|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Strikke picotkant - hjelp!For jeg gjør åpenbart noe feil Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke picotkant - hjelp!Prøv å legg ut spørsmålet på strikkeverden.
![]() |
#5 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Strikke picotkant - hjelp!Hm, dette ligner på en picot-kant jeg har strikket. Jeg la opp maskene med en tråd i hånda, snudde, løftet av den siste masken jeg hadde lagt opp og felte så av slik det sto ved å strikke den andre masken som var lagt opp, dra den siste masken over, strikke den første masken, dra over forrige osv. Da ble picot´en sånn som på bildet ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Strikke picotkant - hjelp!Hm, ja der sier du noe, Heilo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Strikke picotkant - hjelp!Sånn som jeg gjorde det snudde jeg på en måte strikketøyet to ganger for hver picot. Først snudde jeg meg bort fra sjalet og la opp nye masker, og så snudde jeg tilbake mot sjalkanten og felte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Strikke picotkant - hjelp!Jeg lurer på om du på en måte "vrir" de maskene som legges opp og feller av en gang rundt seg selv så de blir en tupp, mens i midt tilfelle blir maskene bare liggende flatt utover strikketøyet på en måte |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|