Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger tips om noe morsomt/kult/tøft/annerledes

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 09:27   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips om noe morsomt/kult/tøft/annerledes

Jeg liker ungene mine best når jeg har dem én og én, og uten innblanding fra Sambo.

Så et par ganger i året forsøker jeg å dra avsted med enten Stesnuppa eller Poden. Da tar vi en helg bare oss.
Med Poden har det blitt tradisjon å dra på MGP jr i Oslo. Det er stas og vil funke i flere år enda.
Men jeg har ikke funnet noe lignende for Stesnuppa. Hun nærmer seg 15 ().
Er det noen som kommer på en årlig begivenhet, som kan være ok for en ungdom?
Slik det er nå blir ting litt sånn på måfå, og jeg ønsker å finne i hvertfall én fast helg vi kan gjøre noe vi på forhånd vet hva er.

Gammel 31-08-12, 09:30   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om noe morsomt/kult/tøft/annerledes

Hva liker hun da? Jeg har alltid vært glad i jula så for meg ville for eksempel en årlig førjulsshopping-tur til Oslo med julekonsert og kafegåing fenget meg selv da jeg var 15.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:38   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er glad i musikk, hun er glad i hotell og restauranter. Hun begynner så vidt å like shopping, hun liker "å dra bort".
Førjulstur kunne vært hyggelig. Men da til et annet land, tror jeg. Den er nesten billigere å ta et par dager i en annen europeisk storby enn Oslo. Hun liker friluftsliv til en viss grad. Hun liker parker og tivoli.
Og hun liker selvsagt venner mye bedre enn meg.
Men jeg vil ikke legge opp til noe der hun får ta med en venninne. Dette skal være vår tur.

Gammel 31-08-12, 09:41   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Friluftsliv: bestig en fjelltopp!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:41   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kunne en musikkfestival vært noe? Øya? Det har jo vært da.

Førjulsmesser i Tyskland, er ikke det en greie? Eller tur til London for å se tenningen av julegrana og shoppe julegaver?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:42   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også først på London eller Berlin, men julekonserten eller enda morsommere sommerkonserten til Oslo Fagottkor er jo også fantastisk.
Kombinert med hotell og shopping i Oslo. Kan ikke bli feil

Julemarkedet i Liseberg skal også være bra

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:44   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Førjulstur til Tivoli i København? De har julemarked hvert år.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:47   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Shopping i London eller NY må vel være drømmen for henne?
Må dere utenlands da?
OSlotur med shopping og en eller annen type konsert/show?
Show på Latter, Teater på Nationaltheateret eller Oslo Nye.
Billetter til noe liveshow som går på TV, Skal vi danse, Senkveld eller hva nå alt dette heter...?

Gammel 31-08-12, 09:53   #9
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

København er jo en veldig billig flytur unna Trondheim. Fin by og julemarked i Tivoli f.eks.

Gammel 31-08-12, 09:56   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker øyafestivalen er kult, eller en førjulstur til en europeisk storby. Da kan dere planlegge litt sammen, gjøre research og velge en ny by hvert år. Man kommer seg ganske billig til de nordeuropeiske store byene. En venninne og jeg gjør det hvert år, litt kultur, shopping og god mat. Man kan også finne ut om det er en kul konsert der man kan gå på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 10:42   #11
vixen

vixen sin avatar

Standard

Jeg ville tatt utgangspunkt i de byene det går direktefly fra værnes til en slik tur. For en helg så utgjør det litt at man slipper mellomlandinger og slikt. Billigere blir det også (for en som er reiseglad så er det ikke noe sjakktrekk å flytte fra Oslo til Trondheim gitt).

Gammel 31-08-12, 11:56   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det ikke være en tradisjon å bare reise bort hver år da - mange steder som går rett fra oss som nok kan funke om man liker konseptet tur og hotell.

Køben, stocholm og sånn må jo være supre starters. Jeg har tatt nattoget til Stocholm endel ganger og synes det er en veldig kurrant måte å komme seg dit på, egentlig. Stocholm er jo stor på loppis - i en helt annen liga enn Norge, såd et kan jo være et kurrant prosjekt (jeg ser for meg at hun kan være litt sånn loppisjente?)

Gammel 31-08-12, 12:45   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Dere tar en vintertur til Alta, og bor på ishotell Der kan dere kjøre snøscooter, drive med hundekjøring og se på nordlyset. blandt annet. Og det er tøft og annerledes og garantert en opplevelse for livet.

Gammel 31-08-12, 13:03   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det går direktefly til Berlin! Det er et glimrende sted å ta med en femtenåring.

Det hadde jeg også tenkt å foreslå! Hyggelige priser på flybilletter, kort reise og spennende by - rene Kinderegget

Direktefly til Stockholm, Amsterdam, København eller London er jo også en mulighet

Gammel 31-08-12, 13:07   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg heiar på Alta og Berlin, utan samanlikning forøvrig. Samt Køben.

Gammel 31-08-12, 13:18   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Tusen takk for mange gode tips!

Fnatten: Det hotellet så skikkelig kult ut!

Gammel 31-08-12, 13:25   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes hotellet ser utrolig kult ut. Opp-ned-rommet eller flying bed-rommet må jeg teste en gang.

Utrolig kult, var det. Jeg skal dit en eller annen gang. Med eller uten Stesnuppa.

Gammel 31-08-12, 14:43   #18
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Juleshopping i London og en tur innom Winter wonderland i Hyde park.

Det skulle jeg også til å anbefale. Veldig fint

Gammel 31-08-12, 15:11   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns storbyhelger ofte blir sykt hektiske, så jeg ville tenkt på SPA-weekend istedet. Tipper også en 15 åring trenger litt total hvile og massasjer. )

Gammel 31-08-12, 15:32   #20
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Hva med Norwegian Wood?

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.