|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"http://www.filmweb.no/kino/article119071.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Filmskaperne blir beskyldt for å drive propaganda og ulovlige metoder. Sist redigert av Frost : 06-03-07 kl 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"
Helt enig med deg, Frost. Jeg synes norske forbrukere er uendelig naive når det gjelder synet på norsk landbruk og matproduksjon.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Har ikke sett denne filmen, men jeg er faktisk stolt over å si at jeg verken drikker Tine melk, spiser Prior eller Gilde-produkter. |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
Nå har ikke Q-melk-kyrne det noe bedre enn konvensjonelle Tine-kyr. Og det er bare Tine som produserer økologisk. Så da er man vel like langt?
![]() |
#6 |
Passiv
|
Det står jo (om jeg ikke har drømt veldig) at Q-meieriene er økologisk...? |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Nei, Q-melk er langt fra økologisk.
![]() |
#8 |
førstegangsfrustrert
![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"jeg har sett denne (kjenner til produsentene), og den er forferdelig! husker da jeg så denne maskinen som dyttet kyllingene inn i "slakterommet" og tenkte at jeg aldri skal spise kylling igjen ... men det er et år siden jeg så den nå, og desverre glemmer man etterhvert ...
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Drar opp denne igjen da jeg nettopp så traileren. Har dessverre ikke fått sett filmen enda, men skal se den i helgen, tror jeg. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Ja, dette er prisen dyra betaler for at dere kan bruke 100.000 kr på ferie, ha dyre biler og bo i digre hus.
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Jizzes, nå kommer jeg til å kaste bort dagen på å se denne og få høyt blodtrykk
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Det har jeg konstant, så mye kjipe dyregreier jeg ser på.
![]() |
#13 |
|
Utifra det første innlegget ditt ser det ut som om du har høyt blodtrykk allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
can-jur
|
Det er ganske ubestridelig fakta at tråder om shopping, feriebilleter og morsomme matpakker blir veldig, veldig mye lenger enn tråder om dyrevelferd, internationale tørke/flom katastrofer osv her inne.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Du skal ikke se bort i fra at diskusjonene hadde blitt noe mer fruktbare og at flere hadde giddet å skrive noe hvis det ikke hadde startet med en enorm, generaliserende beskyldning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Ja, denne tråden, fra 2007 er et glimrende eksempel på det.......
![]() |
![]() |
#17 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Jeg er så håpløst skjør at jeg ikke har lyst til å åpne traileren.
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Godt norsk? Dokumentaren "Smaken av hund"Jeg synes ikke der er så rart at det er dårlig respons på HI her. Propagandalignende innlegg gir sjelden gode diskusjoner, og får meg til rygge samme hvilket emne det dreier seg om.
![]() |
![]() |
#19 |
<*(((<
|
Litt morsomt å se disse utdragene sammenstilt. Ja, hva er egentlig vitsen med å fremstille ting slik? Overdreven spissing fører jo fort til at folk ikke gidder å diskutere nettopp fordi utgangspunktet blir "for dumt".
![]() |
#20 |
|
Tja, det hender at tråder om ferie og matpakker også forsvinner uten noe særlig svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|