Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Får ikke bestille til ufødte spedbarn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 22:45   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Får ikke bestille til ufødte spedbarn?

Vi skal til USA mai neste år og jeg er gravid med termin 1. sept. Min far skal bestille billetter, og han sier han har fått beskjed av SAS og flere at det er nye regler og han får ikke bestilt før hun er født? Stemmer dette altså? Jeg vet om flere som har bestilt før fødsel?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 23:08   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ikke bestille til ufødte spedbarn?

Kan man ikke bestille med dagens dato som fødselsdato og ringe inn og fikse fødselsdato etterpå? Det gjorde vi i 2010, men det er jo lenge siden nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 23:11   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei venninne av meg bestilte tur til Oslo før babyen var ute. Men det var ti år siden. Det gikk fint, men de sa de trengte et navn. Hun svarte at de ikke hadde bestemt seg helt, men til slutt kom det: "Javel da. Han skal hete Jonas, men ikke si det til noen."

Hva om de ikke visste kjønn da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 23:11   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får rett og slett ringe i morgen og høre. Min far fikk beskjed på kundeservicechat at det ikke gikk, mens jeg får opp at man ringer inn etter fødsel når jeg søker på SAS sine sider... Hvis de har endret reglene så må de vel ha oppdatert søkemotoren sin.

Tre stk!
Gammel 01-08-12, 23:19   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Det gikk an i 2010 i alle fall. Vi fikk ferietur i julegave og jeg hadde termin på våren.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 23:37   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det i fjor, 2011 altså. Ringte inn 24 timer før avreise (i år) og endret navn/dato. Men det kan være at det er andre regler til USA. Der trenger de jo passnummer osv ved bestilling mener jeg å huske?
Spedbarn får du vel med uansett, de skal jo ikke ha eget sete.

Gammel 02-08-12, 00:02   #7
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi skal til Gran Canaria i september bl.a. med svigerinne som fødte idag (yay, jeg er nybakt tante! ), og den bestillingen gikk nå ihvertfall greit (Ving, bestilte i våres).

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 08:11   #8
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Bestill i et annet navn og fødselsdato til et barn som er under 2 år.
Når ditt barn blir født "selger" du billetten til ditt barn og ringer sas for å endre navn og dato.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 08:28   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være at det destinasjonen USA som er problemet? Svigerinna mi bestilte flybilletter til sin ufødte datter i våres (hun er født nå).

Gammel 02-08-12, 08:29   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Bestill i et annet navn og fødselsdato til et barn som er under 2 år.
Når ditt barn blir født "selger" du billetten til ditt barn og ringer sas for å endre navn og dato.

Koster ikke det masse penger eller er det bare Ryanair som er grusomme på sånt?

Gammel 02-08-12, 08:32   #11
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På SAS sine nettsider står det:

Sitat:

Bestilling gjort før barnet er født

Om du gjør en bestilling på SAS, Widerøe eller Blue1 innen barnet er født, kan navn og fødselsdato legges til i bestillingen i etterkant. Det gjøres ved å kontakte oss på telefon 05400.

Men skulle ikke forundre meg om det er særregler for USA, selv om det ikke står noe om det over her.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 08:34   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ah.. Fant dette:

Sitat:

1. Secure Flight & APIS

US Secure Flight

For reiser til/fra og via USA krever TSA (Transportation Security Administration) at du opplyser passasjernavn (som det står i passet), kjønn og fødselsdato i bestillingen. Det samme gjelder hvis du har mottatt et Redress nummer av TSA (f.eks hvis du har hatt gjentatte problemer med å få ditt boardingkort godkjent).

Når du bestiller din billett på sas.no blir du bedt om å fylle ut Secure flight i bestillingsdialogen. Alternativt ber vi deg om å fylle det ut på Internett senest 72 timer før avreise. Hvis informasjonen ikke er fylt ut senest 72 timer før avreise, kan du bli nektet ombordstigning. Du er selv ansvarlig for at denne informasjonen oppgis til SAS i tide. Er det under 72 timer til avreise når du bestiller, må informasjonen oppgis umiddelbart; kontakt eventuelt Customer Contact Center.
Reiser du med spedbarn (under 2 år), ber vi deg vennligst ta kontakt med Customer Contact Center eller reisebyrået hvor du bestilte billetten for registrering av passasjerinformasjonen.

(Min utheving)

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For-...ss--visum/USA/

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 10:08   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

TAS/ APIS og Esta skal være innlevert innen 72 timer før avreise. Dette syntes jeg hørtes rart ut. Ring og sjekk.

Sist redigert av Fløyel : 02-08-12 kl 10:34.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 10:30   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Koster ikke det masse penger eller er det bare Ryanair som er grusomme på sånt?

Koster over 1000 kroner hos Ryanair.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 10:34   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Koster over 1000 kroner hos Ryanair.

Det var jeg klar over, så spørsmålet er egentlig om hva prisen er hos andre selskaper (eller om det rett og slett er gratis).

Vi endte opp med å kjøpe ny billett hos Ryanair en gang. Det ble jo MYE billigere.

Gammel 02-08-12, 15:23   #16
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Ringte sas, ksdame ringte hovedkontor og de så vi skulle bestille på termindato og endre i etterkant. Så ba de ta en prat med chattefolkene sine.

Tre stk!
Gammel 02-08-12, 15:29   #17
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi betalte ingenting hos Ving/ Thomas Cook.

Gammel 06-08-12, 14:42   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte billett til X av SAS i 2008. Helt problemfritt og ingen kostnader for å få navn på billetten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.