|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Smokkefrie barnMin kjære Thyra (10 mnd) har aldri hatt noe interesse av smokk, og det syns jeg bare er fantastisk. Riktignok er det sikkert mange situasjoner som ville gått lettere for seg hvis hun brukte smokk, men jeg har hørt at barnet da heller finner trygghet i seg selv, eller andre ting - og at det dermed kan skape et trygt barn
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smokkefrie barnHelt motsatt. Vi hadde to som brukte smokk, og det var veldig greit å kunne avlede med det i perioder, det var kos for dem om natten, og ammeslutt var enklere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Smokkefrie barnJeg tror ikke det er noen sammenheng her, nei. Jeg har en med og en uten smokk, og de er omtrent like trygge og omtrent like vriene å legge, selv om de har ulik personlighet.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Smokkefrie barnStorebror sluttet selv med smokk da den første tanna kom ved ca 5 måneders alder. Vi forsøkte lenge å få han til å ta den likevel, men nytteløst. Fra han passerte året var det veldig greit å ha en som ikke var avhengig av smokken, men roet seg på andre måter. Men han hang mye i beina mine på ettermiddagstid det første barnehageåret.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smokkefrie barnNeppe noe sammenheng. Begge min har brukt/bruker smokk. Trygge og tillitsfulle barn begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Smokkefrie barnKan aldri tenke meg at det er noen sammenheng, nei. Vesla har brukt smokk stort sett kun til soving fra hun var 2-3 måneder, og hun er verdens mest utadvendte og trygge unge (også i følge andre enn oss foreldre
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Smokkefrie barnIngen av mine har brukt smokk, de var særdeles lite interesserte i å suge på noe som ikke førte til mat. Trygge barn begge to, men jeg kan aldri tenke meg at det har noe med manglende smokkebruk å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Smokkefrie barnvi har brukt smokk på grunn av den forebyggende effekten det har ift uventet spedbarnsdød (er det rett uttrykk?).
![]() |
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Smokkefrie barnJeg har to barn. Ei som brukte smokk, og en som ikke gjorde det. Den som brukte smokk sov bedre, fant lettere roen selv, og er minst like trygg som den som ikke gjorde det.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Smokkefrie barnGuttungen har aldri villet ha smokk, men han brukte totten lenge som kos i stedet. (Han totta til og med i magen min, har vi sett på ultralyd.
![]() |
#11 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smokkefrie barnHer er erfaringen at smokkenekteren (minstemor) har vært den som har vært enklest å få til å sove og finne roen selv, men om det er tilfeldig eller pga manglende smokk vites ikke.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Smokkefrie barnEn som var smokkeavhengig og en som aldri tok smokk. De er ulike av natur, men de er jente og gutt, så tror det er årsaken mer enn andre ting.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Smokkefrie barn
Samme her.
![]() |
#15 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Smokkefrie barnJeg tror ikke det har noen sammenheng i det hele tatt. Jeg tror det går mer på personlighet.
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Smokkefrie barnJeg har hatt ei smokkejente og to smokkeløse gutter,
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Smokkefrie barn
Mulig jeg leser for mye inn i dette, men fremstillingen av superharmoniske kjæreste og stedatter ble litt rar for meg. Håper du ikke drar for mange sammenligninger mellom barna sånn ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Smokkefrie barnVi har to som ikke brukte smokk. Eldste hadde den vel i munnen i et par dager, og yngste brukte den sporadisk og uentusiastisk i en måned og to? Hvertfall, de er vidt forskjellige som personligheter. En er forsiktig og beskjeden, mens en tar for seg av verden i store jafs. Og den forskjellen merket jeg fra første stund (den ante meg selv før de var født), så jeg tror det har lite med smokk å gjøre.
![]() |
![]() |
|
|