|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Paris med barnVi skal være 2,5 dag i paris i starten av juli. Eiffeltårnet står på ungenes ønskeliste. Utover det er det foreløpig ikke lagt noen planer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Paris med barnVi skal mest trolig innom Paris i sommer. Vi kommer til å droppe Disney, ti, fordel for asterix-parken. Har hørt mye skryt fra folk som har vært der, så vi har lyst å prøve den (nå var mine i dinsey i orlando for 2 år siden så det er også en grunn til at vi dropper Disney).
![]() |
#4 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Paris med barnOm dere ønsker å dra opp i Eiffeltårnet bør dere bestille billetter på forhånd.
![]() |
#5 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris med barnAnbefaler alle som er i nærheten av Paris med barn et besøk i Parc Asterix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Paris med barnHer må jeg lese litt. Vi planlegger en Paristur neste år.
![]() |
#9 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Paris med barn
Her bestiller man.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Paris med barnDet skal du få meg til å tro. Jeg har lagt inn påminnelse om forhåndskjøp i kalenderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris med barn
Ja, jeg og mannen var der første helgen i mai ifjor og med så lange køer gadd vi rett og slett ikke å dra opp i tårnet, tror ikke vi hadde blitt ferdige i køen før det stengte heller (innbitt køhater).
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Paris med barnDe har et ganske fint filmmuseum/cinematek i Paris, så er man interessert i slikt er det verdt et besøk. Centre Pompidou er også gøy, både fordi de har fine utstillinger, en ganske OK cafe og morsom arkitektur.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris med barnHer hadde mine barn likt seg ihvertfall. http://www.foreldremanualen.no/2010/...plass-i-paris/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Paris med barnMine var hhv 8 og 10 år når vi var der og det de husker desidert best er Invalidedomen og Versaillespalasset. Mini snakker om Invalidedomen enda. Vi hadde planlagt 2 timer ca der, men endte opp med å gå rundt i 4 timer. Utrolig spennende. Samme med Versaillespalasset, vi leide også golfbil for å kjøre rundt i hagen. Vi hadde lest ganske mye om stedene og menneskene som bodde der før vi dro, så ungene var fullstendig oppslukt når vi kom dit.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-01-12 kl 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Paris med barnJeg elsket Versailles som liten, (men liten advarsel, jeg gikk også visstnok rundt i flere uker etterpå og lekte Solkongen og kommanderte "off with their heads!" hver gang noe gikk meg i mot!), og elsker Versailles som stor. Og Louvre. Og Notre Dames! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris med barnJeg ville bare gått rundt å kosa meg med ungene. Begynn ved Triumfbuen og rusle nedover Champs Elysee. En tur innom DisneyStore er kult. Eller de store sportsbutikkene osv der. Nederst har du nydelige Parc Rivoli med fjernstyrte små båter og slikt. Ta med baguette og brus og ha piknik i sola der.
![]() |
#18 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris med barnCentre Pompidou! Og metroen til Montmartre, gåtur bort og opp til Sacré-cæur og bort til "toppen" av Montmartre. Besøke Salvador Dali-museet der oppe og gå ned igjen. Rett og slett fordi det, til tross for masseturisme, gir en veldig parisisk følelse med småbutikker, slakter på gatehjørnet. Rett og slett
![]() |
#19 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Paris med barnJeg trekker opp igjen denne for å se om det kommer noen flere tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Paris med barnJeg av-befaler Versailles med barn. Ubegripelig mye folk, og fryktelig slitt og shabby. Og laaaaang kø, selv med forhåndskjøpte billetter. Å bare besøke Versailles-hagen, kan eventuelt være et godt alternativ. Det var den delen både jentene og jeg likte best. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|