|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Velkommen til Knertens Julaftenfest 2012 Åpenbart nok er Proseccoen for dem av oss som fortjener den. De andre får drikke seg utørste på drensvannet som fremdeles står opp på veggen i kjelleren i påvente av årets festdeltagere som skal plasseres der. Vi kan stolt informere om at Gemalen i år har gravd ut en bunkers på 2x2 meter med takhøye på 1,20. Bunkersen er fyllt av iskaldt vann og egner seg perfekt som spakosekrok (les: straffhull) til vanskelig svigemødre og andre i samme sjanger. All erfaring tilsier vi trenger en noe mer "lukket" avdeling for vriene familiemedlemmer og andre som står i fare for å ødelegge idyllen på selve julekvelden, så gemalen og jeg vedtok på husmøtet i februar å likevel ikke gå videre med oppussingen av kjellerstuen da den egner seg perfekt. Kjelleren er yndet sted for store svarte edderkopper og muggen på veggene ser ikke ut til å forsvinne av seg selv. Synd. Fukten i kjelleren er fremdeles påfallende og oljeovnen er i år ødelagt, men jeg tenker et par starinlys gjør susen! Grunnet enorm pågang på julefesten de siste årene, ser vi oss nødt til å be om søknad før påmelding for nye gjester i år. Søknaden bør inneholde antall gjester, hva dere ikke ønsker å bidra med/ evt hva dere insisterer på å bidra med (kan ikke se for meg noen innen den kategorien, men for syns skyld osv...) og ikke minst velbegrunnet søknad om deltagelse. Trengende med særs vanskelige familiemedlemmer vil bli prioritert iht. Loven om gjennomføring av Knertens Julaftenfest § 2-1 annet ledd fjerde punktum. For øvrig, som alltid, åpent for alle. Barn, voksne og alle former for dyr. Jeg står for alt. Mat, drikke, pynt, gaver osv. Kom med ønsker ang. bordplassering og nøyaktig hvilken mat dere ønsker servert på julaften! Bare en ting i år: Det er meget mulig jeg svimer av grunnet vannvittig lave jernverdier i blodet, men i såfall vekkes jeg kjapt opp igjen med litt luktesalt eller noe og kan settes i jobb igjen. Kjør på. Hurra. Osv. Velkommen! Jeg gleder meg faktisk masse! Dette blir gøy! JULAFTENFEST ! det blir ikke smokingdet blir ikke ballkjole det blir ikke stashabitt men helst noe pent og lite slitt...det blir ikke juleball det blir ikke juletralldet blir ikke bankett men stilig, rett og slett Raser juletreet ned i år også? det blir ikke englesang men helt sikkert allsang! Er det noen som kan stille med band for litt livemusikk? det blir ikke Skaugum det blir ikke OROdet blir hos Knerten og det blir MORO ! i år også! VELKOMMEN! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lykkelig
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012....og hvis noen har egnet sted til vanskelige familiemedlemmer, setter jeg umåtelig stor pris på det... Sist redigert av Knerten : 04-08-14 kl 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Ah, verden går ikke av hengslene likevel - det blir julaften hos Knerten igjen.
![]() |
![]() |
#4 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Der kom invitasjonen jo!
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Jeg kommer, men jeg vil gjerne at det blir en champagnefest og at de som drikker prosecco henvises til bygdehuset. Jeg vil ha med nymfeparakitten min også, han liker så godt å være der det skjer, så alle med hund og katt må nok også henvises til bygdehuset. Han er glad i mine barn, men andre barn kan være litt skumle, så kanskje de kan være på bygdehuset også? Det blir sikkert det enkleste for deg å sende alle andre enn meg og mitt til bygdehuset?
![]() |
#6 |
lykkelig
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012En hund til eller fra har ingen betydning. Jeg vil anta vi passerer 50 stk (hunder) i år og har allerede gitt beskjed til nonnene på nonnegården om å stille hagen sin til rådighet. Jeg sa det ga dem gullbillett rett inn i himmelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lykkelig
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Hmmmm. Vi må plassere eierene av hundene med manglende sosiale antenner ett eller ett annet sted også. Kan nonnegården være en ide? Nonnene kan sendes på pilgrimsvanring til Mekka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
lykkelig
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Veronal vil ha Champagne og hus alene. Notert. Men det blir vel litt kjedelig, eller hva Veronal? Alene? Hva med champisfest med oss? Så hiver vi resten i bygdehuset? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Nei, jeg vil jo selvfølgelig ikke være vanskelig.
![]() |
#10 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Det var det jeg visste at du hadde en Plan klar.
![]() |
#11 |
Borte
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Jeg skulle egentlig til min mor, men siden du inviterer så kan vi godt komme til deg i stedet. (Jeg vil ikke på bygdehuset så Veronal får finne en bedre løsning for fuglen sin) (for tenk). Vi blir til sammen 11 stk + en hund. Hunden er snill, men de to treåringene trenger litt ekstra pass siden de kan være litt aktive av seg. Også må alle snakke kjempehøyt så min tunghørte farmor får med seg alle samtalene. Jeg vil ikke at hun skal føle seg utenfor. Mat er ikke så farlig egentlig - vi tar tradisjonell julemiddag vi.
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Fra Lykken
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Endelig! Denne har jeg venta på.
![]() |
#14 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Vi kommer selvsagt, og alle føringene fra i fjor gjelder fortsatt. Regner med at du husker dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012...)
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 21-11-12 kl 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
This is normal!
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012
Ja!
![]() |
![]() |
#17 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Vi blir ikke så mange i år, så da regner jeg med at det punktet om søknad ikke gjelder meg.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Stas!
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Jeg regner selvfølgelig med at vi er invitert og det kommer ingen søknad.
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Åhh, endelig! Knerten, jeg er så utrolig sliten om dagen, så går det greit om vi kommer noen uker før? Jeg har de fleste forberedelser klare allerede, så for meg kan godt julen starte 1. advent, du kan kanskje ordne de siste gavene og julekalendergavene for meg, så jeg er opplagt til julaften? Du skal jo ut å handle uansett, så noen lister fra eller til spiller kanskje ingen rolle.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 21-11-12 kl 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|