Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Selge bunad, umulig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 14:51   #1
Teskjekjerringa
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2012
Teskjekjerringa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Selge bunad, umulig?

Jeg har leenge prøvd å selge bunaden min uten hell, er dette rett og slett umulig? Den er såvidt brukt noen timer 2 ganger, så det er ikke akkurat noe slitasje på den heller.

Teskjekjerringa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:52   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge bunad, umulig??

Hva slags bunad er det, og hvor har du prøvd å selge den?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:52   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner flere som har kjøpt brukt bunad, så det kan da ikke være umulig.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:54   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags bunad ja?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:54   #5
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner en som la ut sin på Finn for ikke lenge siden, og hun fikk solgt den med en gang. Kan det ha noe med prisen å gjøre?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:55   #6
Teskjekjerringa
Nybegynner

Standard

Har prøvd å legge den ut med bilder både på finn og forskjellige facebook grupper, uten hell.. Det er en Sør-Østerdalsbunad..

Det er jo en trøst Jane

Gammel 05-06-12, 14:56   #7
Teskjekjerringa
Nybegynner

Standard

Kanskje jeg har for høy pris ja? Skrevet 20000,- for bunaden, bunadsko, sølje og manskettknapper..

Gammel 05-06-12, 14:57   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at noen bunader er vanskeliger å få solgt enn andre - litt etter hvor stort område de favner, hvordan den ser ut, størrelse etc.

En bunad i ca størrelse 40 har jo en større mengde potensielle kjøpere enn en i str 34, liksom...

Gammel 05-06-12, 14:57   #9
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet tror jeg er at folk forventer å få tilnærmet samme pris som for en ny, det gjelder vel uansett hva man prøver å selge. F.eks. på finn.no er veldig mye overpriset. Svært få kjøper brukt for å spare 5-10% av nypris, da kjøper man heller nytt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:59   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sør-østerdalsbunad er dog en av de fineste bunadene jeg vet om - men har ikke så mye som en gen fra området.
- men det er kanskjer flere vester etc?`Jeg har iallefall en klar formening om hvilken jeg liker best - og da har jeg jo ikke betalt 20 000 for en som er fra samme område - men ikke likedan....

Gammel 05-06-12, 15:00   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper aldri brukt med mindre det er til minst halv pris.

Nå kan det godt være at du har lagt deg så lavt, altså, men da er det sikkert lurt å skrive inn ny pris i annonsen?

Og kanskje legge inn annonse i lokalavisa?

Lykke til

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:06   #12
Teskjekjerringa
Nybegynner

Standard

Den er veldig pen, med rød vest.. Jeg har lagt den ut for ca. 6000,- mindre enn fullpris da den knapt er brukt mer enn 5-6 timer. Burde kanskje legge meg enda lengre ned?

Lokalavisa var ett godt forslag, at jeg ikke har tenkt på det før.

Gammel 05-06-12, 15:07   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn er vanvittig overpriset. Sett den ned til 10 - 15 000 og skoene passer jo ikke nødvendigvis, så tilby dem gratis hvis de passer.
Og hvordan staver du Sør - Østerdal? Kanskje du bare skal kalle den Østerdal?

Jeg har den bunaden og synes den er den fineste, men det er jo et tynt befolket område, ikke mange som bor der.

Sist redigert av Harriet Vane : 05-06-12 kl 15:16.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:10   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg kjøper aldri brukt med mindre det er til minst halv pris.

En bunad som er brukt to ganger tror jeg ikke du trenger å gå ned til halv pris med, ihvertfall. Det er jo noe annet enn vanlige klær. Du får neppe en bil som er brukt to måneder til halv pris heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:14   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på jakt etter en slik bunad, men finner ikke på finn når jeg søker der.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:16   #16
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Har du de rette søkeordene? Har du nok bilder og informasjon? Finn.no synes jeg har litt for mye, og så er det vanskelig å finne annonser.

Hva med å ta kontakt med husfliden i området og henge opp lapp/informere der?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:20   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teskjekjerringa, her.

Kanskje jeg har for høy pris ja? Skrevet 20000,- for bunaden, bunadsko, sølje og manskettknapper..

Hva er nypris for bunaden og sølvet hver for seg?

Pris er helt avgjørende for om du får solgt. Andre faktorer som kan spille inn er størrelse. En str. 40 vil selge lettere enn en str. 34 eller 46. Bildene er også viktige i en annonse. Er det mange bilder? Detaljerte? Pene bilder? Tar bunaden seg pent ut på bildene?

Fremstår du som en ærlig og pålitelig selger i annonsen? (Jeg antyder ikke at du ikke gjør det. Jeg sier at det kan være en faktor.)

Skoene kan du like gjerne selge separat; det er lite sansynlig at en kjøper vil kunne gjøre seg nytte av dem. Alternativt gi dem bort på kjøpet, hvis de passer.

Hvis du vil, kan du godt poste link til finn-annonsen, så kan vi gi deg tips til hva som eventuelt kan gjøre annonsen mer attraktiv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:21   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Har du de rette søkeordene? Har du nok bilder og informasjon? Finn.no synes jeg har litt for mye, og så er det vanskelig å finne annonser.

Godt poeng. Og har du lagt annonsen i rett kategori. Det er ikke lurt å selge barnevogn og bunad i samme annonse, for eksempel.

Gammel 05-06-12, 15:22   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teskjekjerringa, her.

Den er veldig pen, med rød vest.. Jeg har lagt den ut for ca. 6000,- mindre enn fullpris da den knapt er brukt mer enn 5-6 timer. Burde kanskje legge meg enda lengre ned?

Lokalavisa var ett godt forslag, at jeg ikke har tenkt på det før.

6000 mindre enn fullpris burde være et ok utgangspunkt, med mindre du regner skoene og annet "ubrukelig" (for kjøper) tilleggsutstyr inn i den prisen.

Gammel 05-06-12, 15:28   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men skal man kjøpe noe brukt, er det helt irrelevant om den er brukt to eller tjue ganger, de fleste bunader er veldig godt vedlikeholdt uansett. Jeg har en bunad som mammaen min broderte og sydde selv for 40 år siden, den er brukt uttallige ganger, men den ser ikke noe mer slitt ut enn en som er 5 år gammel.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.