|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ønsker tips til strikkede gaver til to fine menneskerJeg har store planer om å strikke gaver til to viktige personer i livet mitt. Den ene er en flott gammel dame som fyller 90 år om få uker. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å strikke votter til henne (Selbuvotter), men hun har brukket lårhalsen i høst og er ikke så mye utendørs på vinteren lenger, så votter har hun ikke bruk for. Jeg tenkte derfor at hun kanskje kunne få et sjal. Jeg har aldri strikket sjal før, men strikker masse ellers, så jeg får det sikkert til. Jeg trenger derfor tips til oppskrift på et pent sjal som kan passe. Pakken må sendes i posten og det begynner å haste, så sjalet må være raskt å strikke. Hun liker forøvrig å kle seg i sterke farger, så jeg ser for meg et mykt og godt garn i f.eks. lilla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Ønsker tips til strikkede gaver til to fine menneskerSjal: Sist redigert av Charlie : 29-10-12 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Ønsker tips til strikkede gaver til to fine menneskerDu kan jo evt strikke pulsvarmere med perler til damen - mormor fikk det av meg for noen år siden. Hun bruker dem innendørs når det er kjølig, gjerne om natta.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Ønsker tips til strikkede gaver til to fine mennesker
Den hvite herregenseren var fin!Jeg kan tenke meg den blir flott til ham i naturhvitt eller naturgrått eller noe sånt.. Den ser jo morsom ut å strikke også. Den trenger sikkert litt fastere garn enn Alpakka, men det går sikkert greit, det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ønsker tips til strikkede gaver til to fine menneskerSjal var det første jeg tenkte på til den eldre damen. Jeg strikket et sjal til svigermor for noen år siden, det er et flott sjal og hun ble veldig glad for det. Jeg tror hun bruker det masse. Det er fra Du store alpakka. Det er enkelt å strikke, men litt arbeidskrevende. Sjalet er stort, men det er også veldig enkelt å strikke det mindre. Jeg strikket i blånyanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|