Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjøp av rasekatt

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-12, 20:33   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp av rasekatt

Nå har mannen fått seg et nytt prosjekt - nemlig katt. Jeg er ikke nødvendigvis enig, men lovte å spørre dere. Noen som vet, og kan fortelle noe om Russian Blue?

Gammel 04-11-12, 20:44   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp av rasekatt

De er jo nydelige, men litt enmannskatter har jeg hørt. Litt sære personligheter. Hvis det er barn og mange mennesker hos dere hadde jeg vurdert om jeg kunne like en blå burmeser istedenfor, de er ikke så ulike å se til (joda, litt, men likevel) og er særdeles barnevennlige.

Gammel 04-11-12, 20:46   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat i dag skulle du fått kjøpt min rasekatt billig, men det er ingen Russian Blue da #lei#av#intensmasing#høymjauing#kattedrama#bæsjebr emsesporpågulvet#medmer

Sist redigert av Vianne Rocher : 04-11-12 kl 20:55.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 20:50   #4
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Akkurat i dag skulle du fått kjøpt min rasekatt billig, men det er ingen Russian Blue da #lei#av#intensmasing#høymjauing#kattedrama#bæsjebr emsesporpågulvet#medmer

Gammel 04-11-12, 21:03   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Ja, altså. Rasekatter er noe helt annet enn en vanlig "huskatt". De kommer som regel med mye mer personlighet, på godt og vondt, og de krever en god del mer oppvarting. For meg var det superkoselig da jeg ikke hadde barn. Katten var nesten barnet mitt og det var veldig koselig. Etter at jeg fikk barn, ble jeg småsprø av den intense katten som krevde så enormt mye oppmerksomhet. Siden poden var to år har vår katt stort sett bodd borte til en annen dame. Han er hos oss nå da, og jeg blir altså svett

Gammel 04-11-12, 21:05   #6
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en kryssning av russian blue og sibirkatt, helt solid blå pelsdott...jeg vil påstå hun er den perfekte katt, uredd nyskjerrig rolig litt en mann(dame)s katt hun følger meg rund i huset og vi går tur ute sammen. Hun er kjærlig, men ikke masete leker en del, men herjer ikke om natten. Liker å være med, men går ikke i beina på en. Ekstremt inteligent type kan lære å hente ting(det tror jeg er sibirgenene) har lite behov for revir elsker å være ute, men holder seg nært huset, kommer når man roper. Besteste pusen. Hun er veldig cool rundt to åringen leker med ham og lar seg trille rundt i vogn og voldkoses, sover gjerne sammen med ham men går unna når han blir for voldsom. Hun var litt urenslig da hun var liten men har ikke gjort fra seg inne etter vi kasta ut kattekassa og fikk kattedør, kassen skulle være helt ren før hun brukte den. Hun liker vann om sommeren for da er hun nesten korthåret, dusjer ikke sammen med oss om vinteren for da er hun langhåret og trenger litt hjelp for hun har mye og veldig myk pels.

Sist redigert av era : 04-11-12 kl 21:56.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 21:10   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

De få russian blue jeg har møtt, har vært trivelige katter. Lynnemessig tror jeg de orientalske rasene siameser, burmeser og orientaler er de fineste, men ikke alle er like begeistret for utseendet til disse kattene. Min neste katt er definitivt en diger hannkatt av rasen Main Coon :ønsker seg sin egen gaupe:

Gammel 04-11-12, 21:36   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

De få russian blue jeg har møtt, har vært trivelige katter. Lynnemessig tror jeg de orientalske rasene siameser, burmeser og orientaler er de fineste, men ikke alle er like begeistret for utseendet til disse kattene. Min neste katt er definitivt en diger hannkatt av rasen Main Coon :ønsker seg sin egen gaupe:

Jeg har en Siameser. Den har et flott lynne altså, virkelig. Men det er uvant mye. Fotfølger en rundt om i huset, ligger oppå deg når du sitter i ro, før vi fikk barn lå han i mellom oss i senga, med hodet på puta og kroppen under dyna. Og vår siameser dyrker en person i huset, nemlig meg, og det blir jeg lei av.
Jeg tror en kattevenn av samme rase nærmest er en nødvendighet når det kommer til orientalere.

Gammel 04-11-12, 23:00   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Siameser. Den har et flott lynne altså, virkelig. Men det er uvant mye. Fotfølger en rundt om i huset, ligger oppå deg når du sitter i ro, før vi fikk barn lå han i mellom oss i senga, med hodet på puta og kroppen under dyna. Og vår siameser dyrker en person i huset, nemlig meg, og det blir jeg lei av.
Jeg tror en kattevenn av samme rase nærmest er en nødvendighet når det kommer til orientalere.

Vi har en burmeser, og han er også ekstremt kontaktsøkende, både mot folk men også de to huskattene våre. Veldig pratsom, veldig tilstede, han elsker kos, og er den brune skyggen man alltid snubler over fordi han alltid er der liksom

Gammel 04-11-12, 23:01   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vi har en burmeser, og han er også ekstremt kontaktsøkende, både mot folk men også de to huskattene våre. Veldig pratsom, veldig tilstede, han elsker kos, og er den brune skyggen man alltid snubler over fordi han alltid er der liksom

Cirka sånn ja

Gammel 04-11-12, 23:10   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to burmesere. Jeg digger dem da, selv om det er litt slitsomt å måtte sperre inne katten for å få gått tur i fred.

Gammel 04-11-12, 23:13   #12
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjente en gang en Russian blue og husker ham som en stor personlighet og en veldig trivelig katt. De er iallfall utrolig flotte. Jeg anbefaler et besøk til noen som har oppdrett og kan rasen før dere bestemmer dere.

Jeg har hatt rasekatter før, men har nå bare streetmix'er. De kommer i mange utgaver og med alle personligheter de også, så det er ikke slik at rasekatter nødvendigvis er større personligheter enn ikke-renrasede katter. Jeg har en blandingkatt (trøndermix!) nå med Maine Coon mor og huskattfar, og han er iallefall en meget spesiell kattemann. Han ser ut som en rev (rød, langhåret, hvit haletipp) og oppfører seg som en mellomting mellom katt og menneske. Han kan, ifølge ungene mine, klokka. Han vekker eldstejenta hver eneste morgen klokka sju. Eneste minuset er at han ikke kan ukedagene enda, så han har samme brutale morgenrituale enten det er søndag eller onsdag.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 23:21   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har to burmesere. Jeg digger dem da, selv om det er litt slitsomt å måtte sperre inne katten for å få gått tur i fred.

Lyst på en siameser i tillegg?

Har Burmesere underpels så de kan være ute når det er minusgrader? Baba(eller Balthazar som han egentlig heter) er veldig glad i å være ute, men ikke så glad i kulde og regnvær(ikke kan han være ute noe særlig i kulden heller), noe som gjør at humøret hans høst og vinter er en anelse anmasende.

Gammel 04-11-12, 23:24   #14
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Lyst på en siameser i tillegg?

Har Burmesere underpels så de kan være ute når det er minusgrader? Baba(eller Balthazar som han egentlig heter) er veldig glad i å være ute, men ikke så glad i kulde og regnvær(ikke kan han være ute noe særlig i kulden heller), noe som gjør at humøret hans høst og vinter er en anelse anmasende.

Vår burmeser er snart 13 år gammel, og da han kom hit hadde han fint lite underpels. Fremdeles fryser han lett sammenlignet med huskattdamene som er mer tilpasset klimaet, men han tåler godt å være ute en stund, selv på vinteren. pelsen hans har blitt markant tykkere med årene.

Gammel 04-11-12, 23:26   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Baba er tynnpelset han altså. Tror det er dårlig med underpelsproduksjon der ja. En liten tur ut i kulden får han om han gjerne vil, men han vil helst inn igjen asap da.

Gammel 04-11-12, 23:37   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Burmesere har ikke underpels, men litt tåler de jo. Som å løpe rundt huset i 5 min når det er minusgrader.

Gammel 04-11-12, 23:40   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Burmesere har ikke underpels, men litt tåler de jo. Som å løpe rundt huset i 5 min når det er minusgrader.

Ja, mer som det ja! Og da er man altså så blåfrossen at man må prate om det leeenge og HØYT

Gammel 04-11-12, 23:50   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en Ragdoll og han er alldeles nydelig Utrolig snill og god familiekatt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 23:55   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Treffende beskrevet. Jeg hadde to siameserblandinger en gang i tiden, og de var virkelig to fantastisk store personligheter som krevde masse oppmerksomhet og var absolutt helt nydelige å dele hus med.
Jeg savner gutta mine nå, kjenner jeg.

Gammel 04-11-12, 23:57   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Åh, jeg har litt lyst på orientaler igjen, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.