|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stjeling på skolenÅtteåringen hadde med seg en pose med ca. 20 av sine dyrebare Pet Shop-figurer på skolen i dag. Min lille godtroende jente la fra seg posen på garderobeplassen sin mens hun var på leksehjelp i rommet innenfor og da hun kom ut var posen borte. Hun er selvsagt utrøstelig, men har fått en kraftig lærepenge. Jeg visste ikke engang at hun hadde dem med seg.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Stjeling på skolenJeg ville sagt fra på skolen og sfo hvis det er samme sted, det kan jo være at noen har lånt dem og så blitt hentet slik at de blir gjenfunnet i en krok.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stjeling på skolenDu kan godt si fra, men skolen har ikke erstatningsansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stjeling på skolenDu burde si fra på skolen, kanskje skrive en lapp som kan henges opp itillegg, men regne de som borte dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stjeling på skolenJa, noe erstatningsansvar hadde jeg aldri forventet uansett, dette er jo ikke skolens feil overhodet. Eldste har vært naiv og det har hun lært av. Vi bor jo på et sted der sånt aldri skjer, her er det ingen som låser sykler, knapt dørene (vi gjør det altså), så man blir jo kansje litt naiv av sånt, glemmer at det KAN skje.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stjeling på skolenJeg kjenner ansatte der ute, skal jeg be dem være obs på en pet shop-tyv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Stjeling på skolenSi fra, men forvente at slikt skjer. Eldste ble frastjålet alle Pokemonkortene i første klasse. Da lærte han at han ikke skulle ta med seg slikt på SFO. Heldigvis ble det forbud mot private leker etterhvert, nettopp pga stjeling. De antok det var eldre barn som raidet garderomene i timene (gikk på "do") der.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stjeling på skolen
Haha, gjør gjerne det.
Forventer det så absolutt, og jeg har hatt en lang prat med datteren min, hun har lært, tro meg. Oh yes. Synd det ble den harde måten, men det er gjerne sånn man lærer det grundigst.
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Stjeling på skolenSette opp lapp på døra så foreldrene også ser det, kanskje noen reagerer prat barnet sitt plutselig har mange flere/kommet hjem med en pose og sagt de har fått det f.eks.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stjeling på skolenHmm det kan jeg jo gjøre, hvis det er lov da, eldste kan jo få med seg en lapp. Kanskje tyven(e) kaldsvetter litt og, om de vet at "alle" vet om at de er borte og at noen driver og leter etter dem.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stjeling på skolenLurt at du sendte mail, jeg tror absolutt at de ønsker å vite det når slike ting skjer.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Stjeling på skolenVåre lærere var snille og skrev det på ukeplanen uken etter. Da kunne foreldre være oppmerksom dersom barnet deres plutselig hadde veldig mange slike leker.
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stjeling på skolenOj, det hadde jo vært glimrende om de gjorde det. Tviler, men det hadde vært glimrende. Skulle nevnt det i mailen om jeg hadde kommet på det, det var jo en ganske god idé.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stjeling på skolenDet har vært en del stjeling på barnas skole også, og jeg synes det er veldig dumt. Ungene sier de vet hvem som stjeler (fordi Per sa at han hadde sett at Lise rotet i sekken til Knut i garderoben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stjeling på skolenJeg er aldri på skolen, og ville ikke sett et oppslag. Lurt å enten spørre lærer om å skrive det på ukeplanen, evt sende ut en fellesmail til klassen hvor du sier at figurene beklageligvis har kommet bort, og at det hadde vært fint om folk ga beskjed dersom de var havnet hos noen ved en misforståelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Så vi kan ha felles kjente..?
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Lurt. Jeg tenkte å få det hengt opp på SFO, for det er stort sett der foreldrene er, aldri på skolen, men på de øverste trinnene er jo sjelden foreldrene på SFO og, vår jente går jo oftest hjem selv (og alltid til skolen selv).
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Stjeling på skolenSpør du, det er da helt lov! Det kan dessuten bli en nyttig påminnelse til foreldrene at barna ikke skal/bør ta med seg leker på skolen.
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stjeling på skolenJa, det skader jo ikke å spørre på en ydmyk måte. Jeg ser hva hun svarer i morgen, så kan jeg sende en ny mail og spørre. Du har jo rett i at det er en god påminner. Eldste kommer IKKE til å ta med seg flere leker på skolen.
![]() |
|
|