|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Det vil jeg gjerne høre.
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Jeg har bare positivt erfaring. Min angst angående å glemme å skru av ovn har blitt borte. Om vi skrur på platen og det er annet plastikk eller ting og tang så funker den rett og slett ikke. Og det har hendt jeg har glemt ut maten og den har bare skrudd seg av etter vannet har blitt fordampet bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?
Signerer Azi!
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Jeg liker induksjonstoppen veldig godt og ser bare fordeler. Koker opp veldig raskt, den holder seg like fin fordi ingenting brenner seg fast (i motsetning til vanlig keramisk topp), og man regulerer varmen veldig fort opp og ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Jeg vurderer skilsmisse, fordi vi kom over et supertilbud på induksjonstopp + ovn da vi skulle pusse opp, men mannen ville vente til vi var ferdige med oppussingen før vi kjøpte den, og da hadde de ikke mer igjen. Dermed ble det vanlig keramisk topp og innebyggings-komfyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Ingen over - ingen ved siden. Hvis du ser bort fra at du muligens må ha et par nye kjeler, da. Vi måtte kjøpe ny stekepanne og en ny kjele, resten kunne vi bruke. Du kan enkelt teste kjelene du har hvis du har en magnet. Magnetiske bunner virker på induksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Jeg er allerede nesten overbevist.
![]() |
#10 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Jeg har to plater induksjon og to "vanlige" plater.
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Ser bare fordeler, jeg også. Vi hadde ingen kasseroller som passet, så jeg måtte ut og bruke et par-tre tusen på nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Da blir det induksjon på vårt nye kjøkken. Takk, damer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?Et lite tips. Serien 365+ på IKEA er gryter som passer induksjonstopper, og de er rimelige. Vi har disse, pluss noen andre dyre gryter som vi fikk til bryllup etc. Ikeagrytene er definitivt best.
![]() |
#16 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Induksjonstopp, fordeler og ulemper?:noterer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Men må man stille inn tiden for hver gang? Eller er det noe som er innstillt? Skjønner ikke helt det der jeg.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
Neinei, man må ikke stille inn tid. Men hvis man f.eks. skal koke pasta som tar 10 minutter, kan man stille timeren på 10 minutter, så slår platen seg av av seg selv samtidig som den piper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Disse har vi også. De har til og med vunnet en eller annen uformell test av hvilke gryter som kokte opp vann fortest på induksjonsplater
Kan hun ha misforstått? Plata blir ikke varm annet enn av varmen fra kjelen som står der, ergo skjer det ingenting hvis ikke det står en kjele på. Men plata skjønner ikke om det er noe i kjelen eller ikke, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|