|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Reagerer sterkt på holdninger til jøderDette er overskriften på aftenposten.no i dag. Jeg forventet å lese om holdninger som jøder hadde. Det var ikke det artikkelen handlet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Reagerer sterkt på holdninger til jøderJeg leser det heller ikke slik du gjør, for jeg ville da sagt "reagerer sterkt på jøders holdninger" tror jeg. Men jeg ser lett at blemmen kan oppstå.
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Reagerer sterkt på holdninger til jøderHmm ... Jeg ville ha lest en slik overskrift etter intensjonene til den som skrev den tror jeg. Men når du sier det, så er det vel mer gramatisk korrekt å si "Reagerer sterkt på holdninger mot jøder" eller "Reagerer sterkt på hodninger om jøder"?
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reagerer sterkt på holdninger til jøderJeg synes det høres riktig ut å si "holdning til," og reagerte ikke på overskriften (derimot på artikkelinnholdet, men det blir vel en digresjon).
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reagerer sterkt på holdninger til jøderDu har en holdning til noe også om den er negativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|