|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Jeg ønsker meg oppskrift på gode og sunne hamburgerbrød. Noen som har en god oppskrift? |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Kopierer innlegget mitt fra en annen tråd:
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Hva skjer om man hiver oppi smøret alt på en gang da? |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?
Visstnok, så er det "trikset" med smøret som skal gjøre hamburgerbrødene ekstra myke og luftige. Og det skal sies at disse blir mykere enn den forrige oppskriften jeg hadde. Det skal også være veldig bra på bolledeig, men der har jeg best erfaring med å koke opp melk, smør og melis på forhånd.
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Jeg prøver, så får vi se |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Det blir den beste bolledeigen hvis man gjør det sånn. Det kommer fra Schakenda og han har vel gått i 'lære' på åpent bakeri. JEG fikk til å lage knallgode kanelsnurrer, og jeg får ikke til noen ting til vanlig.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?Ja, det var hverdagsbrød vi var ute etter - som kan få bli med i matboksen på skolen, med en grov fiskekake eller noe inni. |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
Ja, det er det disse er tiltenkt. Jeg har laget dem små, sånn at de passer til vanlige fiskekaker. Poden liker ikke når brødet stikker langt utfor fiskekaken.
![]() |
![]() |
#10 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrift på grove, og gode hamburgerbrød?2 dl vann 1½ dl melk 25 g gjær 8-10 dl hvetemel (jeg bruker å bytte ut halvparten av hvetemelet med grovere mel) 1 ts salt 2 ss olivenolje egg til pensling sesamfrø Varm vann og melk til ca 37 grader. Bland det tørre i en bolle. Bland vann/melk og olje inn i melblandingen og kna godt. Dekk til og la heve ca 45 minutter. Form til flate boller som legges på stekebrett. La etterheve ca 20 minutter. Pensle med vispet egg og dryss på sesamfrø. Stek ved 200 grader i 12-15 minutter.
![]() |
|
|