|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Portugisere? (Småkaker)Jeg spurte nettopp min gamle far hva slags kaker de hadde til jul da han var liten, under krigen og rett etter. Han husket smultringer, sirupssnipper og noe som het portugisere. Den siste høres ut som en veldig enkel rund lys kake med litt brunere kanter, antagelig mel/smør/egg/ sukker og ikke noen spesielle smakstilsetninger, ut fra beskrivelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Det har jeg ikke hørt om, men jeg har lyst å finne ut hva det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Det KAN jo være at det har vært et lokalt navn på kneppkaker, men jeg vet ikke. Etter beskrivelsen hans så jeg for meg disse lysere enn de på bildet, med bare litt brunt ytterst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Kan det være det samme som pleskener?
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Nei, pleskener er det ikke, for da hadde han sagt det var de samme. Vi hadde alltid pleskener da jeg var liten. De har en annen konsistens ser jeg for meg. Våre så forresten ikke ut som de på bildet der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Jeg kom også på spekulasi, og spekulerte(!) på om faren din kunne huske navnet feil.
![]() |
#12 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Portuguese cookies gir mange treff. Disse, feks:http://www.yummly.com/recipe/Easy-Po...ies-Allrecipes
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)Spekulasi trodde jeg var det vi her kaller (hvite) kakemenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)
Mannen, som ikke er fra sammen plass som meg, kaller i alle fall hvite kakemenn for spekulasi.
![]() |
#16 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)De spekulasjene jeg husker fra barndommen var rombeformet og veldig gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Portugisere? (Småkaker)
![]() |
|
|