|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bestemødre på FacebookVi har en bestemor på facebook, og det er ikke bare-bare. Ihvertfall ikke ifølge 13-åringen og 17-åringen. Hun går i "fotspora" deres, liker linker de liker, og liker alle bilder og oppdateringer de kommer med. Og kommenterer også.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bestemødre på FacebookBestemor på FB har vi ikke, men jeg har en tante (60 +) som legger ut et bilde fra "visdomsord-siden" (eller hva det nå heter) minst en gang i timen: Type: Fin tegning av solndegang med tekster som: "Utsett ikke til i morgen det du kan gjøre i dag" og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bestemødre på FacebookKan hende det er like lurt å begrense tilgangen hennes? Hun vil jo ikke merke noe til det...
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bestemødre på FacebookJeg synes at tenåringer skal slippe å ha både mødre og bestemødre på FB, om de ikke spesifikt ønsker det. For meg var det veldig viktig å være fri fra voksne på tenåringsarenaer i den alderen, og jeg tror det er veldig viktig for dagens tenåringer å ikke bli fanget i en umulig situasjon der høflighet påtvinger dem en følelse av ufrihet på en viktig arena for kommunikasjon tenåringer imellom.
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bestemødre på FacebookZoe: Jeg spør heller aldri noen i generasjonen under om de vil bli FB-venner, av samme grunn. Skulle vel kanskje ønske min tante hadde tenkt likedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: Bestemødre på FacebookHer er ikke ungene på FB enda, men jeg har min mor på FB. Jeg har blokkert store deler av hennes innsyn på veggen min, ja. Min mor er sånn som liker humorbilder og visdomsord og deler i hytt og pine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
awesom
|
![]() Sv: Bestemødre på FacebookDet er ikke bare tenåringer som blir flaue av bestemor på fb. Jeg har en stalkermormor, så satte jeg henne på limited, da opprettet hun en konto for morfar som hun bruker isteden.
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bestemødre på FacebookVi har ingen problemer med farmor, mormor, morfar, tanter og onkler og sånn. Heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bestemødre på FacebookSi det til henne, slik at hun lærer sjargongen. Og så... Gi beng, akkurat som bestemødrene skal gi beng i alle hjertene og giftemålene blant 13-åringene.
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bestemødre på FacebookJeg har mamma på facebook, det spiller liten rolle, det jeg skriver der kan hele verden lese for min del.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bestemødre på FacebookDen dagen jeg blir bestemor på face, da kommer jeg ikke til å gi en lyd fra meg!
![]() |
#13 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Bestemødre på FacebookMine unger har bestemor som venn på FB. Hun kommenterer innimellom både bilder og statuser. Har aldri hørt at ungene har klaget på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bestemødre på FacebookDet er heldigvis 6-7 år til, men dette kjem garantert til å verte eit problem då. Mamma er alt fullstendig ute av kontroll på FB, og verre vert det nok når ho får barnebarn der som ho kan like og kommentere uhemma.
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bestemødre på Facebook
Enig ang. bestemødre, men dønn uenig ang. mødre/fedre. Men at de ikke trenger å kommentere, det er jeg enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bestemødre på FacebookJeg har ei tante som er slik. Jeg sa ifra i 2010, da ble hun snurt og sletta meg som venn. Ikke store tapet sånn egnetlig. :iskald:
![]() |
#18 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bestemødre på FacebookJeg har også noen av typen visdomsordjunikes som venner - plagsomme greie. Min mor er og på facebook - hele tiden føles det ut som. Hun er en mare. Legger jeg ut et bilde av meg selv, tør jeg nesten banne på at hun kommer med en "rett-fra-levra-ærlighet" om bildet Av typen "hvordan ER det du ser ut på hååååret" etc. Jeg sletter alle kommentarer av henne av den typen og sier til henne at jeg gjør det for å verne henne mot seg selv - hun fremstiller jo seg selv som ei skikkelig kjerring (noe hun egentlig ikke er)
![]() |
|
|