|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Klassiske favoritterDet lurer jeg på - hvordan er forholdet mellom FPF-brukerne og klassisk musikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Klassisk er ikke min greie, men Pachelbels Kanon blir jeg seriøst religiøs av å høre.
![]() |
#3 |
håpløs
![]() |
![]() klassisk er ikke noe for meg
![]() |
#4 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Carl Orff: Carmina Burana er noe av det vakreste jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Å ramse opp mine "klassiske favoritter" er ikke akkurat noe jeg gjør på et blunk, men jeg kan jo gjøre et tappert forsøk på å liste opp noen av dem i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Jeg har sunget i Stavanger Symfonikor (måtte slutte pga. halsproblemer som aldri har gitt seg, har vært inn og ut av sykehuset men de finner ingenting, og jeg som har sunget siden jeg var 2 år, gått på sangundervisning på musikkskolen i Stavanger i 9 år, syns dette er helt grusomt), og jeg elsker mye av den musikken vi var innom. Jeg var første-sopran. Gud som jeg savner det!
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
![]() Signerer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Jeg hører på ganske mye klassisk musikk, men som med all musikk er jeg en monoman, usystematisk periodelytter. Noen ting jeg har hørt masse på:
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 27-09-06 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
X First Lady
![]() Jeg har elsket klassisk musikk siden jeg var liten. Og har en forkjærlighet for opera. Fra jeg var ca 10 år begynte jeg å synge klassisk hos en sangpedagog og gjorde det i endel år. Ved musikkskolen fikk jeg også lære mye av en svært flink pedagog som også var sanger. Glemmer ikke første lp platen jeg fikk som var av Maria Callas hvor hun b.la sang: "O mio bambino caro" Mine venner som jeg vokste opp med trodde nok det hadde klikket da jeg prøvde å indoktrinere dem til å like sånn musikk. Spilte kun opera i lang tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Glemte Tjsakovski (det skrivers nok ikke sånn altså) - Nøtteknekkeren. Den har jeg elsket fra jeg var liten.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Åh, ENDELIG en tråd om klassisk musikk! Jeg kan ikke ramse opp alt her, det blir for mye. Men jeg er fryktelig glad i disse: |
![]() |
![]() |
#13 |
X First Lady
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
sjelden
![]() Nå er ikke jeg en sånn utpreget glad i alle former for klassisk musikk . Men Pucchini og Grieg har en deilig melodiøs form for musikk, som klanger godt i mine ører og beveger min sjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Jeg elsker klassisk musikk, det gir meg sjelefred. "Air" har gått på repeat under mine to svangerskap og fødsler, og jeg synes ikke den er mindre vakker etter at den ble brukt i min elskede mormors begravelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
trøtt
|
![]() Skal vi se... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Klassiske favoritterHvorfor har jeg ikke sett denne tråden før?
![]() |
|
|