|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrift på hommus?Oppskrift og oppskrift ... en boks eller to med hermetiske kikerter (jeg gidder ikke bløtlegge tørkede), en god klunk olivenolje, en teskje eller to med tahine, masse pepper og chilipulver, en god dæsj hakket hvitløk - gjerne sånn paste man får kjøpt på glass, og en liten skvett sitronsaft. Mos veldig, hiv på mer olivenolje om det virker for tørt eller stavmikseren begynner å ryke voldsomt.
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Oppskrift på hommus?Du er ikke helt nødt å ha tahine, men det gjør en tydelig forskjell i smak.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Oppskrift på hommus?Jeg lager mye hummus. Du kan bruke peanøttsmør i stedet for tahini i nøden, det smaker faktisk ikke så voldsomt forskjellig, men litt forskjell kjenner du jo. Jeg synes det er godt uansett. Jeg pleier å kjøpe tahinien min på en importbutikk. Helsekosten og har, men der kan du gange prisen opp med 3, minst.
![]() |
#9 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrift på hommus?Kor lenge er tahine haldbar etter åpning? Dvs, kordan kjenner ein at den er for gamal? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|