|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Tiden det tar å lage mat...Jeg har denne kokeboka med oppskrifter på retter det skal ta 15 min. å tilberede. I går lagde jeg hotte kjøttboller med tomatsaus. Kjøttbollene skal lages av 500 g. kjøttdeig (jeg brukte karbonadedeig), to hakkede fedd med hvitløk, en hakket chili, persille, egg, salt og pepper. Deigen skal røres og deretter skal man trille den til valnøttstore boller. Bollene skal rulles i mel og stekes i stekepanne. Sausen består av hakket løk og hvitløk, diverse krydder og tomat fra boks som skal koke i ti minutter.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Jeg synes også 15 minutter høres lite ut. Det vil jo også komme an på hvor stor porsjon du laget, og hvor stor stekepanne du har.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Jeg har også en kokebok som heter "Ut og inn av kjøkkenet på 15 minutter". Uansett hvor rutinert man er, så er det mye av den maten som rett og slett ikke går an å lage på så kort tid. Jeg regner meg igrunnen som temmelig rutinert og rask på matlaging, men noen av oppskriftene er rett og slett bare nødt til å ta mer tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Joda, jeg klarer å gjøre noen av tingene samtidig, selv om jeg er aldri så urutinert.
![]() |
#7 |
|
![]() Jeg har samme kokebok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
One of These Days
|
![]() Det står tilbredningstid på 15 min. I mine ører betyr det at det tar 15 minutter å lage deigen til kjøttbollene, steketiden kommer utenom. Klarer du å blande deigen på 15 min? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]()
Å, så godt å høre!
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]()
"Mat på 15 minutter" heter den.
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Dette må vel være litt sånn ca? Jeg bruker stort sett mellom 20 og 45 min på å lage mat, litt etter hva jeg lager. Noen ganger opp mot en time, salater og sånn, rundt et kvarter. Du er ikke det minste treg som bruker mer enn et kvarter. Jeg synes de oppskriftene i den boken (har lånt den) er vel optimistiske på tidsbruk.
![]() |
|
|