|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Om det å bruke mye penger på reiseJeg er bare ti uker på vei, men er sykmeldt og har dermed god tid til å tenke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise.Jeg hadde reist. Helt klart og uten å nøle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise.Kjør på med reise! Gjennom livet vil biler gå i stykker, huset trenge oppussing ... Men lengre utenlandsopphold med familen midt i skoleåret kan du bare gjøre akkurat nå. Det kommer dere aldri til å angre på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise.Jeg hadde nok valgt å reise siden det er "siste sjangse" på en god stund. Og heller levd så sparsomt som mulig frem til reisen.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise.Jeg ville benyttet sjangsen til å reise. Uten tvil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise.
Kommende storebror begynner på skolen først i 2014 så 2013 blir siste året her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseEr det rom for å spare noe mer? Uten å leve på sparebluss? Evt vente med låveprosjekt til neste år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseMannen er helt klart den mest økonomiske av oss og den som er mest skeptisk. Vi er begge glad i å reise da. Leste tråden for han og han sa at vi kan prøve å spare så mye som vi kan frem til da og så ser vi hva vi kan få til. Vi vil jo uansett ikke kjøpe billetter før babyen er her. Må først vite at alt går bra og at babyen ikke er syk eller sliter mye med kolikk. Junior var en superrolig kid så han kunne jeg dratt med meg overalt, men det er jo ikke sikkert det blir sånn denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseSett opp et skikkelig budsjett med alle utgifter (med buffer), finn ut hvor mye dere må spare i måneden og hva dere kan spare inn på.
![]() |
#12 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseEtter at pappa nesten døde i jula så endret jeg helt perpektiv på penger. Så lenge man kan (tidsmessig og økonomisk forsvarlig) og har lyst, opplev det mens dere kan og har mest glede av det!
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseDet kommer an på hvor skrapet dere blir av det tenker jeg. Dere må se på alle utgifter, ikke bare flybilletter. Og vurdere det mot risiko mhp hus og bil. I utgangspunktet tenker jeg at dette er noe dere bør prøve å få til hvis dere har lyst, men det kan være dere må forsake litt mer enn dere tror for at det skal bli virkelighet. Men jeg tror dere vil angre om dere ikke griper sjansen nå som dere har snakket om det.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseVi hadde reist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reise
Enig!
![]() |
#16 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseReis! Er det noe vi ikke angrer på, så er det at vi har brukt mye penger på reise. Det er jo opplevelser og minner for livet. Vi var på NZ i sju uker da eldstemann var et halvt år. Perfekt.
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseAkkurat når det gjelder reise så er jeg kjerringa mot strømmen på FP. Litt fordi jeg ikke er veldig glad i å reise og litt fordi jeg ikke liker å måtte knipe inn på alt i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseVi har akkurat brukt opp alt av sparepenger på å bo 15 måneder i hippieland, så vi er muligens ikke de rette å spørre...
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseTakker for innspill! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Om det å bruke mye penger på reiseJeg er veldig glad i å reise, men hadde ille reist så langt bort med en så liten baby. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|