Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lage strikkemotiv selv?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 21:20   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lage strikkemotiv selv?

Jeg er på jakt etter en oppskrift på strikket lue med bilde av fuglehund på, men finner ingenting.

Hvis man har bilde av hunden, finne det noen triks å få laget dette om til mønster så det kan strikkes inn i luen? Og er dette vanskelig å få til?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 21:52   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage strikkemotiv selv?

Det du kanskje kan gjøre er å få bildet av hunden kopiert over på millimeterpapir slik at du får det som et mønster, om du skjønner hva jeg mener.

Jeg tror likevel at det blir et litt for komplisert mønster, strikkemønster er som oftest ganske stiliserte.

Om du kopierer det over på rutepapir/millimeterpapir, forenkler det (jeg vet ikke hvor flink du er til å tegne) og så broderer det på luen med maskesting? Jeg tror at det er lettere enn å strikke det. I hvert fall om du skal ha det med flere farger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:13   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm. Tegneferdigheter, ja. Jeg er skikkelig god på å tegne fyrstikkmennesker.

Gammel 08-10-12, 22:23   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du skal lage et strikkemønster bør det være flere hunder etter hverandre, og det bør ikke være mer enn 5 (maks 7) masker på rad av hver farge. Derfor må man ofte legg inn fyllmønster (stjerne, prikker e.l.)Jeg har lastet ned en app som heter knitcraft, den fungerer helt greit til å tegne enkle mønstre. Men det er mye enklere å få det bra om du broderer.

Gammel 09-10-12, 08:49   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Tegner den appen mønstre til brodering og? Hadde tenkt bare én hund/hundehode.

(Det enkleste blir vel å strikke vanlig lue og sy på logoen fra hundeklubben.)

Gammel 09-10-12, 09:56   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk forresten en veldig fin link her inne. Den kan sikkert du bruke også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:37   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Har lett internettet rundt etter strikkemønster, men finner ikke.

Har prøvd å lage broderimønster etter bilde jeg har, men får det ikke til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.