|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Vil du være med på en religionslekse?Femteklassingen har fått en litt i overkant ambisiøs lekse, synes jeg, og jeg ber pent om hjelp fra dere.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Jeg kan jo svare fra den tiden jeg regnet meg sjøl som kristen:
![]() |
#4 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Her er i alle fall teksten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?1) Juleevangeliet
![]() |
#6 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Hæ? Ikke helt sikker på om vesla har 10 personer i omgangskretsen som KAN en tekst fra bibelen, langt mindre har vært i situasjoner hvor de har føltes viktige...
![]() |
#7 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?1. Kapittel 13 i Paulus' første brev til korinterne, Kjørlighetens høysang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Det var utrolig ambisiøst!
2. Jeg liker den veldig godt fordi det er et fint poetisk språk, det er en tekst som handler om livet og døden og som har en sånn vanvittig evne til å dra ut det mest vanvittige fra kristendommen på veldig kort og oppsummerende måte.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Det er visstnok flere klassekamerater som har endt opp med sånne svar, Limpalot.
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Oj, det var en ambisiøs lekse å gjennomføre på en ettermiddag, ja. Jeg hjelper gjerne.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Limpalot: Jeg tror ikke det er snakk om vanlig, offentlig skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Jeg liker best, elsk din neste som deg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?
Berthold Brecht.
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Ja, jeg kan jo ta min litt mer systematisk også:
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Jeg kunne skrevet mange, men prologen i Joh 1 betyr mye for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?1. Hva er favoritteksten (eller historien) din i Bibelen? Min favoritt er Paulus 1. brev til korinterne. Dette er den som sitatet "Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten. "
![]() |
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?1. Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. (eller noe sånt, ikke stø i bibelvers) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg har lest store deler av Det gamle Testamentet som tegneserie, og det var så spennende og skummelt at en del av historiene måtte jeg hoppe over fordi bildene var så stygge.
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Vil du være med på en religionslekse?Markus 12:30
![]() |
#20 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Dette var min favoritthistorie når jeg var liten, og min far måtte lese den om igjen og om igjen.
![]() |
|
|