Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Induksjonstopp, fordeler og ulemper?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 18:15   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Induksjonstopp, fordeler og ulemper?

Det vil jeg gjerne høre.

Gammel 10-04-07, 18:23   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?

Jeg har bare positivt erfaring. Min angst angående å glemme å skru av ovn har blitt borte. Om vi skrur på platen og det er annet plastikk eller ting og tang så funker den rett og slett ikke. Og det har hendt jeg har glemt ut maten og den har bare skrudd seg av etter vannet har blitt fordampet bort.

Merker også på strømregingen at det har blitt noe endring der. Pluss det beste av alt. Det tar kun noen få sekunder til platen blir varm! Vi har sluttet nærmest å bruke vannkokeren. Det går fortere å koke vann på platen!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:26   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg har bare positivt erfaring. Min angst angående å glemme å skru av ovn har blitt borte. Om vi skrur på platen og det er annet plastikk eller ting og tang så funker den rett og slett ikke. Og det har hendt jeg har glemt ut maten og den har bare skrudd seg av etter vannet har blitt fordampet bort.

Merker også på strømregingen at det har blitt noe endring der. Pluss det beste av alt. Det tar kun noen få sekunder til platen blir varm! Vi har sluttet nærmest å bruke vannkokeren. Det går fortere å koke vann på platen!

Signerer Azi!
Vi vurderte gass, men jeg er litt småhysterisk med den gassen ...

Gammel 10-04-07, 18:26   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker induksjonstoppen veldig godt og ser bare fordeler. Koker opp veldig raskt, den holder seg like fin fordi ingenting brenner seg fast (i motsetning til vanlig keramisk topp), og man regulerer varmen veldig fort opp og ned.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:30   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer skilsmisse, fordi vi kom over et supertilbud på induksjonstopp + ovn da vi skulle pusse opp, men mannen ville vente til vi var ferdige med oppussingen før vi kjøpte den, og da hadde de ikke mer igjen. Dermed ble det vanlig keramisk topp og innebyggings-komfyr.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:23   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ingen over - ingen ved siden. Hvis du ser bort fra at du muligens må ha et par nye kjeler, da. Vi måtte kjøpe ny stekepanne og en ny kjele, resten kunne vi bruke. Du kan enkelt teste kjelene du har hvis du har en magnet. Magnetiske bunner virker på induksjon.

Det er en annen stor ulempe også: man blir så borskjemt at man hater alle andre komfyrer når man er vant til induksjon .

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:30   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser bare fordeler og ingen ulemper. Elsker induksjonstoppen.

Gammel 10-04-07, 22:31   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er allerede nesten overbevist.
Vi har testet kasseroller, og noen må nok ut, men det er kanskje på tide.

Gammel 10-04-07, 22:37   #9
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ser bare fordeler og ingen ulemper. Elsker induksjonstoppen.

Slenger meg på denne jeg.

Gammel 10-04-07, 23:17   #10
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg har to plater induksjon og to "vanlige" plater.
Er veldig fornøyd med induksjonsplatene så neste gang bytter jeg til bare induksjon

Gammel 10-04-07, 23:20   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser bare fordeler, jeg også. Vi hadde ingen kasseroller som passet, så jeg måtte ut og bruke et par-tre tusen på nye.
Løp og kjøp!

Vi har Beha. Med innbyggingsstekeovn med pyrolyse, = renseprogram.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 07:22   #12
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Da blir det induksjon på vårt nye kjøkken. Takk, damer. (Og takk du som spurte)

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 12:36   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite tips. Serien 365+ på IKEA er gryter som passer induksjonstopper, og de er rimelige. Vi har disse, pluss noen andre dyre gryter som vi fikk til bryllup etc. Ikeagrytene er definitivt best.

Gammel 11-04-07, 14:03   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mamma har induksjonstopp og ble lovet at denne skulle skrus av og dermed hindre tørrkoking, selgeren lovte for mye.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:16   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med induksjonstoppen min. Eneste aberet var at jeg måtte kvitte med med Woken og favorittstekepanna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:20   #16
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

:noterer:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:41   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mamma har induksjonstopp og ble lovet at denne skulle skrus av og dermed hindre tørrkoking, selgeren lovte for mye.

Den slår seg jo av etter innstilt tid, eller hvis man tar kjelen av og glemmer å slå av platen. Tørrkoking om man ikke passer på, er vel veldig vanskelig å hindre uansett hva slags komfyr man har.

Vi har forresten også 365+gryteserien fra Ikea, og syns de funker veldig bra.
De gamle grytene har jeg spart på i tilfelle noen av guttene trenger dem på hybel eller noe.

Gammel 11-04-07, 17:20   #18
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den slår seg jo av etter innstilt tid, eller hvis man tar kjelen av og glemmer å slå av platen. Tørrkoking om man ikke passer på, er vel veldig vanskelig å hindre uansett hva slags komfyr man har.

Vi har forresten også 365+gryteserien fra Ikea, og syns de funker veldig bra.
De gamle grytene har jeg spart på i tilfelle noen av guttene trenger dem på hybel eller noe.

Men må man stille inn tiden for hver gang? Eller er det noe som er innstillt? Skjønner ikke helt det der jeg.

Er det noen som har indusksjonstoppen fra Ikea? Den har nemlig jeg, og den var vanskeligere å bruke enn jeg hadde trodd... flere som har erfaringer med den?

Gammel 11-04-07, 18:03   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Men må man stille inn tiden for hver gang? Eller er det noe som er innstillt? Skjønner ikke helt det der jeg.

Neinei, man må ikke stille inn tid. Men hvis man f.eks. skal koke pasta som tar 10 minutter, kan man stille timeren på 10 minutter, så slår platen seg av av seg selv samtidig som den piper.

Gammel 11-04-07, 18:52   #20
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Et lite tips. Serien 365+ på IKEA er gryter som passer induksjonstopper, og de er rimelige. Vi har disse, pluss noen andre dyre gryter som vi fikk til bryllup etc. Ikeagrytene er definitivt best.

Disse har vi også. De har til og med vunnet en eller annen uformell test av hvilke gryter som kokte opp vann fortest på induksjonsplater .

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kan hun ha misforstått? Plata blir ikke varm annet enn av varmen fra kjelen som står der, ergo skjer det ingenting hvis ikke det står en kjele på. Men plata skjønner ikke om det er noe i kjelen eller ikke, altså.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.