammel 25-05-12, 19:36   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg får omtrent kløe av svada, dessverre. Av og til kunne jeg hatt bruk for bedre svadaegenskaper, jeg har en lei tendens til at kroppsspråket avslører meg.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:39   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, men som etter hvert erfaren sensor, kan jeg melde at det ikke virker på meg. I det hele tatt.

Det er jo en spesielt fasinerende strategi på muntlige eksamener, sett fra et sensorperspektiv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:41   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ille på skriftlig også. Bill.mrk. «Har lest 10 siders besvarelser der det er skrikende åpenbart at kandidatene bare har skummet innholdsfortegnelsen»

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:53   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nettopp levert 4500 ord med svada om musikkens muligheter i barnehagen og i barns liv. Står jeg på denne er det et under.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:56   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Muntlig svada, veldig god. Skriftlig, ikke i det hele tatt. Jo mer jeg skriver, desto mer kommer det frem at jeg ikke aner hva jeg holder på med. Muntlig, med publikum (sensor) har jeg vært god. 5 i muntlig org.lære og trakk et tema jeg hadde null kunnskap om. Sikkert heldig med sensor, for han var veldig lett å lese.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 19:58   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er forferdelig dårlig på svada. Jeg var alltid den som slet med å skrive stiler med masse flotte skildringer av alt mulig på skolen. Fremdeles er jeg veldig kort og konsis når jeg skriver og en reser på å korte ned på ting andre folk har skrevet hvis jeg får noe til gjennomlesing. Gubben er derimot veldig god på å greie ut om ting i det vide og brede før han får sagt det han skal si. Av og til tar utålmodigheten overhånd i meg og jeg blir litt sånn kom-til-poenget-da-for-h....!

Gammel 25-05-12, 20:01   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Som sensor blir jeg bare sur av svada. Jeg har dessverre endel eksempler friskt i minne, som for eksempel en noe kreativ student som tegnet strekmenn som svar på oppgavene, og avsluttet med å tegne en person dinglende fra en galge.

Eller klassikeren (ikke selvopplevd) "Platon var en svensk poet som levde på 1200-tallet"...

Gammel 25-05-12, 20:33   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsøkte meg på svada under en muntlig eksamen en gang i tiden - jeg var så på bærtur at sensor til slutt kikket på meg, smilte og spurte: "Eh du, har du i det heletatt noe som helst peiling på hva du snakker om nå?"

Jeg måtte heller beskjemmet innrømme at nei, det hadde jeg ikke.

Gammel 25-05-12, 20:36   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også prøvde meg på svada under en eksamen en gang og fikk spørsmål om jeg var sikker på jeg hadde møtt opp til rett eksamen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 20:40   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Min personlige favoritt innen "det er lov og prøve seg"-sjangeren:

Faglærer: Ja, det stemmer jo. Du kan kanskje utlede formelen for dette?
Student: Ja, det er lett.

Stillhet.

Sensor/Cuya: Ja, tavla er der. Da kan du jo gå dit og vise oss hvordan det utledes.

Stillhet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 20:51   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner bare jeg er glad jeg ikke har skoleeksamen under studiet i det hele tatt.
Muntlig kunne jeg kanskje klart å lire ut av meg noe svafa, men ikke skriftlig

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 20:53   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev 44 sider på exphileksamen. De trodde jeg hadde skjønt noe, jeg lurer på om de orket lese alt. Jo, jeg kan svadaprat.

Toppen var da jeg fikk kommentar på en eller annen samfunnsfagprøve "dette har du virkelig forstått. Bra skrevet". Eh nei. Jeg hadde fossrodd.

Gammel 25-05-12, 20:56   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

hvis jeg kan bittelitt, er jeg konge på svada. Jeg har svadaet meg gjennom flere eksamener, men det fordrer bittelitt kunnskap. Svadaet mitt i filosofi, som var tuftet på en hel masse ingenting ga meg en glinsende strykkarakter.

Gammel 25-05-12, 20:57   #19
Left
Passiv

Standard

Det er nok det jeg mistenker at jeg har gjort i dag. Fossrodd ja. For livet ca.

Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:07   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Exphil ja
Tror jeg skrev 20 sider om Sokrates også var det Aristoteles det var spørsmål om.
Jeg kunne overhodet ikke det jeg skrev om, men kan vel kanskje kalles skivebom og ikke svada

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.