|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Kan jeg klage? Kjøpt Jotun pure color. Manglet en liten liter, og dro innom en annen butikk for å slippe å kjøre omvei. Nå som malingen har tørket ser vi at den sist kjøpte malingen er flere hakk mørkere. Fargenavn og kode er identisk med første spann.
00-02-04-04-11 Sist redigert av mamaria : 18-05-12 kl 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Kan være basen som er feil. For fargen skal være lik, uansett hvor den er kjøpt.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Det kan være fargenyanser, derfor anbefales det alltid å blande maling fra forskjellige spann slik at man ikke får skille. Hva er underlaget? Ulikt sug i underlag kan også gi fargeforskjeller.
![]() |
#4 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Har vært i butikken nå. Ingen klagerett. Det kunne visst være ulikt fra blandemaskin til blandemaskin. :-(
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Er begge Jotun Pure Color? Og samme fargekode? Det er jo helt merkelig at man skylder på en datastyrt blandemaskin. Vår lokale Maxbo har tre maskiner og det er jo helt hipp som happ hvilken skranke kølappen sender deg til. Og jeg har etterbestilt masse maling og det har alltid vært helt identisk.
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Er de samme base? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Alt er helt identisk. Samme kode, base, samme fargenavn/produsent.
![]() |
#8 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Bilder på plass. Vad tycks?
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Hvis det er så stor nyanseforskjell og spannene er identiske, men bare kjøpt forskjellige steder? Da bør du ta bilde av begge spannene, samt bilde av veggen du har malt og sendt bildene med klagemail rett til Jotun. De har vel sikkert noe kundeservice de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Oj! Fader det var virkelig stor forskjell også det. Der hadde jeg sendt bilde til Jotun og spurt. Hadde sendt mail m/bilder til Jotun og kopi butikksjefene i de ulike butikkene.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Enig med Elisabeth, det der må være en feil på maskinen altså. Eller brukerfeil. Det der er IKKE samme farge!
![]() |
![]() |
#13 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Det ble malt med to dagers mellomrom. Har heldigvis tatt vare på begge spannene. Jeg troppet opp med både spann og bilder på det siste stedet jeg kjøpte, men hun sa altså at sånn måtte jeg regne med, det var ingen feil på produktet.
![]() |
#14 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Jeg hadde sendt mail til Jotun med bilder av veggene, samt bilde av begge bøttene og bilde av kvitteringene. For det der kan umulig være rett. Det ser jo ut som to forskjellige farger.
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Altså, det der kan vel knappest kalles nyanseforskjell, det der er fargeforskjell.
![]() |
#17 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Jeg kjenner jeg blir en riktig prinsipprytter her.
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!Det var veldig stor forskjell ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Grisejente
![]() Sv: Ånei! Kjøpt maling i to ulike butikker, helt forskjellig farge!
Ja
![]() |
|
|