Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg har en del garn [strikkerelatert]

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-12, 14:30   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en del garn [strikkerelatert]

..bokstavlig talt på kistebunnen.

Jeg har fått litt 'strikkedilla' og har gått igjennom for å se hva jeg har liggende. Forrige gang jeg hadde dilla var på 90-tallet, så det er litt ymse det jeg har liggende.

En pose med veldig ymse farget Vestlandsgarn. Det virker å være litt hardt. Noe det kan brukes til, bortsett fra sokker. Jeg orker ikke strikke sokker i gale farger, det var nemlig det jeg gjorte forrige gang. Kan det toves til et eller annet - sitteunderlag eller noe sånt, kanskje? Eller bør jeg bare kaste det. Det er ikke mye av noen farger, men litt av 'kvart prestgjeld'

Så har jeg litt 'Mor Åse' En bærepose av det også. Superwash, litt mer egnet både til sokker, votter og luer tror jeg. Tror det kan beholdes? Kjennes i hvertfall litt mykere ut.

Så har jeg en diger pose med noe som heter Rondane. 80% ull og 20% mohair. OK farger, grått, gråmelert og noe brunt. Egentlig et godt og mykt garn, men det klør nok litt for mye til å ha til skjerf. Tror det kan bli gode 'bellavotter' og lignende. Var nok opprinnelig kjøpt inn til en genser til meg selv, men orker ikke så store prosjekter.

Ellers en del halvveis ferdige prosjekter. Fant en babykofte som mangle en halv arm + montering og en skigenser i størrelse 6 år som jeg er halvveis i bolen på. (Datteren min blir 9 i år og den er rosa) Men har et par tantebarn den kan gjøre ferdig til.

Jeg må innrømme at jeg har mye mer lyst til å kjøpe nytt garn, men fornuften sier at jeg bør bruke noe av dette.

Hva gjør dere andre, bruker dere opp alt, eller kan man kjøpe nytt og late som at man ikke har alt det der liggende?

Gammel 04-07-12, 14:39   #2
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en del garn [strikkerelatert]

Sitat:

eller kan man kjøpe nytt og late som at man ikke har alt det der liggende?

Man kan.

Og så kan man gi bort det man ikke vil bruke til andre (for eksempel på forum) som vil ha, og vips får man plass til litt mer. Har jeg hørt.

Gammel 04-07-12, 14:59   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at sånn mangefargede nøster som hver for seg ikke blir til noe kan gis til SFO el. Da får man plass til deilig bambusgarn og silkegarn fra Japan.

Gammel 04-07-12, 15:11   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Så lurt, Harriet. De driver jo med strikkeopplæring. DET tror jeg at jeg skal gjøre.

Så skal jeg se om jeg får gjort ferdig den rosa og beige skigenseren. Den er i Falk, så det er et OK garn.

Gammel 04-07-12, 16:09   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Eller du kan søke opp garnet på ravelry og se hva andre har laget av det? Men det var et kjedelig forslag.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 16:11   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er mange som tar i mot garn fra hvert prestegjeld;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 16:27   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnehager og SFO blir veldig glade for garn. Ellers er Vestlandsgarnet fint til toving, fortrinnsvis ting som kan være litt stive (sitteunderlag og vesker, bl.a.).

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 20:33   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har for tida eit ryddeprosjekt saman med fleire på eit anna hobbyforum kor eg er med, så eg prøver å strikke opp mest mogleg frå lageret mitt i 2012. Det eg veit eg ikkje kjem til å bruke, som fleirfarga sokkegarn, mohairgarn og alpakka, gir eg bort. Eg har ingen skrupler med å gi bort garn eg veit eg ikkje kjem til å bruke, men eg prøver å strikke opp det som er fint.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 21:11   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Klart det går an å kjøpe mer garn før man har brukt opp alt.* skulerbortpå42kggarn*

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 21:29   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Min datter har laget to vesker på vev i 5 årsgruppen sin. Nå vil hun veve hjemme, men her er kun rester etter to babytepper. Så ja, det er marked for restegarn.

Gammel 06-07-12, 21:38   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Klart det går an å kjøpe mer garn før man har brukt opp alt.* skulerbortpå42kggarn*

Har du framleis 42 kilo?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 21:39   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Har du framleis 42 kilo?

Ikke langt unna, siden teppet ikke er ferdig og det havnet litt inn i Bergen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 21:51   #13
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kjøper garn til det man vil lage.
Resten,
vel det kan jo skkert brukes. Av noen. En gang. Kanskje.

Gammel 06-07-12, 22:23   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

SFO, Skolen, Husfliden og loppemarked. Man selger utrolig mye garn på loppemarked.

Gammel 06-07-12, 23:05   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Takk for masse tips!

Jeg fulgte rådet om å gå inn på ravelry for å se hva andre har laget av garnet, og det var faktisk masse flotte saker. Rondane og Mor Aase skal få være med videre, men Vestlandsgarnet tror jeg at jeg kaster. Barnehagen hadde ikke bruk for det. Det er virkelig et halvt nøste her og der.

Har også en pose med ymse sokkegarn, det får overvintre en gang til. Moren min er glad i å strikke lester, så hun kan jeg nok lange til fortløpende. Tenker at jeg ikke skal ha mer enn ett 'nygarnprosjekt' i slengen, så kan jeg ha skjerf og luer osv av dette andre garnet ved siden av. Fine småjulegaver det.

Gammel 21-07-12, 15:40   #16
Trallala
Nybegynner

Trallala sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ufattelig store mengder garn liggende. Elsker alle de herlige fargene man kan finne på skattejakt i gode garnbutikker. Jeg har hekeledilla, lærte meg å hekle for et år siden, så Det går med den del garn til ulike prosjekter. Skal legge inn noen bilder når jeg får summet meg. Er helt ny her inne. Finnes mange flotte restegarnbøker. Min favoritt er denne:http://www.bibliotekmitt.se/107146

Trallala er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.