Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Ønsker tips til strikkede gaver til to fine mennesker

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 21:50   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ønsker tips til strikkede gaver til to fine mennesker

Jeg har store planer om å strikke gaver til to viktige personer i livet mitt. Den ene er en flott gammel dame som fyller 90 år om få uker. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å strikke votter til henne (Selbuvotter), men hun har brukket lårhalsen i høst og er ikke så mye utendørs på vinteren lenger, så votter har hun ikke bruk for. Jeg tenkte derfor at hun kanskje kunne få et sjal. Jeg har aldri strikket sjal før, men strikker masse ellers, så jeg får det sikkert til. Jeg trenger derfor tips til oppskrift på et pent sjal som kan passe. Pakken må sendes i posten og det begynner å haste, så sjalet må være raskt å strikke. Hun liker forøvrig å kle seg i sterke farger, så jeg ser for meg et mykt og godt garn i f.eks. lilla.

Jeg trenger også hjelp til å finne en fin strikket herregenser. Jeg har tenkt å strikke julegave til en som har fortjent en ekstra fin gave i år. Jeg vet han ønsker seg ullgenser, så da blir det det. Spørsmålet er bare hvilken? Mannen er snart 40 år, mørk, høy (ca 190) og slank. Han kler seg nok ofte enten i jeans og skjorte eller ganske sporty. Han ER en sporty type og er mye på tur. Han ville helt sikkert like de tradisjonelle Dale skigenserne, men jeg har strikket så mange av de de siste årene at jeg har lyst til å strikke noe annet. Han kler klare farger, men det er ikke noe must. Det kan gjerne være mønster på genseren. Jeg vil ikke strikke i veldig tjukt garn og ser for meg noe på ca pinne 3-4. Kunne godt tenkt meg å strikke i alpakka-garn, f.eks. Noen som har tips til modell? Jeg har bladd gjennom Dale og Sandnes garn sine kataloger på nett, men fant ikke noe i farten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 23:00   #2
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til strikkede gaver til to fine mennesker

Sjal:

http://www.garnstudio.com/drops/mag/125/6/6-1.jpg

Ganske enkel modell, kult med litt effektgarn. Anvendelig og lunt. Det ville jeg likt.

Veldig svak for herrer i islendere, for min egen del....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 7-1.jpg (33,1 KB, 12 visninger)
Filtype: jpg 6-1.jpg (28,0 KB, 7 visninger)

Sist redigert av Charlie : 29-10-12 kl 23:07.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:11   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan jo evt strikke pulsvarmere med perler til damen - mormor fikk det av meg for noen år siden. Hun bruker dem innendørs når det er kjølig, gjerne om natta.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:30   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 30-10-12, 09:34   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Sjal:

http://www.garnstudio.com/drops/mag/125/6/6-1.jpg

Ganske enkel modell, kult med litt effektgarn. Anvendelig og lunt. Det ville jeg likt.

Veldig svak for herrer i islendere, for min egen del....

Den hvite herregenseren var fin!Jeg kan tenke meg den blir flott til ham i naturhvitt eller naturgrått eller noe sånt.. Den ser jo morsom ut å strikke også. Den trenger sikkert litt fastere garn enn Alpakka, men det går sikkert greit, det også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:43   #6
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sjal var det første jeg tenkte på til den eldre damen. Jeg strikket et sjal til svigermor for noen år siden, det er et flott sjal og hun ble veldig glad for det. Jeg tror hun bruker det masse. Det er fra Du store alpakka. Det er enkelt å strikke, men litt arbeidskrevende. Sjalet er stort, men det er også veldig enkelt å strikke det mindre. Jeg strikket i blånyanser.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.