Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Indisk restaurant i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 23:22   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Indisk restaurant i Oslo

Har dere en god indisk restaurant å anbefale i Oslo?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:32   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk restaurant i Oslo

Vi spiste veldig god mat på en restaurant jeg mener het New Dehli. I Øvre Slottsgate?

Gammel 05-09-12, 23:34   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

New Anarkali på løkka er hyggelig (og får stadig skryt i matspalter, uten å bli pretensiøs).

Gammel 05-09-12, 23:44   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Da vi bodde på Bislet var Mother India favoritten.
Nå bruker vi mest enten Village Tandoori eller Natraj (begge i Bygdøy Alle).

Ohhh... Nå fikk jeg lyst på indisk mat altså.

Gammel 06-09-12, 07:04   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

New Dehli i Øvre Slottsgate er kjempebra! Deilig mat, hyggelig betjening og ikke så dyrt. Vi er der så ofte at de kjenner oss igjen...

Gammel 06-09-12, 07:27   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

New Anarkali nederst i Thorvald Meyers gate. Utrolig god mat, og hyggelig og behjelpelig betjening. De fikk svært hederlig omtale i Aftenpostens aftenutgave denne uka også.

Og langt billigere enn den på Aker Brygge som alltid blir nevnt i sånne tråder.

Gammel 06-09-12, 08:46   #7
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ja, den på Aker brygge er 'helt grei' og alt for dyr. men jeg lurer også på om den kan være nedlagt...?

Gammel 06-09-12, 08:52   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil anbefale Jewel of India i Oscarsgate, veldig god mat.

New Delhi er også ok, men ikke helt i samme klasse synes jeg. Vi var også på den forholdsvis nye indiske helt øverst i Thorvald Meyers gate for litt siden, der var det også god mat men litt treg service kanskje.

Det er ikke ofte jeg reiser over til "feil" siden av byen for unødvendige ting men akkurat når det gjelder indisk så foretrekker jeg Jewel of India.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:17   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

New Anarkali i Thorvald Meyers gate er veldig god og har triveleg atmosfære å sitte og spise i også.

Til take-away er Haveli på Kalbakken favoritten. Maten der er utan samanlikning den beste indiske maten eg har smakt. Men det er litt sånn så-der stemning i restauranten, så eg er ikkje noko glad i å sitte der og spise.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:18   #10
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jaipur på Egertorget anbefales.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:19   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haveli på Kalbakken har virkelig god take away. Det er helt sant. Men lokalene innbyr ikke akkurat til en romantisk middag.

Det finnes en Haveli-filal på Vålerenga også. Noen som vet om den er like bra?

Gammel 06-09-12, 14:30   #12
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Haveli på Kalbakken har virkelig god take away. Det er helt sant. Men lokalene innbyr ikke akkurat til en romantisk middag.

Det finnes en Haveli-filal på Vålerenga også. Noen som vet om den er like bra?

Eg har aldri prøvd han, men eg såg det ein gong eg tok bussen forbi. Kalbakken er på veg heim frå jobb, så eg har alltid bare brukt den, når vi skal ha indisk.

Åh, nå fekk eg lyst på Haveli-mat.

Gammel 06-09-12, 14:44   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Til take-away er Haveli på Kalbakken favoritten. Maten der er utan samanlikning den beste indiske maten eg har smakt. Men det er litt sånn så-der stemning i restauranten, så eg er ikkje noko glad i å sitte der og spise.

Det er sant at det er stor forskjell på restaurantene når det gjelder take away. Vår favoritt for take away er Natraj i Bygdøy Alle. Der er maten alltid ordentlig varm, god smak og vi får alltid med gratis papadums og 3 diper/tilbehør til papadums sammen med maten. Har ikke prøvd den på Kalbakken da, så kanskje det hadde vært noe dersom mannen henter meg på jobb en dag...

Hvis vi skal spise på restauranten foretrekker vi Villlage Tandoori eller Mother India på Bislet.

Gammel 06-09-12, 14:52   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Det er sant at det er stor forskjell på restaurantene når det gjelder take away. Vår favoritt for take away er Natraj i Bygdøy Alle. Der er maten alltid ordentlig varm, god smak og vi får alltid med gratis papadums og 3 diper/tilbehør til papadums sammen med maten. Har ikke prøvd den på Kalbakken da, så kanskje det hadde vært noe dersom mannen henter meg på jobb en dag...

Hvis vi skal spise på restauranten foretrekker vi Villlage Tandoori eller Mother India på Bislet.

Det er stor forskjell, ja. Eg prøvde den som ligg i Sandakerveien, like ved Nordpolen (Agra? Ankra?) og den hadde ganske kjip mat. Shalimar på Rosenhoff har og ganske bra mat. Der går det an å sitte ned og. Bygdøy Alle blir heilt feil veg å køyre for å hente mat, eg gidd ikkje reise gjennom heile byen på vegen. Det betyr jo litt det også.

Gammel 06-09-12, 14:54   #15
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er stor forskjell, ja. Eg prøvde den som ligg i Sandakerveien, like ved Nordpolen (Agra? Ankra?) og den hadde ganske kjip mat. Shalimar på Rosenhoff har og ganske bra mat. Der går det an å sitte ned og. Bygdøy Alle blir heilt feil veg å køyre for å hente mat, eg gidd ikkje reise gjennom heile byen på vegen. Det betyr jo litt det også.

Det er klart. For oss er jo BA gangavstand fra der vi bor, men Kalbakken er på veien hjem fra jobben min (som er Grorud), så derfor er jeg jo muligens åpen for å kunne prøve den en gang også. Jeg liker meg på "begge sider" av byen vett.

Gammel 06-09-12, 14:56   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Det er klart. For oss er jo BA gangavstand fra der vi bor, men Kalbakken er på veien hjem fra jobben min (som er Grorud), så derfor er jeg jo muligens åpen for å kunne prøve den en gang også. Jeg liker meg på "begge sider" av byen vett.

Det er jo pjaktisk. Eg liker meg og på vestkanten, men er sjeldan der for å hente take-away.

Men Haveli er seriøst bra mat, altså.

Gammel 06-09-12, 14:58   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:29.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 15:00   #18
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg vil anbefale Jewel of India i Oscarsgate, veldig god mat.

Den vil jeg også varmt anbefale.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 15:27   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Gutta fra Calcutta på Kiellands plass hadde også god indisk da vi bodde i nærheten, men det er drøye året siden sist jeg var der.

Jeg bor fremdeles i nærheten, og vi spiser herfra minst en gang i måneden. Som regel take away, men noen ganger i restauranten også. Vi liker den godt og det er hyggelig stemning der. Den har mye bedre mango lassi enn haveli, men haveli har veldig godt nanbød.

Den er veldig klassisk indisk da, så ikke spesiell i så måte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 21:44   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Gutta fra Calcutta på Kiellands plass hadde også god indisk da vi bodde i nærheten, men det er drøye året siden sist jeg var der. Og så har det kommet en utmerket take away til på Rosenhoff - den overgår Shalimar - rett ved siden av bensinstasjonen og Narvesen (men ikke all verdens lokale til å slå seg ned i).

Jeg er nyskjerrig på den ved siden av bensinstasjonen men hvis du har gode erfaringer skal jeg prøve den. Men de lager indisk mat, og ikke pakistansk som de gjør på Shalimar?

Det er jo mange steder i Oslo hvor de pakker inn maten som indisk men det er et rent pakistansk kjøkken og mat som serveres.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.