|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Klarer du disse? En liten litteraturquizJeg lager en slags quiz, og bruker gjerne dere som prøvekaniner hvis dere gidder.
Sist redigert av Bluen : 18-10-12 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizØyner jeg en Gunnar Staalesen inni der? Ellers må jeg si meg blank. Hvis jeg googler kan det hende at jeg har lest flere av dem :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizJeg leser lite norsk, og kjente ikke igjen stort av dette, må jeg innrømme. Men 3 kan jo ligne på Hvite niggere, og 5 kan jeg jo gjette på at er Herman?
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizOg ble konsul Frimann faktisk født funnet?
![]() |
#6 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquiz4 er vel G for Georg? Tove Nilsen Sist redigert av gnuri : 18-10-12 kl 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizJa, det var det jeg mistenkte, Skilpadda. Det er bare forfatteren man skal gjette på, altså, og ikke boka. Da blir det kanskje litt enklere? Både du og Nima har helt rett i gjetningene (på forfatter, vel å merke).
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquiz8 er Mykle, det så jeg med en gang, men jeg måtte google for å finne ut hvilken bok (av to alternativ).
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizOg se der, ja, stygge trykkfeil også! Tove Nilsen er også riktig. Og Mykle! Det er altså ikke boka det spørres etter.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizEnklere å bare gjenkjenne/gjette forfatter, ja, det fikk jeg ikke med meg at man skulle (jeg også kjente igjen Mykle og Loe da!) og litteraturinteresserte nordister burde jo ligge godt an.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 18-10-12 kl 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquiz1 er Levi Henriksen. Fantastisk fin historie
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquiz4 - Tove Nilsen
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizTror også 3 at er Hvite Niggere (Ingvar Ambjørnsen) og 4 Tove Nilsen, Skyskraperengler. Og der er jo nærliggende å tro at 5 er Hermann (Lars Saabye Christensen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquiz1. Dan Kaspersen gikk før forsamlingen var halvveis i "Der hvor roser aldri dør". Draget i lufta fortalte at det snart ville snø. Over festningen lå skyene bunkret opp.
![]() |
![]() |
#15 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizBikubesong og Buzz Aldrin inni her vil jeg tro.
![]() |
#17 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizBare lag flere quizzer, det er moro.
![]() |
![]() |
#18 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizJeg klarte bare seks av dem, og jeg leser mye norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizNr 2. Anne Cat Hærland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Klarer du disse? En liten litteraturquizRoy Jacobsen nr 14?
![]() |
|
|