Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fått post til feil/gammel adresse - what to do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 18:48   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Fått post til feil/gammel adresse - what to do?

Jeg har tydeligvis ikke brukt Ebay på noen år, men så fant jeg et skjørt jeg bare måtte ha, og oppdaterte Paypal osv, men tydeligvis ikke shipping adress og nå er pakken sendt (uten sporing) til min gamle adresse.

Jeg regner ikke med at det er flere som er så blånne her inne, men kanskje dere kan brainstorme litt med meg hvordan jeg får tak i pakken min? Jeg har vært på min gamle adresse i Oslo i dag, og fikk smisket med noen beboere om å få sjekke om det lå en "Er det noen som kjenner Martis" lapp i postrommet, og det var det ikke.

Må jeg bare vente til pakken blir returnert og betale porto engang til?

Dette er bare så flaut, altså.

Gammel 26-06-12, 18:49   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fått post til feil/gammel adresse - what to do?

Tro om det hjelper å melde adresseendring igjen?

Gammel 26-06-12, 18:57   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk sendt til en gammel adr, fra ebay.
Fordi jeg er like blånn som deg.

Det tok sykt lang tid, altså sånn type 2mnd tror jeg
Så lå den i postkassa mi

Men jeg bor innad i samme kommune da. Om det kan ha noe å si vet jeg ikke.

Jeg klaga til og med til han som hadde sendt jeg, for jeg hadde ikke fått noe.
Jadda.....

Han stakkars skjønte jo ingenting. Rart det der...

Gammel 26-06-12, 19:10   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg fikk sendt til en gammel adr, fra ebay.
Fordi jeg er like blånn som deg.

Men så rart at de greide å finne deg, slik jeg forsto på Posten så prøver de ikke å finne folk, de bare sender tilbake etter 14 dager.

Gammel 26-06-12, 20:00   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Men så rart at de greide å finne deg, slik jeg forsto på Posten så prøver de ikke å finne folk, de bare sender tilbake etter 14 dager.

Hmmm ja de må jo tydeligvis ha lett her. For det kom frem, sånn ja litt senere enn først antatt.

Gammel 26-06-12, 20:20   #6
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Posten har ei avdeling som de kaller "ukjenten" og der sitter folk å leter opp adresser til folk som har flyttet og ikke meldt endring, der adresser er uleselige etc etc ..

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:26   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det der etpar ganger ( ) og da gikk pakken i retur fortere enn svint begge ganger. Jeg tror de gikk i retur allerede fra postkontoret, for det stod "adressat ukjent" med poststempel på pakka da jeg fikk til slutt.

En annen gang ringte de meg fra post-i-butikk der jeg bodde for å fortelle at pakka var kommet, men at jeg hadde vel flyttet og ville jeg kanskje komme og hente den? Men det var jo litt mindre forhold da...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:28   #8
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Posten har ei avdeling som de kaller "ukjenten" og der sitter folk å leter opp adresser til folk som har flyttet og ikke meldt endring, der adresser er uleselige etc etc ..

Hmmm, jeg ringte posten og det virket som om det neste de gjorde var å sende pakken tilbake. Jeg har innrømmet dumskapen for selger og håper å få en ganske detaljert beskrivelse av hvordan den er innpakket. Kanskje posten er så snill at de leter litt på det postkontoret jeg mistenker pakken å være på.

Gammel 26-06-12, 20:35   #9
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Hvis pakken er så stor at den ankommer postkontoret der du bodde, kan du jo også ta kontakt med dem, og høre om du kan kontakte deg når pakken kommer ...

Min mor sitter på den såkalte "ukjenten" på postterminalen i Trondheim, og de søker opp adresser hele dagen hver dag, så da kommer det an på budet om hva som skjer med pakken ..

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:53   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Min mor sitter på den såkalte "ukjenten" på postterminalen i Trondheim, og de søker opp adresser hele dagen hver dag, så da kommer det an på budet om hva som skjer med pakken ..

Får håpe de har en slik avdeling i Oslo, da.

Gammel 26-06-12, 20:56   #11
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Får håpe de har en slik avdeling i Oslo, da.

Det har de garantert!

Min far sendte meg en pakke forrige uke, til en adresse som er rimelig lik min men som ikke eksisterer. Husnr og postnr var rett, da. Jeg fikk pakken, jeg.

Gammel 26-06-12, 21:00   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det har de garantert!

Min far sendte meg en pakke forrige uke, til en adresse som er rimelig lik min men som ikke eksisterer. Husnr og postnr var rett, da. Jeg fikk pakken, jeg.

Jeg får håpe de leter litt, jeg har jo gjort det enkelt siden det er 3 eller færre som heter det samme som meg i Norge.

Gammel 26-06-12, 23:29   #13
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ring Postens kundeservice (04045) i morgen og be dem om å kontakte distribusjonsenheten der du bodde før. Kanskje du rekker pakken før de sender i retur. Når omadresseringsperioden er over så sendes all post i retur til avsender.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.