|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Vi skal snart kjøpe oss tørketrommel. Jeg gleder meg veldig til å slippe å stå på tørkeloftet og henge opp klesvask. Men det er vel ikke alt som kan tørkes i tørketrommel? Eller? Sengetøy, håndklær, truser og sokker er vel greit, men hva med andre klær? Krymper klærne mye?
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker ikke egne klær i trommel. De slites for mye av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?En ting er at klærne krymper. Jeg synes det er verre at mye endrer helt fasong. Tørketromlede klær blir gjerne korte og brede.
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Bare sengetøy og håndklær går i trommelen hos oss. Har kjørt barneklær ved et par anledninger, samt mannens t-skjorter, men jeg synes det sliter for mye på klærne.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker kun håndduker, vaskekluter o.l, og har jeg mye til vask så går sengetøyet i trommelen og. Noe den gjør ofte da vår husholdning teller 7 stk
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørketromler ikke klær, annet enn knøttets bomullstøy. Han har en del velour og det blir jo så fluffy igjen i trommel, og bodyer og sånt holder seg mykere med tromling.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Så å si alt. *lat* |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker også bare håndklær,kluter,sengetøy og undertøy i trommelen. Jeg synes også at klærne både krymper,slites mer og forandrer fasong av trommelen,så jeg vil helst ikke ha de i trommelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Ikke dyrere ullklær og mannens gensere, litt dyrere topper som er mine. Ellers går alt mer eller mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det jeg ikke tromler er
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det meste, utenom ull, silke og noen spesielt sensitive plagg. Har ikke merket noen krymping i hvert fall.
![]() |
#12 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tromler ingenting. Klesvasken er mannens jobb. Det hender ting som ikke bør tromles, tromles, men jeg er nok ikke i en posisjon der jeg kan klage på det. :bortskjemt:
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg syns ikke tøyet krymper og slites i særlig stor grad, så lenge det ikke overtørkes. Det var et større problem da jeg hadde en tidsstyrt trommel en gang i forrige århundre. Vi tørker håndklær, sengetøy, undertøy (ikke bh-er da) og det meste av barnetøy i trommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Så og si alt går i trommelen! Mannens filosofi er "kan det ikke tromles så skal vi ikke ha det". Merker ikke noen større slitasje eller krymping på klær. :fornøyd:
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Tja, bunaden min kanskje? Jeg tromler ALT, for har lite tørkeplass. Men hovedårsaken er at jeg er LAT. Når jeg flytter får jeg tørkestativ ute, så da blir det mindre tromling. |
![]() |
![]() |
#17 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker mye i trommelen, men mye på skåneprogrammet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tørker sjelden mine egne klær i tørketrommel. Det må i så fall være for å tørke jeans som ikke er tørket til jeg skal bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?
Nå ble jeg nysgjerrig, vasker du dine og barnas klær, og han sine klær?
![]() |
#20 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?
![]() |
|
|