Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forbanna drittungdom!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-07, 21:45   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbanna drittungdom!

Nå har jeg nettopp vært med jentungen og venninna på 9 år ut på lekeplassen her.

Der befant det seg en gjeng gutter som tidligere i kveld har skremt jentene ved å blotte seg og fortelle jentene at de vil pule. De løp etter jentene og jaget de ut av lekeplassen. Stensuppa var helt rystet, og venninen gråt og var skikkelig, skikkelig redd.

Forbanna idioter.

Og jeg er ikke noe kul når jeg blir sint, og det er ikke noe kult at Stesnuppa skal se at jeg blir så sint. Og hvis Stesnuppa ikke hadde vært med meg ut da jeg skulle prate med ungdommene vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Det er heller ikke en god følelse å kjenne på.

Det var en av guttene som var 'hovedmann' bak det hele og som liksom ledet gruppen.
Og den helvetes forbanna jyplingen av en 15-åring gråt da jeg var ferdig med han, og jeg håper han aldri mer viser seg i nærheten av unge, trygge jenter her ute. (Jeg rørte ham ikke altså, selv om jeg dirret der jeg sto, og hadde mest lyst til å denge gutten i veggen.)

Jeg håper at han mistet sin status i gjengen, jeg håper jentene som hadde kommet til ikke gidder å danse med ham på neste klassefest, jeg håper det var hans foreldre som sto å kikket på i vinduet og jeg håper jeg aldri igjen behøver å høre jentene fortelle slike utrivelige ting.

Ingen skal komme her å gjøre jentene utrygge i 'min' bakgård!

Jeg blir så sint av slikt. Jeg blir så sint fra innerst inne når unger ikke får være unger i fred!

Gammel 01-04-07, 21:47   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna drittungdom!

Huff, at det går an!

får håpe han skjønner alvoret nå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:49   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Å fytti faen i heljeroa!!

Kjenner ståpelsen på ryggen her jeg også. Imponert over at du ikke hang den ungen på en knagg for å denge løs, tror jeg måtte ha stålsatt meg godt jeg også vist jeg mot all formodning hadde opplevd slikt.

Syns du tok det veldig bra! Får innderlig håpe han aldri gjør noe slikt igjen.

Gammel 01-04-07, 21:50   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir også veldig forbannet når jeg hører om gutter i denne alderen somskremmer 9-åringer på denne måten! Makan!
Godt du fikk satt gutten(e) skikkelig på plass!!!!!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:51   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir også eitrendes sint på deres vegne nå. Men samtidig veldig glad fordi det finnes folk som deg som våger å si fra så det virkelig monner. Håper for deres skyld at dette aldri gjentar seg, så fryktelig at små jenter skal bli skremt på den måten.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:53   #6
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy flate, jeg hadde mistet kontrollen da altså.
Syns du taklet det fint, jeg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:54   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Du fikk satt ham skikkelig på plass! Bra gjort!

Gammel 01-04-07, 21:56   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at man viser at slik oppførsel gjør en skikkelig fly rasende sint, selv overfor mindre barn. Slikt er ikke lov, enkelt og greit. Og jeg håper den gutten husker dette og lærer av dette.

Gammel 01-04-07, 21:56   #9
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg freser her jeg sitter!

All ære til deg for måten du taklet dette på. Godt det finnes noen som tar tak! Jeg håper at leksen de fikk gjorde så stort inntrykk at de tenker seg bedre om!

Gammel 01-04-07, 21:59   #10
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner veldig godt at du ble sint, og hadde det vært min 15åring som hadde gjort dette, vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort! Nå ble jeg sint jeg også.

Gammel 01-04-07, 22:00   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå sitter jeg og tenker på at han 15-åringen er jo egentlig bare en unge han også da...

Men det får så være. Han kan ikke gå rundt å tro at det er ok å oppføre seg sånn.
Jeg dirrer. Jeg virkelig dirrer av sinne, og føler for å få det ut på et vis. Jeg tror jeg må sloss litt med Sambo eller noe.

Gammel 01-04-07, 22:03   #12
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Fyttikatta altså! Blir sinna ilag med deg her jeg sitter
Så utrolig godt att du fikk lekset ifra deg og satt denne jyplingen på plass! Skikkelig tilpass for han/dem.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:04   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og nå sitter jeg og tenker på at han 15-åringen er jo egentlig bare en unge han også da...

Men det får så være. Han kan ikke gå rundt å tro at det er ok å oppføre seg sånn.
Jeg dirrer. Jeg virkelig dirrer av sinne, og føler for å få det ut på et vis. Jeg tror jeg må sloss litt med Sambo eller noe.

Men han er stor nok til å tåle dette. Hva ellers virker på pøblete femtenåringer?

Gammel 01-04-07, 22:05   #14
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig bra at du ble så forbanna! Høres ut som du taklet situasjonen kjempebra og at du fikk satt de ungdommene skikkelig på plass. Håper det har fått dem til å tenke. Det er jo tragisk at så unge gutter har så lite respekt for unge jenter.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:07   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes du gjorde det rette En femtenåring tåler en verbal overhaling fra en voksen hvis den er berettiget. Og det var den jo til de grader i dette tilfellet. Tror neppe han gjør noe lignende igjen.

Foreldrene hans vil sikkert takke deg. De ønsker neppe at gutten skal få ett rykte på seg om å skremme småjenter med sånne ting.

Sist redigert av Koma : 01-04-07 kl 22:13. Årsak: tilføyelse
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:08   #16
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den oppførselen er totalt uakseptabel fra en femtenåring. Da er en gammel nok til å skjønne at en ALDRI oppfører seg slik.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:10   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba Kirsebær! Forhåpentligvis har du spart flere barn for ytterligere ubehag. Det du beskriver er faktisk kriminelt, og kunne etter mitt syn godt politianmeldes.

Gammel 01-04-07, 22:16   #18
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Bra jobba Kirsebær! Forhåpentligvis har du spart flere barn for ytterligere ubehag. Det du beskriver er faktisk kriminelt, og kunne etter mitt syn godt politianmeldes.

Det tenkte jeg og. Og hvis du ikke ønsker å politianmelde han, så kanskje spore opp foreldrene slik at de får vite hvordan han oppfører seg.

Gammel 01-04-07, 22:23   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg anmelder uten å blunke om jeg ser at han der lager kvalm igjen, og det sa jeg også i fra om. Og jeg avsluttet med at han burde fortelle foreldrene sine hva han hadde gjort, fordi jeg kom til å snakke med dem i morgen. (Jeg aner ikke hvem foreldrene er, men det vet ikke han. Og det var da han begynte å gråte).

Også hadde jeg endel skikkelig dårlige kommentarer rundt det at om han så gjerne ville se utstyret til kompisene sine så kunne han vel heller spørre om det på en høffelig måte når de var hjemme på gutterommet. (Det var skikkelig teit, men jeg vet at 15-åringer er ganske sårbare på det området, og da ble det sånn...)
Og det kom egenlig enda mer skikkelig lavmålskommentarer fra meg, som traff så det suste.

Men i det store og hele snakket/snerret jeg om normal folkeskikk, og hva slik oppførsel kan gjøre med små jenter altså.

Jeg kjenner veldig i ettertid at jeg kunne taklet det på en mye bedre/voksnere måte, men samtidig syns jeg alle billige poeng som gjorde at 15-åringen krympe seg var helt på sin plass.

Nå må jeg legge meg. Jeg tror nesten jeg har litt feber.

Kan man bli så sint at man får feber tro?

Gammel 01-04-07, 22:23   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Signerer Irma.

Det du gjorde var flott! Selvfølgelig er en 15 åring ikke en voksen, men han fortjente overhøvlingen og i det lange løp har du gjort han en tjeneste. Juridisk sett kan han dømmes (men det hadde neppe skjedd i dette tilfelle). Om det er kult at stesnuppa har sett deg så sint? Jeg synes faktisk det. Det er fint at barna får se virkelige følelser og at de voksne håndterer dem - for det gjorde du. Du rørte ikke gutten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.