|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Fettprosent i melk?Her inne er det så mange som kan så mangt
![]() |
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Fett % i melk?Ikke ment som kritikk, men finnes det ikke jordbruksorganisasjoner dere kan kontakte som kan dette, eller folk med kompetanse på dette i kommunen?
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Det gjør de nok også, Ine. Men Floksa hadde overraskende god respons på en "hjelp-melka-vår-er-ikke-bra"-tråd her på FP, så jeg forstår hvorfor hun legger inn innlegg.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Fett % i melk?
Tror du jeg ikke er helt på nett eller?
![]() |
![]() |
#6 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Jeg trodde du lurte på hvorfor melken (melken i butikken ja, the only kind I know of) nå har lavere fettprosent enn før, og ilte inn for å si at det er pga smørsituasjonen. Jaja, nå vet dere det også ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Weeeee
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Kan det ha sammenheng med hvilke beiter de går på?
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fettprosent i melk?Har ikke kalde og våte somre fått skylda for dårlig beite og lite fett? Svigerfar er nøye med sammensetningen av vekster til biene, er det ikke tilsvarende råd for kyr?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Kan dere gi kli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?
Jeg trodde jeg skulle fikse det med ojle i foret, men kuer er dumme og kan ikke fordøye olje visstnok
Kli er en god ide. Jeg skulle bare hatt det i noget større kvanta enn 500g esker. Minimum 25 kg i slengen liksom
![]() |
![]() |
#14 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fettprosent i melk?Hurra, en nerdete tråd om et emne jeg ikke kan noe om. Derfor digger jeg FP.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ganske sikker på at vi kjøpte kli i sekker fra Felleskjøpet da jeg hadde hest i forrige århundre. Det må da være å få i sekker fortsatt?
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Floksa: ja, vi fikk store klisekker fra felleskjøpet husker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fettprosent i melk?Jeg mener å huske at melkebonden jeg kjenner pleide å gi kyrne sjokolade blandet med foret. Sjokoladen fikk han gratis fra den lokale sjokoladefabrikken, den som var gått ut på dato. Fikk meg noen kilo jeg også.
![]() |
#19 |
Off the map.
|
Er det derfra sjokomelka kommer??
![]() |
#20 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Fettprosent i melk?Da lærte jeg noe nytt i dag og, så spesielt at de ikke kan fordøye olje.
![]() |
|
|