Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Anbefal meg en symaskin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-12, 13:08   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Anbefal meg en symaskin

Jeg trenger en enkel symaskin. Hvilken?

Pleier å bruke maskinen til å legge opp bukser/gardiner, reparere sømmer og enkle greier. Har ingen ambisjoner om å bli kreativ. Hva skal jeg kjøpe?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 13:12   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Ikke gå for det billigste av det billige okke som.
Jeg vet at mange er fornøyde med Janome Easy jeans iallefall.

Gammel 13-03-12, 13:12   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også planer om å bytte ut min nåværende symaskin med en veldig enkel en, og har fått tips om at Ikea har en bra maskin. Kanskje noen andre har erfaring med denne?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 13:13   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ikke gå for det billigste av det billige okke som.

Og der havner vel Ikea sin, så da er den muligens allerede diskvalifisert?

Gammel 13-03-12, 13:16   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og der havner vel Ikea sin, så da er den muligens allerede diskvalifisert?

Skal ikke si det. Jeg har en bernette - billigste slag. Den syr helt greit, men dreper all sylyst - den dundrer av gårde som et maskingevær, omtrent. (ra-ta-ta-ta-ta)Jeg lånte en venninnes Husquarna ( i 6000-kronersklassen) som bare tikket av gårde.

Gammel 13-03-12, 13:28   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke lagt merke til om maskinen låt som et maskingevær. Jeg er vant med gamle Bernina fra 1968 og der omkring.

Ikea høres interessant ut. Har noen prøvd den?

Fake it 'til you make it
Gammel 13-03-12, 13:30   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

498,- for symaskin. Det høres ut som for godt til å være sant. Her er den:

Fake it 'til you make it
Gammel 13-03-12, 14:19   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

498,- for symaskin. Det høres ut som for godt til å være sant. Her er den:

Ser jo ut som et leketøy

Men nå har jeg NADA kunnskap om symaskiner. Så hvorfor ER jeg i denne tråden

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 14:21   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så litt leketøyaktig ut, ja. Jeg har en Husquarna av enkleste modell, den er fra 1982 og er i perioder brukt ganske mye. Aldri hatt ett eneste problem med den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 14:33   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet x-svigermor har en billig variant og den funker jo annenhver gang eller noe sånt. Fornøyd er hun hvertfall ikke. Men jeg husker jo ikke merke eller noe.

Gammel 13-03-12, 14:36   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Må følge med¨på hva som dukker opp i tilfelle min gamle arvesymaskin fra mamma, Bernina fra 60 tallet ikke orker mer. Den er helt utrolig.

Gammel 13-03-12, 14:56   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Pedalen på min gamle arve-Bernina gikk i stykker, og det var dyrt å skaffe ny. Mye dyrere enn en symaskin fra IKEA.

Jeg vil ha en maskin som varer litt, barna kommer kanskje til å sy litt snart de også kan jeg tenke meg, maskinen bør tåle litt.

Fake it 'til you make it
Gammel 13-03-12, 23:00   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Berninapedal, kanskje den kan passe?

Gammel 14-03-12, 07:01   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ser jo ut som et leketøy

Det ser lovende ut. "Så enkel at selv et barn kan bruke den" burde passe en sy-novise som meg.

Gammel 14-03-12, 08:43   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer også. Jeg kan virkelig ikke sy, og tviler på at den ville blitt mye brukt. Kanskje et par-tre ganger i året, til å legge opp gardiner, sy et enkelt putetrekk eller reparere noe. Veit ikke hvor lurt det er å bruke flere tusen på noe som kanskje aldri blir brukt ...

Gammel 14-03-12, 08:50   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en litt dyrere maskin, enda jeg ikke bruker den så mye. Før jeg fikk den, likte jeg ikke å sy. Det er rett og slett et hav av forskjell på den og billig-billig-maskinene jeg hadde prøvd før.

Om jeg skulle kjøpt noe billigere, ville det nok vært Janome eller Bernina uansett, fordi det er greit å få tilleggsutstyr til, om man blir mer avansert, og lett å få reparert.

Sitat:

– Det er motoren man betaler for, ikke sømmen, og en god motor betyr en mer driftsikker og medgjørlig maskin som vil vare lenge. Har du en gammel, men solid maskin, så invester heller i en god service på den, anbefaler hun.

http://www.tv2.no/gmn/finner-du-ikke...v-3732035.html

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 08:51   #17
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg har en Berninapedal, kanskje den kan passe?

Jeg sender deg en PM!

Fake it 'til you make it
Gammel 14-03-12, 10:37   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Hmmm. Tror jeg så en billig-Janome på en hobbybutikk for ikke lenge siden. Sjekke ut den, da kanskje. Jeg kunne lånt mammas gamle Husquärna, men liker best å ha ting sjøl. Så kan jeg bruke den tida jeg trenger.

Gammel 02-08-12, 11:33   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg surfer på symaskin igjen.

Finner en Janome Easy jeans på tilbud til 3995,-. Er det smart å investere i den? Jeg skal reparere sømmer, muligens sy noen svært enkle, nye ting. Legge opp bukser. Sikkert mest småfiksing. Spørsmålet er om jeg skal svi av såpass mye for sparsom bruk.

Fake it 'til you make it
Gammel 02-08-12, 11:35   #20
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Eller en Husqvarna Emerald, også på tilbud? 2995,-.

Fake it 'til you make it
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.