Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp meg å velge vinterjakke

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-12, 08:31   #1
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Hjelp meg å velge vinterjakke

Hjelp! Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken vinterjakke jeg skal velge. Kan dere hjelpe meg? Hvilken synes dere er finest? Har fått tak i begge to til kr. 1500,-, så prisen er ikke avgjørende

image.jpg

Gammel 22-09-12, 08:33   #2
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Standard

Sv: Hjelp meg å velge vinterjakke.

Eller denne ( klarte ikke å legge begge bildene i samme innlegg...):

image.jpg

Gammel 22-09-12, 08:53   #3
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Jeg synes den du har i det første innlegget er finest.

Gammel 22-09-12, 09:10   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

den første

Gammel 22-09-12, 10:02   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk begge de. Elsker den øverste for at den er superlett og ikke så bomsete. Jeg bruker den mest, men på veldig kalde dager bruker jeg den nederste da jeg synes at den er hakket varmere.
Altså ikke så veldig god hjelp fra meg...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 10:23   #6
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Standard

Takk for tilbakemeldinger. Trooor jeg skal gå for den første. Den ser nettere ut på.

Gammel 22-09-12, 10:27   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også den nr 2, eller i alle fall en som ligner veldig bare i brun, og den synes jeg også ser noe "bomsete" ut som Gnuri sier, men den er veldig god og varm. Den øverste synes jeg derimot ser penere ut og litt mer damete.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 10:31   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første er mye finere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 10:35   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den første.

Gammel 22-09-12, 16:37   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å velge vinterjakke

Jeg har begge, nylig gått over fra NF til Bergans. Har fortsatt NF-en, men foruten at den er nettere, så er den ikke like varm. Jeg har hatt NF i 5 år, vært veldig glad i den, men alltid hatt en varmere jakke i tillegg - og jeg har ønsket meg Bergans omtrent like lenge, så jeg er strålende happy med å ha fått Bergans-en.

Gammel 22-09-12, 16:47   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Den første. Den var fin og nett og sitter sikkert penere på enn Bergans sin. Heldig du!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:01   #12
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den første var finest.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 09:11   #13
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Standard

Da har jeg tatt i bruk NF-jakken. Skulle gjerne tatt begge, men leverer inn Bergansen i morgen!

Gammel 23-09-12, 09:17   #14
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg står også mellom de to, med en knapp ledelse til Bergans. Men tviler på at jeg blir å kjøpe siden jeg ikke finner en farge jeg liker.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 13:07   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den øverste og valgte den nettopp fordi jeg følte meg så bomsete i den fra Bergans.
Veldig fornøyd. Jeg har den i dyp blåfarge, midnattsblå eller noe sånt.

Gammel 23-09-12, 13:13   #16
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har begge, nylig gått over fra NF til Bergans. Har fortsatt NF-en, men foruten at den er nettere, så er den ikke like varm. Jeg har hatt NF i 5 år, vært veldig glad i den, men alltid hatt en varmere jakke i tillegg - og jeg har ønsket meg Bergans omtrent like lenge, så jeg er strålende happy med å ha fått Bergans-en.

Kan si omtrent det samme som Bomull. Jeg kjøpte NF i fjor. Den er nett og fin men ikke varm nok for meg. På fredag kjøpte jeg meg endelig en Bergans.

Gammel 23-09-12, 14:06   #17
konsulenten
Passiv

Standard

Velg den med mest markerte vertikale sømmer. Boble/dunjakker med markerte horisontale sømmer er ikke så flatterende, kan få deg til å se kortere og bredere ut. Vertikale sømmer er gull, diagonale funker også. Da blir du lang og slank. Magisk. -Neida, men det har en viss effekt så det er noe å tenke på. Det ser kankje ut som det første alternativ har fler/mer tydelige vertikale sømmer? :myser:

Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 23:15   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde nr. 1, men for meg var den ikke varm nok. Fin ja, men etter en sesong ga jeg den til svigermor.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 23:18   #19
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så om man bor i Nord-Norge med stadig 15-20 minus så er Bergans å foretrekke?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 07:59   #20
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg noterer meg at alle med erfaring foretrekker den fra Bergans. Jeg må innrømme at når det nærmer seg -20 bryr jeg meg ikke så veldig om at jeg ser mer bomsete ut i enn jeg kunne gjort.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.