|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan kan det lønne seg å tigge?Jeg leser flere steder at tiggerne fra Romania får mellom 100-200 kr hver dag.
![]() |
#3 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?
Tenkte jeg og. De kan jo umulig klare seg på det, og samtidig sende penger hjem? De må jo kunne skaffe penger på annet vis også?
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Mange betaler ihvertfall ikke på kollektivtransporten.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Jeg tenker ofte at det må være mer lønnsomt å tråle søppelkurvene i byen for tomflasker, fremfor å tigge. Og det er i alle fall ikke mindre slitsomt, for en del av tiggerne går jo virkelig inn for å finne optimalt dårlige sittestillinger, for at det skal se ut som de har det ekstra, ekstra ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Jeg leste denne artikkelen på forskning.no og syntes den var interessant.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Vi diskuterte dette nå i ferien og skjønner det heller ikke. Det er noe som ikke stemmer, rett og slett.
![]() |
#8 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Men får de ikke inn mye mer en 150 kr per dag da? Gatemusikanter får jo glatt inn en tusenlapp i timen.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Hvor i alle dager har du dette tallet fra? Og hvilke gatemusikanter tenker du på da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?De sniker på kollektivtransport, mer eller mindre alle, tror jeg.
![]() |
#11 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Fra min far, som er gatemusikant fordi han syns det moro å spille. Han gir bort pengene til røde kors el.
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Min far holder et høyt nivå, dvs han har vært profesjonell musiker.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
Ja, men da er han neppe i tiggerkategorien. Da er han i underholdningsbransjen, og det er noe veldig annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan kan det lønne seg å tigge?Først er jeg usikker på om jeg nå kan kverulere det til at Teo sier at romfolk ikke er musikalske kunstnere. |
![]() |
![]() |
|
|