Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Smal kjole og bred bak?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 12:36   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Smal kjole og bred bak?

Ja, lar det seg egentlig kombinere?

Jeg har jo med mine, eh, utskrådde hofter "gått igjen" i utskrådde kjoler og skjørt i hauger av år, men nå har jeg blitt litt dristig og tenkte at jeg skulle prøve meg på noe litt smalere. Jeg synes det kan være fint med helt kroppsnære plagg til en timeglass-/pærefasong, skjønt mer på andre enn meg selv, selvfølgelig - f.eks. damer som Joan i Mad Men:

(Jeg ser jo ikke akkurat ut som henne, da, gitt, og spesielt ikke på forsiden. ) Er det flere hoftedamer som bruker smale skjørt og kjoler? Trives dere med det?

Jeg har f.eks. fått denne i posten nå, fra Esprit/Ellos:

Den sitter som smurt på, men "tør" jeg gå sånn? (Og ja, den kan fortsatt returneres.)

Gammel 05-10-12, 12:37   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smal kjole og bred bak?

Det tør du!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:39   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Du som har så fin figur (ja!) tør det. Jeg er sikker på du er lekker-smekker. Bilde?

Gammel 05-10-12, 12:41   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Bilde! Men jeg er ganske sikker på at du kan det!

Gammel 05-10-12, 12:42   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Du kan utvilsomt gå sånn!

Jeg, som er hakket mindre nett enn deg, men men noe av den samme problematikken, gjør det. (Se prikk.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:50   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var superfin, Luftslottet - men du er jo smal og nett over hoftene. Jeg har det bredeste punktet en smule lavt, kan man si. ( )

Har ikke noe bilde av meg i den nye kjolen (og vet ikke om jeg tør å legge ut heller. )

Gammel 05-10-12, 12:53   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Legg ut bilde!

Jeg tror man kan kle det godt om man (eller i mellom her)
-er rak i ryggen og syns man er fin
-er liten og nett
-har tyngde oppe, slik at det blir balanse.

Gammel 05-10-12, 12:53   #8
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er typisk pærefasong, minimalt med pupper maksimalt med rompe og lår. Som deg har jeg gått mye med kjoler med vidt skjørt, men har etterhvert tørt og prøve meg på mer figurnære varianter også. Kjolen du viser til tror jeg iallefall jeg kunne gått med. Gjør det!!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:54   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det siste (tyngde oppe) skorter det definitivt på, Sol. Men dette må bli til rett-i-ryggen-dager, ja - og med litt høye hæler.

Jeg pleier å påberope meg pærefasong, men det er egentlig ikke helt riktig, for selv om jeg har små pupper, er nok skuldrene like brede som hoftene.

Gammel 05-10-12, 12:56   #10
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Man kommer langt med rak rygg og selvfølelse!

(Selv er jeg ikke liten og nett, har alltid hatt bredere hofter enn skuldre, men mye pupper. Jeg har en kjole som går inn og som funker.)

Gammel 05-10-12, 12:58   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror en slik fasong blir veldig fin på deg. Du har en veldig "riktig" kropp å kle på den måten.

Du kan starte med å legge ut bilde her. Og da er det jo ikke noen big deal å vise seg fram ute i verden etterpå.

Gammel 05-10-12, 13:00   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Den var superfin, Luftslottet - men du er jo smal og nett over hoftene. Jeg har det bredeste punktet en smule lavt, kan man si. ( )

Har ikke noe bilde av meg i den nye kjolen (og vet ikke om jeg tør å legge ut heller. )

Nett over hoftene. Mitt tyngdepunkt er også lavt, men det syns ikke nødvendigvis like godt som jeg tror selv. Det tror jeg gjelder deg også.

Du har en helt nydelig fasong, jeg kan ikke skjønne annet enn at du blir fin.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 13:01   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at det kan funke helt fint på deg jeg!

Gammel 05-10-12, 13:16   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Den tror jeg du kler riktig så godt!

Gammel 05-10-12, 13:23   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det rare med den kjolen er at den jo er helt figursydd, men så går inn igjen nederst. Kanskje en sykkeltur løser det problemet?

Gammel 05-10-12, 13:24   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er overbevist om at dette er en kjole som er laget for Bluen vår.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 14:59   #17
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Go for it!

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:18   #18
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Kjempefin kjole!

Gammel 05-10-12, 15:24   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går i sånne kjoler. Meg er det jo ganske mye av overalt, men særlig rompa/hofta er ganske bred i forhold til resten av kroppen. Jeg synes den type modell passer meg bra. At den skrår inn nederst er bare flatterende.

Gammel 05-10-12, 15:25   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Kjempefint! Jeg synes det er fint på nesten alle som har smal midje jeg, uansett størrelse!

De har en fin en på Lindex også:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.