Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leiebil - er alle forsikringer jeg trenger inkludert?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 12:41   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Leiebil - er alle forsikringer jeg trenger inkludert?

Jeg prøvebooket en bil på Hotwire nå, og lista over alt som er inkludert på laveste prisnivå ser slik ut:

Inkludert i totalprisen:
selvrisikodekning (collision damage waiver, cdw) ingen egenandel
ansvarsforsikring
tyveriforsikring
komplett forsikringspakke
avgift
flyplassavgift
enveisavgift
kilometeravgift
total fees and charges
skadeassistanseavgift

Er det da noe som mangler, som vi burde ha for ikke å bli ruinert om noe skjer?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 12:58   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leiebil - er alle forsikringer jeg trenger inkludert?

Det som det kan være greit å ha ekstra forsikring på er skader på dekk o.l. Vi skal ha leiebil nå i et annet land og jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe ekstra forsikring som blir tilbudt. Vi gjorde det i fjor, men fikk jo ikke bruk for den, men har hørt at det kan være kjekt ved evnt. punktering o.l. å ha ekstra forsikring så en slipper å betale hele utgiften selv. Den ekstra forsikringen vi har fått tilbud om, som koster ca. kr 50,- pr. dag, står det dekker dette:

Polisen vår dekker
Egenandel inntil NOK 26.000
Vinduer
Dekk
Understell
Tak
Tapte nøkler

Så jeg henger her og ser hva du får til svar.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 13:33   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med at dette er USA? Siden det står collision damage waiver? Den ser ut som det er en tilsvarende pakke vi hadde når vi var der nettopp, og da sto det på kontrakten vi signerte at vi hadde "no financial responsibility" for bilen. Nå skjedde det ingenting med oss da, men jeg fikk med meg at det ikke var egenandel hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 13:34   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Forresten, sjekk om du har forsikring for underinsured drivers (altså dersom noen kjører på deg og ikke har forsikringene i orden).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 13:44   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Forresten, sjekk om du har forsikring for underinsured drivers (altså dersom noen kjører på deg og ikke har forsikringene i orden).

OK, ja!

Det er USA det er snakk om, ja. Glemte å skrive det Syns bare det var rart at billigste alternativ var uten noen egenandel.

Elisabeth: Det samme tilbudet fikk jeg opp. I og med at det ikke er noen egenandel, så utgår jo behovet for å forsikre bort det. Og så er jeg litt usikker på om vi trenger å forsikre tak og hjul og sånt.. Vi skal ha bilen ganske mange dager, så med 50 kr dagen ,så blir det jo fort noen kroner av det også?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.