Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betaling barnevakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 19:09   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betaling barnevakt

Vi har nå kanskje mulighet til å bruke en 19 år gammel jente til barnevakt. Det er en jente jeg kjenner og som jeg stoler på, og hun har god erfaring med pass av barn (sine søsken) som er på størrelse med lillesøster.

Hvor mye skal jeg gi i timen? Kan jeg evt. gi fastpris i ukedag (type foreldremøte), og fastpris i helg (max x antall timer)? Hvor my i så fall?

Gammel 29-08-12, 19:22   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling barnevakt

Aner ikke, men følger interessert med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:48   #3
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte i utgangspunktet at 200,- inkl bensinpenger for foreldremøte (2-3 timer), og 500 inkl. bensinpenger for en helgekveld (20:00 - 02:00), men mannen mener vi bør gi 300 for foreldremøte og 600 for helgekveld.

Jeg heller mot å være enig med mannen, men aner virkelig ikke hva som er "normalt".

Gammel 29-08-12, 19:52   #4
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi gir 200,- til nabojenta på 15-16 år. Er det helg gir vi mere penger, variere med hvor lange vi er borte, og mat, brus og snop.

Gammel 29-08-12, 20:03   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før ungene kunne være litt alene hadde vi ei jente her, hun var 14 - 16 i den tiden. Vi hadde egentlig en avtale om minimum 50 kroner time, men hun var så flink at jeg alltid ga henne mer (65-80 kroner timen kanskje) for å være sikker på at vi beholdt henne. Jeg ga henne aldri mindre enn 200 kroner for en kort kveld (2-3 timer). Såpass måtte det være for oppmøtet liksom. Skulle jeg ha hatt henne her nå ville jeg ha gitt 100 kroner timen, så jeg er nok enig med mannen din der.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:13   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at når hun er såpass voksen ville jeg ha betalt godt for å være sikker på å beholde henne, så jeg er enig med Nenne og mannen din.

Samtidig, når hun er såpass voksen og skal ha såpass ordentlig betalt, har du tenkt på hvordan du skal gjøre det med arbeidsgiveravgift, skatt osv?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:37   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

For noen timer en ettermiddag/kveld er sikkert 200 fint. Jeg betaler 500,- om det er helg og senkveld.

Gammel 29-08-12, 20:44   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Samtidig, når hun er såpass voksen og skal ha såpass ordentlig betalt, har du tenkt på hvordan du skal gjøre det med arbeidsgiveravgift, skatt osv?

Regner med at vi ikke overstiger grensen på 4000,-

Gammel 29-08-12, 20:46   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Takk for svar dere!

Jeg sier meg enig med mannen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.