|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi kikker på hytter. I vår prisklasse er det overraskende mange hytter uten innlagt strøm. Vi har hittil tenkt at det på ingen måte er aktuelt å ha en helårshytte uten innlagt strøm. Tar vi feil?
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?
Da skal det helst være et stykke til nærmeste nabo.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
Nei, kanskje ikke. Men om jeg hadde kjøpt en hytte med propananlegg hadde jeg nok fått en med fagkunnskaper (f.eks. gasstekniker) til å se over det.
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg er er sånn som lar være å lage mat når vi leier leilighet i utlandet som har gasskomfyr.
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Mine foreldre har helårshytte med solcellepanel, ingen problem.
![]() |
#9 |
Smugleser
|
Da bør du kanskje ha hytte med strøm.
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi har hytte på fjellet med solcellepanel.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Jeg har vokst opp med hytte med solcellepanel. Jeg ville aldri hatt det selv. Tungvindt og tøysete. Det er da 2012, for meg er strøm et must. Men mangel på komfort har aldri vært koselig i mine øyne. Bare usjarmerende.
![]() |
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi bor på setra vår 8 uker hver sommer og da har jeg bare strøm når jeg melker.
![]() |
![]() |
#14 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi har helårshytte uten strøm, vann og mobildekning. Vi har solcellepanel, og det fungerer utmerket til lyspunkter i hytta. Vi har valgt bort TV. Vi bruker både vedkomfyr og gass. Uproblematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Jeg husker vi hadde hytte uten strøm eller solcellepanel. En gang vi kom opp var det minus 18 inne, bare minus 15 ute. Vi tente opp i peisen og en sånn parafinovntypeting og dro ut på skitur mens vi ventet på at hytta skulle bli litt varmere. Jeg liker ikke slike ting, er som Niobe. Det er ikke min greie.
![]() |
#16 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi har nå denne hytta uten strøm.
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi vurderer å skaffe oss parafinovn som man kan ringe opp/sms for start. Har ei hytte utenfor allfarvei som vi gjerne skulle brukt mer enn i påskene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Dette er ikke den samme som vi har, vår er 5-6 år gammel nå.
![]() |
#19 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Jeg er vokst opp med en hytte uten strøm, og bruker en av samme slag nå. Vi har solsellepanel til belysning, lading av elektrisk utstyr etc, og har valgt bort tv. Oppvarming skjer med ved og parafin, komfyr og kjøleskap bruker gass. Jeg syns det er gull, men det er veldig smak og behag. Pga dårlig mobildekning mangler vi pr i dag en løsning for å ringe opp en ovn før ankomst, det er høyt på ønskelista fordi det setter begrensninger på bruk av hytta vinterstid - sammen med 1,5 km skitur fra bilen. Vi har naboer som har agregat. Vi hører det, men det finnes i dag gode, relativt stille agregater, og bygger man det inn kan man få en løsning hvor det kan brukes annet enn i "nødsituasjoner".
![]() |
#20 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Erfaringer med hytte med solcellepanel?Vi syns det er ganske ok uten strøm.
![]() |
|
|