Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Laktosefri sjokoladeglasur?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 22:27   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Laktosefri sjokoladeglasur?

Jeg har forstått at Toro langpannekake er ok,
men hva bruker jeg/dere oppå?

Gammel 08-09-12, 22:44   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Laktosefri sjokoladeglasur?

Smeltet Soft Flora Spesial, kakao, melis og kaffe eller appelsinjuice.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 23:13   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kokesjokolade uten melk og laktosefri fløte?

Gammel 08-09-12, 23:15   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det blir veldig bra med laktosefri fløte, soft spesial, kakao, melis og egg.

Gammel 09-09-12, 00:49   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den beste glasuren er en halv dl melkefri fløte i en kjele, så et par plater melkefri kokesjokolade oppi og la det smelte, så tilsette en ts ekte vaniljesukker. Det er stort sett den jeg bruker til de fleste sjokoladekaker. Om jeg ikke lager mokkakrem, da er det sånn ca. Mirmell sin metode.

Gammel 09-09-12, 10:26   #6
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvilken fløte bruker du, DD? Jeg har også brukt din metode, men synes de fleste melkefrie fløtetypene smaker fryktelig, så det ender alltid med at kun det melkefrie barnet spiser denne kaken.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 12:11   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Min venninne Jordhytta har god erfaring med å kline på en halv boks Sjokade.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 12:33   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

De av oss som ikke er vant til melkefrie produkter vil nok ikke like smaken av melkefri "fløte", så jeg anbefaler laktosefri fløte, den er like god som vanlig fløte.

Gammel 09-09-12, 12:35   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

smør uten melk, laktosefri fløte, og sjokolade uten melk/kakaopulver, kaffe, melis.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 12:37   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hvilken fløte bruker du, DD? Jeg har også brukt din metode, men synes de fleste melkefrie fløtetypene smaker fryktelig, så det ender alltid med at kun det melkefrie barnet spiser denne kaken.

Jeg liker bare soyafløten, de andre er ikke gode. Bruker Alpro sine, de smaker best både til matlaging og baking. Jeg serverer MYE mat og kaker til alt-etere, og alle har skrytt voldsomt av alt, så særlig annerledes kan det nok ikke smake. Ungene liker det også.

Forresten, jeg mener å huske at du ikke kunne bruke soya? Da blir det litt verre. Risfløten smaker hoppetau. Har du prøvd havre? Den er forsåvidt ok. Egentlig trenger du ikke fløte heller, du kan bruke litt ris- eller havremelk, eller bare margarin.

Gammel 09-09-12, 13:15   #11
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2 plater kokesjokolade, 120 g Soft margarin uten melk, 400 g melis og 2 egg.
Smelt sjokoladen og margarinen på vannbad og rør inn egg og melis. Nam-nam!

Gammel 09-09-12, 13:51   #12
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Det er forøvrig veldig lite laktose i meierismør, så vi bruker ofte det. 0,6 gram laktose pr 100 gram. Det går helt fint for vår laktoseintolerante sønn.

Tine har jo komme med laktosefri fløte, matfløte, yoghurt naturell og lettrømme. Smaker ikke forskjell på disse mot de med laktose jeg, men mulig det bare er meg. Her i huset er vi stort sett laktosefri på alt, orker ikke flere typer kosthold.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.