Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sjokoladekake, en bekjennelse og rop på hjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 12:32   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sjokoladekake, en bekjennelse og rop på hjelp

Jeg har noe å bekjenne. Jeg har aldri bakt en kake fra grunnen av. Jeg har kun brukt toro eller andre ferdigpakker. Idag har jeg lyst til å gjøre noe med det. Vi skal ut på Hovedøya i morgen. Tenkte det hadde vært koselig å ha med sjokoladekake til ungene da. Så hva gjør jeg? Prøver å google oppskrifter men det er jo en million forskjellige oppskrifter. Jeg trenger en oppskrift på en sjokoladekake som er enkel å lage. Jeg er skikkelig amatør på kjøkkenet så det bør være teskjeforklaring på oppskriften.

Gammel 25-07-12, 12:41   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladekake, en bekjennelse og rop på hjelp

Prøv deg på en enkel browniesoppskrift, siden det er første gangen.
Sikker på at du klarer det!

Denne foreksempel:

"Like god som Toros" (det er den ikke altså, men den er ganske god).
100 g smør -smeltes
1.5 dl mel
1.5 ts vaniljesukker
3 dl sukker
2 egg
4 ss kakao

Rør alt sammen, hell i liten langpanne og stek på 180 g i 25 til 30 min. :sikle:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 13:07   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil på det aller, aller sterkeste anbefale Olifantkaka. Den er kjempeenkel og knallgod! 2 sek, så skal jeg finne den.

Gammel 25-07-12, 13:09   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

400g smør
4,5dl vann
8ss kakao
Smeltes og avkjøles

9 dl Hvetemel
7 dl sukker
1ts salt
2ts natron
Blandes inn i kakao blandingen

4 egg
3dl rømme
piskes sammen og blandes inn i resten

Blandingen helles over i en langpanne med bakepapir og stekes på 180 grader i 35 min.

Forresten skal ungene og jeg antagelig også på Hovedøya i morgen, så ta med nok til oss også!

Gammel 25-07-12, 13:11   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Takk for oppskrifter. SEr at jeg må en tur på butikken.
Asca, hvis du ser oss si ifra og klart dere skal få smake. Ikke vanskelig å se. Skal dra med en vennefamilie, så vi er tre voksne og 6 unger.

Gammel 25-07-12, 14:28   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nydelig sjokoladekake fra det søte liv er utrolig enkel! Bare røre det sammen, krever ingen pisking, og den blir bra hver gang. Jeg bruker fyllet til cafe sjokoladekake fra samme sted.

Det søte liv har forøvrig en egen kategori med kaker og bakverk som er superenkel. tror den heter når du har dårlig tid, elller noe slikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.