Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 08:45   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Paris med barn

Vi skal være 2,5 dag i paris i starten av juli. Eiffeltårnet står på ungenes ønskeliste. Utover det er det foreløpig ikke lagt noen planer.

Vi har snakket om Versailles. Kan det være morsomt for unger (som har hatt sin dose av engelske slott og herregårder og synes slikt er morsomt)?

Jeg har også sett på Cité des Enfants og Parc de la Villette. Kjenner noen til dette og kan anbefale eventuelt avbefale det?

Andre ting man kan/bør/må gjøre?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 08:45   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris med barn

Og det er ikke nødvendig å anbefale Disneyland, for vi skal dit først.

Gammel 19-01-12, 08:51   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal mest trolig innom Paris i sommer. Vi kommer til å droppe Disney, ti, fordel for asterix-parken. Har hørt mye skryt fra folk som har vært der, så vi har lyst å prøve den (nå var mine i dinsey i orlando for 2 år siden så det er også en grunn til at vi dropper Disney).

Gammel 19-01-12, 08:55   #4
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Om dere ønsker å dra opp i Eiffeltårnet bør dere bestille billetter på forhånd.

Når vi var der i høstferien med våre jenter på 4 og 6 år brukte vi "Les Cars Rouges" for å komme oss rundt i Paris. Det fungerte veldig bra.

Vi besøkte Louvre og Eiffeltårnet, og gikk Champs Elysées. I tillegg fikk vi kikket på Notre Dame og Triumfbuen. Vi hadde også planlagt å besøke Pompidou, men det var stengt da vi kom dit.

Gammel 19-01-12, 08:55   #5
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefaler alle som er i nærheten av Paris med barn et besøk i Parc Asterix.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 08:56   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg tror nok ikke vi følger opp to dager i Disneyland med et besøk i nok en fornøyelsespark.

Gammel 19-01-12, 08:57   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Her må jeg lese litt. Vi planlegger en Paristur neste år.

Gammel 19-01-12, 09:01   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Om dere ønsker å dra opp i Eiffeltårnet bør dere bestille billetter på forhånd.

Godt tips. Hvor(dan) gjør man det?

Edit: Jeg fant det selv.

Gammel 19-01-12, 09:04   #9
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Godt tips. Hvor(dan) gjør man det?

Her bestiller man.

Da får man pdf-biletter som man printer ut og tar med. Man må vite tid og klokkeslett man ønsker å dra opp i tårnet. Køen for de som ikke hadde billetter var hinsides lang i høstferien. Vil tro den er enda lenger på sommeren.

Gammel 19-01-12, 09:05   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Her bestiller man.

Da får man pdf-biletter som man printer ut og tar med. Man må vite tid og klokkeslett man ønsker å dra opp i tårnet. Køen for de som ikke hadde billetter var hinsides lang i høstferien. Vil tro den er enda lenger på sommeren.

Det skal du få meg til å tro. Jeg har lagt inn påminnelse om forhåndskjøp i kalenderen.

Gammel 19-01-12, 09:12   #11
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nok ikke vi følger opp to dager i Disneyland med et besøk i nok en fornøyelsespark.

Nei det kan kanskje bli litt mye.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:23   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det skal du få meg til å tro. Jeg har lagt inn påminnelse om forhåndskjøp i kalenderen.

Ja, jeg og mannen var der første helgen i mai ifjor og med så lange køer gadd vi rett og slett ikke å dra opp i tårnet, tror ikke vi hadde blitt ferdige i køen før det stengte heller (innbitt køhater).

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:23   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har et ganske fint filmmuseum/cinematek i Paris, så er man interessert i slikt er det verdt et besøk. Centre Pompidou er også gøy, både fordi de har fine utstillinger, en ganske OK cafe og morsom arkitektur.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:33   #14
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Her hadde mine barn likt seg ihvertfall. http://www.foreldremanualen.no/2010/...plass-i-paris/

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:39   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Mine var hhv 8 og 10 år når vi var der og det de husker desidert best er Invalidedomen og Versaillespalasset. Mini snakker om Invalidedomen enda. Vi hadde planlagt 2 timer ca der, men endte opp med å gå rundt i 4 timer. Utrolig spennende. Samme med Versaillespalasset, vi leide også golfbil for å kjøre rundt i hagen. Vi hadde lest ganske mye om stedene og menneskene som bodde der før vi dro, så ungene var fullstendig oppslukt når vi kom dit.
Ang. billetter til Versaillespalasset - her lønner det seg også å forhåndskjøpe billetter, det er 1-2 timers kø for å få kjøpt disse på stedet. Invalidedomen gikk raskt.

Napoleons sarkofag var utrolig imponerende, Mini kunne ikke skjønne at en så liten mann hadde behov for en så stor kiste..
Så den ble nøye studert av Mini.

Sist redigert av Fløyel : 19-01-12 kl 12:51.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:28   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsket Versailles som liten, (men liten advarsel, jeg gikk også visstnok rundt i flere uker etterpå og lekte Solkongen og kommanderte "off with their heads!" hver gang noe gikk meg i mot!), og elsker Versailles som stor. Og Louvre. Og Notre Dames!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:41   #17
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg ville bare gått rundt å kosa meg med ungene. Begynn ved Triumfbuen og rusle nedover Champs Elysee. En tur innom DisneyStore er kult. Eller de store sportsbutikkene osv der. Nederst har du nydelige Parc Rivoli med fjernstyrte små båter og slikt. Ta med baguette og brus og ha piknik i sola der.

Ta Bateaux Mouche (turistbåt på Seinen). Svalende og deilig midt i juli

Flott lekeplass ved siden av springvannet ved Eiffeltårnet på Trocadero. Mye å se på på Trocadero. Rulleskøytende og dansende ungdom osv.

KUL og diger lekeplass gjemt inni Parc Luxembourg. Koster 1 euro å komme inn, har cafe for de voksne og forskjellige lekeapparater basert på alder. Ponniridning og gammeldags karusell ved siden av.

Gammel 19-01-12, 13:58   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Centre Pompidou! Og metroen til Montmartre, gåtur bort og opp til Sacré-cæur og bort til "toppen" av Montmartre. Besøke Salvador Dali-museet der oppe og gå ned igjen. Rett og slett fordi det, til tross for masseturisme, gir en veldig parisisk følelse med småbutikker, slakter på gatehjørnet. Rett og slett

Gammel 03-08-12, 21:06   #19
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trekker opp igjen denne for å se om det kommer noen flere tips.

Storesøster og jeg skal være tre dager i Paris i høst. Jeg har ikke vært i Paris på 11 år, og aldri med barn så jeg må oppdatere meg litt.

Fra denne og Teos andre tråd har jeg notert meg at vi skal bestille billetter til Eiffeltårnet og spise lunsj der.

Jeg hører gjerne om andre har erfaringer. Jeg reiser med en 11-åring som er mest innstilt på å gå i butikker og se på klær, men som godtar at vi skal gjøre andre ting også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 21:20   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg av-befaler Versailles med barn. Ubegripelig mye folk, og fryktelig slitt og shabby. Og laaaaang kø, selv med forhåndskjøpte billetter. Å bare besøke Versailles-hagen, kan eventuelt være et godt alternativ. Det var den delen både jentene og jeg likte best.

Hvis den ene heisen fortsatt står i Eiffeltårnet, var det, til orientering, helt ok å gå opp trappene. Vi tok ikke med femåringen på det, men tiåringen hadde ingen problemer og syns det var stor stas.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.